۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۵۳۶۳۲
آیت الله علم الهدی:

استکبارستیزی درس نهضت عاشورا است

آیت الله علم الهدی گفت: استکبار ستیزی درسی است که از واقعه عاشورا باید گرفت؛ نقطه توقف ما در برابر دشمن جان دادن در راه خدا است و نباید در برابر فشار های دشمن تسلیم شویم.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دومین روز از ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و همزمان با ورود کاروان حضرتش به سرزمین کربلا، مراسم عزاداری با شعار «لبیک یا حسین(ع)» در شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در جمع عزاداران حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به حضور باشکوه عزاداران در اجتماع عظیم عزاداران حسینی بیان کرد: عزاداری ائمه‌ اطهار(ع) زنده نگاه‌ داشتن یک سنت حسنه و نیکو است و سبب افزایش قدرت و شأن و جلال شیعیان می‌شود اما نباید نهضت عاشورا به سینه زنی و عزاداری محصور شود بلکه باید اصل نهضت امام حسین(ع) فراموش نشود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اثر گذاری واقعه عاشورا اضافه کرد: مصیبت امام حسین(ع) به یک دوره خاص محدود نمی شود بلکه شامل همه اعصار است و به کل تاریخ اسلام مربوط می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نهضت عاشورا نهضتی ماندگار است و تا قیام منجی عالم بشریت ادامه دارد.

امام جمعه مشهد علت تداوم و ادامه دار بودن نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را  قیام آن حضرت علیه ظلم و حکومت باطل برشمرد.

وی با اشاره به جریانهای سیاسی کشور اظهار کرد: استکبار ستیزی درسی است که از واقعه عاشورا باید گرفت و نقطه توقف ما در برابر دشمن جان دادن در راه خداست و نباید در برابر فشار های دشمن تسلیم شد.

آیت الله علم الهدی به قرار گرفتن در مسیر ولایت تاکید کرد و بیان داشت: جان دادن در راه خدا راهی است که امام حسین(ع) برای ما مشخص کرده است.

گفتنی است مداحی ذاکر اهل بیت (ع) حاج محمد گلابگیر در وصف واقعه کربلا در جمع عزاداران حسینی و مراسم سینه زنی پایان بخش برنامه های این مراسم بود./101/930/ب1

ارسال نظرات