۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۵۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق تمدن بر اساس تدین در نظام اسلامی، لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام اسلامی توانست بر اساس تدین، تمدن نوین اسلامی را بسازد که این موضوع لرزه بر اندام دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی انداخته است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان و اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، با اشاره به اهمیت توأم شدن عمل با علم، اظهار کرد: مبانی دین مبین اسلام همواره به انسان‌ها توصیه کرده تا علم را با عمل همراه کنند؛ زیرا علمی که فاقد عمل باشد همانند درخت بی‌ثمر تشبیه و زنبور بی عسل است.

وی افزود: آموزه‌های دینی به ما می‌آموزد، دانشی را بجوییم که در عمل کاربردی باشد و گرهی از جامعه را بگشاید؛ از این‌ رو باید همه تلاش کنند علم و دانش در جامعه با عمل توأم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید علم ها را برای گره‌گشایی از جامعه جهت‌دهی کرده و از آن برای رفع مشکلات بشریت استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: معلمان و اساتید دانشگاه‌ها باید آن‌گونه دانش آموزان و دانشجویان را تربیت کنند که آنها راه درست عملی کردن علوم را فرابگیرند تا در آینده از علم خود به نفع جامعه استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مراکز و دانشگاه‌های علمی و کاربردی در راستای همراه کردن علم با عمل توانسته گام‌های خوبی بردارد و همان‌گونه که از نام این دانشگاه پیدا است، هدف این مرکز آموزش عالی توأم کردن علم و عمل است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: علم یک مسأله تشریفاتی نیست و نباید در ویترین باقی بماند؛ زیرا علمی با ارزش است که به میدان عمل وارد شده و از آن علم، نفعی به ملتها برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای پیام و مطالبه مقام معظم رهبری در شعار سال 95 یعنی اقدام و عمل است.

وی خاطرنشان کرد: مؤمنان به دنبال علم نافع و علمی که به سود جامعه باشد هستند؛ از این‌ رو باید مراکز دانشگاه علمی کاربردی بیش از پیش تقویت شده و علم در جامعه اسلامی با عمل همراه شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست تئوری‌ها را به عمل تبدیل کند و ترس دشمن از دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران هم به دلیل همین مسأله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام اسلامی توانست بر اساس تدین، تمدن نوین اسلامی را بسازد که این موضوع لرزه بر اندام دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی انداخته است./9314/202/ب2

ارسال نظرات