۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۵۳۵۳۷

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

اعزام 1000 روحانی مبلغ به مناسبت محرم۱۴۳۸ هجری قمری به مساجد خراسان شمالی وتشریح فعالیت‌های خانه قرآن توحید قنوات در سال تحصیلی جدید، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید برازش مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و تاکید بر فضاسازی تبلیغی و فراهم کردن بستر مشارکت مردمی در ترویج فرهنگ دین گفت:از افتخارات نظام اسلامی و نقطه قوت حاکمیت مذهبی، مساله تربیت انسان و بیدارکردن فطرت خدایی انسان ها است و این مسئولیت و مأموریت بسیار محوری و سرنوشت سازاست ونزد خداوند نیز بسیار مأجور می باشد.

وی افزود: در مقابل این حرکت الهی همواره حرکت شیطانی در راستای ترویج و تقویت شرک و باطل بوده است و خواهد بود لذا مبلّغین عرصه دین و مذهب باید در مقابله باجبهه شیاطین جهادگونه عمل کرده و با اتخاذ تدابیر و ارائه راه کارها در قالب آموزه های دینی راه  را بر دسایس شیطانی و بستر گمراهی و ضلالت ببندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور و عزم دشمنان در تضعیف ارزشها و به زانو درآوردن مذهب گفت: نباید از گستردگی و تنوع تهاجم فرهنگی دشمن هراس داشت و نا امید گشت بلکه باید با اتکال به خداوند و بهره مندی از منایع دینی و مذهبی با توطئه دشمن مقابله کرد و امروز بهترین کارفرهنگی نهادینه کردن آموزه های دینی و هنجارهای اسلامی است و اگر بتوانیم در سبک سازی اسلامی و خط دهی مذهبی به مردم موفق عمل کنیم شاهد بی اثر بودن اقدامات دشمنان خواهیم بود.

اعزام 1000 روحانی مبلغ به مناسبت محرم۱۴۳۸ هجری قمری به مساجد خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در آستانه فرارسیدن ماه محرم اعزام روحانیان مبلغ به مساجد است، افزود: در این راستا محرم امسال هزار روحانی مبلغ و مبلغه از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و مدارس علمیه داخلی استان به مساجد و حسینیه‌های شهرها و روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی آماده اعزام مبلغ به مساجد و مراکز مختلف تجمعی مردم در دهه نخست ماه محرم هستند، اظهار کرد: در ماه محرم امسال افزون بر مساجد و حسینیه‌ها، با هماهنگی و همکاری نهاد آموزش‌وپرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، روحانیان مبلغ به مساجد شبانه‌روزی هم اعزام شدند.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی روحانیان مبلغ در قالب گروه‌های تبلیغی، مبلغان عمومی، مبلغان نخبه و خواهران مبلغه به مناطق تبلیغی در شهرها و روستاهای استان نیز اعزام شدند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور روحانیان اعزامی پیش از آغاز ماه محرم، اظهار کرد: این همایش باهدف ارائه سرفصل‌های تبلیغی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اعتقادی و اجتماعی مردم، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی در بجنورد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این زمینه کتاب «ره‌توشه» ویژه ماه محرم هم به همت نهاد تبلیغات اسلامی تدوین‌شده که به‌منظور پربار شدن تبلیغ به روحانیان مبلغ اعزامی اهدا می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانیان اعزامی به مساجد افزون بر تبلیغ سنتی شامل هدایت و مدیریت مراسم عزاداری و برگزاری منبر و سینه‌زنی و مشاوره و بیان احکام، در زمینه‌هایی چون ولایت‌فقیه، سبک زندگی اسلامی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و غیره هم فعالیت تبلیغی و تبیینی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اکنون دشمن علاوه بر اینکه ازلحاظ فرهنگی و مذهبی قلب جامعه ما که جوانان هستند را نشانه رفته است، درصدد آسیب زدن به امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه است که یکی از راه‌هایی که برای این موضوع برگزیده ترویج افراطی‌گری است.

