۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۶۰۳
امام جمعه بابل تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از نمایشی شدن مجالس عزای سیدالشهدا

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این نکته که باید از نمایشی شدن مجالس عزای سیدالشهدا(ع) پرهیز شود، گفت: در اقامه مجالس عزای سیدالشهدا(ع) باید روح اخلاص حاکم باشد و از نمایشی شدن آن جلوگیری شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مسجد خاتم الانبیا(ص) این شهر با اشاره به اهمیت عزاداری در ماه محرم، گفت: ماه محرم و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) یک سرمایه بزرگ جهان تشیع محسوب می شود که خدای متعال به جامعه تبلیغی ما مرحمت کرده است.

وی افزود: محافل عزای سیدالشهدا(ع) موجب وحدت و یکپارچگی در میان محبان اهل بیت(ع) برای تبلیغ معارف الهی می شود و شکوه و جلوه عظمت تشیع را به رخ می کشد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل از آسیب های مهم عزاداری در ماه محرم را عدم توجه به معارف عمیق و فلسفه قیام حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد: فلسفه و چرایی قیام سید الشهدا(ع) در محافل عزاداری ما باید مورد توجه قرار بگیرد و وعاظ و روحانیان همراه با شور حسینی به شعور حسینی هم توجه کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که از گذشته و بر اساس سنت عزاداری در کنار مداحی و سینه زنی، روحانیان با مطالعه دقیق از جدیدترین و بهترین روش ها برای انتقال پیام سیدالشهدا(ع) بهره می بردند، این سنت حسنه باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به بیانی از امام حسین(ع) در خصوص هدف قیام، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم سیدالشهدا(ع) در قیام کربلا، امر به معروف و نهی از منکر بود و این واجب الهی باید در ماه محرم توجه بیشتری شود.

وی با انتقاد از برخی از محافل عزاداری، آن را دور شأن یک مجلس عزاداری واقعی دانست و اظهار داشت: متأسفانه برخی از مجالس عزاداری تنها به مجالس غذاخوری تبدیل شده است و از محتوای عمیق معنوی برخوردار نیست.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س)، با اشاره به این نکته که باید از نمایشی شدن مجالس عزای سیدالشهدا(ع) پرهیز شود، گفت: در اقامه مجالس عزای سیدالشهدا(ع) باید روح اخلاص حاکم باشد و از نمایشی شدن آن جلوگیری شود.

وی افزود: متأسفانه چندی است که برخی ها با  راه انداختن کارناوال های خاص محافل عزاداری را به سمت نمایشی شدن پیش می برند که از جمله آن، راه اندازی دسته موزیک عزا در سطح خیابان ها است.

حجت الاسلام روحانی دوری از تجملات عزاداری و حفظ سادگی آن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به جای توجه به ظواهر محافل عزاداری به سادگی آن توجه شود تا با افزایش روح اخلاص در آنها، اثرات عمیقی در سطح جامعه بر جای گذارد.

وی با بیان این مطلب که امام حسین(ع) موجب بیداری در بین امت اسلامی شد، خاطرنشان کرد: یکی از نتایج قیام امام حسین(ع) بیداری در بین امت اسلامی و مقابله با ظلم و استبداد بود و این بیداری باید برای جامعه امروز هم امتداد پیدا کند.

امام جمعه بابل مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را یک محفل عبادی دانست و تاکید کرد: دین اسلام با سیاست و اجتماع گره خورده است و باید در مجالس عزاداری نسلی عاشورایی تربیت شود زیرا شهدای انقلاب اسلامی تربیت یافته مجالس عزاداری سید الشهدا(ع) بودند.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ریشه در ماه محرم دارد، افزود: قیام امام خمینی برگرفته از قیام بزرگ امام حسین(ع) بود و از ماه محرم شروع شد از این رو باید مجالس عزای سیدالشهداء(ع) را با یادی از انقلاب اسلامی گره زده شود./202/1313/ب1

ارسال نظرات