۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۵۳۵۹۹

کاروان عتبات دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی عازم عراق شد

پانزدهمین کاروان عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی امروز همزمان با دومین روز ماه محرم عازم عتبات عالیات شد.
عتبات عالیات

حجت الاسلام علی خدیوی، رییس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه مراسم بدرقه کاروان عتبات دانشگاهیان استان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: پانزدهمین کاروان عتبات دانشگاهیان استان امروز عازم کشور عراق می شوند.

وی با بیان این‌که این کاروان متشکل از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های استان است، خاطرنشان کرد: پانزدهمین کاروان دانشگاهیان استان آذربایجان‌شرقی در حالی تبریز را به مقصد عتبات کشور عراق ترک می کند که تعداد علاقه‌مندان به حضور در این سفر معنوی بسیار فراتر از حد انتظار و ظرفیت موجود بوده است.

حجت الاسلام خدیوی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۹۰ هزار نفر در پانزدهمین دوره اعزام عتبات نام‌نویسی کرده اند، افزود: این میزان بیش از دو برابر دوره گذشته است، که در آذربایجان‌شرقی نیز مانند دیگر استان‌های کشور استقبال بسیار بیشتر از ظرفیت اعزام بوده است.

وی ادامه داد: بیش از 5 هزار نفر از دانشگاهیان استان برای اعزام ثبت نام کردند، اما با وجود این‌که امسال نسبت به دوره گذشته۱۰ کاروان به ۱۹ کاروان افزایش یافت؛ باز هم نتوانستیم جوابگوی خیل مشتاقان عتبات عالیات باشیم. در این راستا سعی خواهد شد در دوره‌های آینده ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم.

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که پانزدهمین کاروان دانشگاهیان استان در همایش بزرگ عتبات دانشگاهیان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام فقیهی قرعه کشی شده بود، گفت: کربلا و نجف هویت اصلی شیعه را تشکیل می دهند یعنی اگر کسی بخواهد اسلام را در دنیا تشریح کند یا عدل امام علی(ع) یا ظلم ستیزی امام حسین(ع) را می گوید

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دوره پانزدهم اعزام عتبات دانشگاهیان استان تا ۴ آبان ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۹ کاروان از دانشگاهیان را به عتبات عالیات اعزام خواهیم کرد و ثبت نام در دوره های بعدی از سایت اینترنتی ستاد به اطلاع عموم خواهد رسید./302/935/ب1

ارسال نظرات