وی ادامه داد: این مسئله مبارزه جدیِ همه نهادها و متولیان دین و فرهنگ را می‌طلبد؛ ازاین‌رو روحانیان، سخنرانان و مبلغان هم نباید از مبارزه با افراطی‌گری و سلفی گری غافل شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه تأثیرگذاری مبلغان بر فرهنگ و سبک زندگی در جامعه بی‌نظیر است، افزود: عزاداری ماه محرم هویت مکتب تشیع است؛ ازاین‌رو باید کاری کنیم که نه‌تنها این هویت خدشه‌دار نشود بلکه تأثیر مستقیمی بر فرهنگ زندگی مردم داشته باشد؛ زیرا مبلغان برای تأثیرگذاری بر جامعه اسلامی توان بالایی دارند.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در هزار و ۶۸ هیئت مذهبی و ۹۶۹ باب مسجد با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و ۸۰۰ مداح اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

تشریح فعالیت‌های خانه قرآن توحید قنوات در سال تحصیلی جدید

حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با تشریح فعالیت‌های مرکز قرآنی توحید این شهر اظهار کرد: این مرکز قرآنی که مهم‌ترین کانون قرآنی بخش مرکزی قم است، فعالیت‌های خود را در دو بخش کودکان و بانوان متمرکز کرده است.

به گفته وی، مرکز قرآنی توحید برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه‌ای برای خانواده‌ها اجرا می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات تصریح کرد: در بخش کودکان این مرکز، دوره‌های آموزش روخوانی و رونخوانی قرآن کریم، آموزش نماز و آموزش احادیث و آداب زندگی اسلامی و در بخش بانوان دوره‌های سبک زندگی اسلامی و نیز گفتمان‌های دینی تربیتی و مشاوره خانواده انجام می‌شود. همچنین در مناسبت‌های مختلف مذهبی مراسم ویژه همراه با نمایشگاه‌های فرهنگی و مسابقات گوناگون با موضوعات دینی به اجرا در می‌آید.

خانه قرآن توحید در محل اداره تبلیغات اسلامی قنوات مستقر است و زیر نظر این اداره فعالیت‌های متنوع قرآنی و فرهنگی انجام می‌دهد که برنامه‌های قرآنی آن مورد استقبال چشمگیر خانواده‌ها قرار گرفته و اثرات مثبت فرهنگی زیادی در منطقه داشته است.

 گردهمایی ائمه مساجد و مبلغان استان البرز

حجت‌الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر روز یکشنبه در گردهمایی ائمه مساجد و مبلغان استان البرز که در سالن شهدای کانون بسیج جوانان سپاه کرج برگزار شد، افزود: در این مسیر روحانیت می تواند به نقش انقلابی خود عمل کند و عناصری تربیت کند که مدافع حریم دین اسلام،ارزش ها و مسیر فرهنگی که اهل بیت (ع) برای ما ترسیم کرده اند، باشند.

وی با تاکید بر اینکه از بین بردن طاغوت با دستمایه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین وظیفه ما است، اظهار داشت: ائمه جماعات و مبلغان این مساله را جدی بگیرند و در این دهه اول لااقل هفت روز مساجد به مساله امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

وی گفت: محصول قیام امام حسین (ع) انقلاب اسلامی است و این نهضت حسینی و فرهنگ غنی لازمه اش این است که ابتدا به گفتمان تبدیل شود،جریان سازی شود و مفاهیم آن بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دانش دینی مردم را باید بالا برد و معرفت و فکر دینی مردم را باید رشد داد که این مهم وظیفه روحانیت است.

وی بیان داشت: باید دین مردم تقویت شود و باورشان رشد پیدا کند که فقط از دست علما برمی آید زیرا می توانند راه را به مردم نشان دهند و شاخص ها را  بیان کرد که اگر نشود گرفتاری ما زیاد خواهد بود. امام جمعه کرج گفت:  مدتی است سعی می‌کنند جلسات بدون حضور روحانی برگزار شود، مجلس ختم بدون  حضور روحانی برگزار می‌کنند حتی قرآن هم نمی خوانند و نی می زنند.

