۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۵۳۵۰۳
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

حکومتی که به نشر عدالت بپردازد، مقدس است

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حکومت به خودی خود مقدس نیست، گفت: حکومت و قدرت زمانی مقدس است که به نشر خوبی‌ها و عدالت در جامعه بپردازد.
حجت الاسلام کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در ویژه برنامه های تبلیغی دومین روز ماه محرم الحرام در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حکومت به طور فطری و ذاتی مقدس نیست اما می‌تواند و این قابلیت را دارد که مقدس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تصریح کرد: اگر حکومتی که قدرت را در اختیار دارد به ابزار و وسیله‌ای جهت نشر خوبی‌ها و عدالت در جامعه تبدیل شد، طبق کلام الهی در قرآن حکومتی مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه جنگ با قدرتی که در اختیار امثال معاویه و یزید قرار دارد، مبارزه‌ای مقدس است، خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا و برخورد امام حسین(ع) با یزید نیز بر سر همین موضوع بود چرا که یزید قدرت را در اختیار عیش و نوش قرار داده بود در حالیکه امام تأکید داشتند باید از این ابزار جهت پیاده کردن عدالت در جامعه استفاده شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از این روی اگر همان قدرت کثیفی که در اختیار یزید بود به امام حسین(ع) سپرده می شد، به قدرتی مقدس تبدیل می‌گشت زیرا ایشان از قدرت جهت نشر خوبی‌ها و عدالت و نه در جهت امیال شخصی استفاده می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عنوان کرد: حکومت به مدت چهارسال این شرافت را پیدا کرد تا در خدمت حضرت علی(ع) و مقدس باشد؛ این نوع حکومت علوی مانند نماز و روزه مقدس و احترامش لازم و واجب است.

وی با بیان اینکه در روز قیامت سایه‌ای وجود ندارد و انسان تحت تأثیر آفتاب سوزان و شرمندگی درونی و بیرونی قرار دارد، اظهار کرد: طبق کلامی از پیامبر اکرم(ص) هفت گروه در این روز سخت در آرامش و سایه عرش الهی قرار خواهند گرفت که این هفت گروه شامل حاکم عادل، جوان مطیع خداوند، انسانی که قلبش وابسته به نماز و مسجد است، دوستانی که دوستی‌شان بر رضا و طاعت خداوند استوار است، افرادی که در خلوت از خوف خداوند گریه می‌کنند، فردی که با وجود آماده بودن بستر گناه خود را به آن آلوده نمی‌کند و فردی که به صورت پنهانی صدقه می‌دهد، است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این روایت برخی از کارها به طور ذاتی مقدس نیستند اما به نحوی استفاده شده‌اند که خداوند آن‌ها را تعظیم می‌کند؛ قدرت، جوانی، گریه و غیره مقدس نیستند اما اگر قدرت جهت جلوگیری از ظلم و ستم، برقراری عدالت و گره گشایی از مشکلات مردم و جوانی در راه اطاعت از پروردگار و گریه از خوف و به یاد خداوند استفاده شود، مقدس و به شعائر الهی تبدیل می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تصریح کرد: حتی کار خیر و نیک زمانی مقدس هستند که بی‌ریا و نه برای خودنمایی انجام شوند؛ صدقه و کمک به دیگران باید محترمانه، در خفا و با حفظ آبرو حیثیت افراد انجام شود، پول و قدرت در دستان انسان‌های بسیاری است اما نقطه متمایز کننده آن‌ها از یکدیگر نحوه استفاده از آن است.

وی خاطرنشان کرد: شهید باکری هنگامی که به عنوان شهردار ارومیه مشغول فعالیت بود، بدون اینکه کسی حتی خود شخص مقابل متوجه شود، به مدت چندین ماه حقوقش را با فردی که کارهای استخدامی اش انجام نشده بود تقسیم می‌کرد و آن فرد هم گمان می‌کرد این حقوق از طرف شهرداری برایش در نظر گرفته شده است و این موضوع مدت‌ها پس از شهادت شهید باکری مشخص شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با این وجود زیارت اباعبدالله(ع) از شعائر و واقعیت‌هایی است که به طور ذاتی و فطری و مانند حج، نماز و روزه مقدس است؛ این زیارت در ادبیات دینی ما ارزش فراوانی دارد که بخش عمده این ارزش به جذابیت امام حسین(ع) و صحنه عاشورا مربوط می‌شود به نحوی که امروز این جذابیت و خیر و برکات حاصل از محرم و عاشورا در اقصی نقاط دنیا و دورافتاده‌ترین روستاهای کشور قابل مشاهده و لمس است./201/1308/ب1

ارسال نظرات