وی افزود: امروز فضای مجازی مشغول شبهه سازی است و دراین شرایط محبت اهل بیت  (ع) که اکسیر اعظم است را برای پیوند فکر و عمل باید توسعه دادو روشنگری کرد.

حجت‌الاسلام حسینی همدانی خطاب به حاضران اظهار  داشت: شما روحانیون و مبلغان روشنگری می‌کنید و جلوی کجی ها را می گیرد ولی دشمن فتنه سازی می‌کند و شما بصیرت افزایی کنید و در راه تبلیغ دین خدا  از احدی نترسید.

وی گفت: ما نان امام زمان (عج) را خورده ایم و با  اشک و آه حسینی ارتزاق کرده ایم پس با بیان صحیح حق را بیان کنید، بیان  حقیقت آسان نیست و دنیا خواهان با شما مخالفت می‌کنند، اگر ترس باشد نباید  اقدامی کنید پس نباید از جان و مال خود بترسید.

امام جمعه کرج افزود:  شما با ایمان کامل وارد شوید و نترسید و بیان حقیقت کنید، دشمن کمر بسته تا ما نباشیم و فرهنگ دینی، اسلام، قرآن و شیعه نباشد ولی باید آن را توسعه  داد.

وی تاکید کرد: باید از بروز اختلاف جلوگیری کرد ولی نباید مسایل شیعه ناگفته بماند، کاملا از لحاظ محتوا باید شیعه تقویت شود که بهتر است  شما با بیان لطیف و مستدل مطالب شیعه را بدون تنش و جریان بگوئید.

وی بیان داشت: روحانیت سالیان سال جلودار و پیشتاز بود و نباید با بی توجهی  عده ای کار خراب شود، باید از اسلام خوب دفاع کرد، نباید ساکن به تقدیر  باشیم، اگر حضور داشته باشید دشمن نمی تواند کاری کند زیرا دشمن در صدد  خانه نشین کردن روحانیت است.

فضای مجازی بهترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد با حضور در برنامه لحظه ملکوتی در شبکه سیمای گلستان به مناسبت اولین روز ماه محرم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر چه فضای مجازی می تواند مانند چاقوی تیز کاربرد منفی یا مثبت داشته باشد، ولی می توان از این فضای مجازی به نحو احسن در تبیین امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه این برنامه اظهار داشت:هیچ مکتب و آیینی به اندازه ی اسلام برای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر،اهمیت ویژه قایل نیست تا جایی که امر به معروف و نهی از منکر را زیر بنای عرصه های اجتماعی، اخلاقی، مذهبی، اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و. .. می داند.

وی گفت:اسلام این دو حکم بزرگ الهی را در ردیف واجبات قرار می دهد و بر مسلمانان فرض میداند که با تشکیل هسته های اجرایی در راستای پیاده کردن این عمل زیر بنایی و سازنده از جامعه از هیچ کوششی دریغ نورزند و نگذارند که گرد و غبار فراموشی بر چهره ی آن بنشیند.

ولی نژاد در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در تاریخ بزرگان علی الخصوص زندگی حسین بن علی علیه السلام می بینیم که خود و فرزندانش را برای امر به معروف و نهی از منکر فدا می‌کند و این نشان از جایگاه این فریضه واجب الهی است.

عضوشورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد:قوام شریعت به امر به معروف و نهی از منکر است و بدون آن دین تعطیل است و در سخن بزرگان دین آمده است که این واجب دینی در برابر تمام خوبی های دنیا دریاست و خوبی ها در برابر آن قطره ای بیش نیستند.

معاون تشکل های دینی ستاد احیای امر به معروف و نهی بیان کرد:امربه معروف صرفا وظیفه حاکمان نیست بلکه مغازه دار،معلم،مدیر،کارمند وهر انسانی که به هرنوعی ابزار یا قدرت دارد از فرصت استفاده کند و دیگران را با زبان نرم و لین به خوبی دعوت کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد:امر به معروف و نهى از منکر یک واجب مهم اسلامى است که متاسفانه هم شناخت کافى در مورد آن وجود ندارد و هم به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است./1325/پ204/ی

ارسال نظرات