۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۵۳۶۴۷
استاد حوزه و دانشگاه:

تمرکز شیعه انگلیسی بر تفرقه و نابودی وحدت مسلمانان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تلاش دشمنان تأکید همگان بر تفرقه است، گفت: متأسفانه امروز تلاش شیعه انگلیسی متمرکز بر تفرقه و نابودی وحدت مسلمانان است.
حجت الاسلام ناصح پور

حجت الاسلام ناصح پور، مسؤول فرهنگی حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با اشاره به وحدت قلوب به عنوان یکی از ضروری ترین اصول اعتقادی در مباحث اجتماعی، گفت: ما امروز با ادعای حضور در جبهه حق و حقیقت باید در برابر دشمنان وحدت منطقی و عقلانی را داشته باشیم.

وی با بیان این که وحدت ضروری و بدیهی بوده و نیاز به هیچ استدلالی ندارد، تصریح کرد: اگر جبهه حق و حقیقت منسجم و متحد عمل کرده و تحت یک فرماندهی هماهنگ با یکدیگر باشند، بدون هیچ شک و تردیدی موفقیت روزافزون کسب می کنند و این جریان در مسائل داخلی کشور امری ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند متعال در آیه «و اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا» از مؤمنان می خواهد تا با وحدت در جبهه داخلی، به پرودگار خود تمسک بجویند و این خطاب به اهل ایمان و جبهه حق است.

حجت الاسلام ناصح پور اظهار کرد: تفرقه همواره نهی شده تا آنجا که حضرت امیر المومنین(ع) می فرمایند که هر کس حرف از تفرقه بزند، او را بکشید هرچند که در زیر عمامه من باشد.

وی با بیان این که امروز در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تلاش دشمنان تاکید بر تفرقه است، گفت: متأسفانه امروز تلاش شیعه انگلیسی متمرکز بر تفرقه و نابودی وحدت مسلمانان است که در این باره بارها و بارها مقام معظم رهبری تفرقه را عامل شادکامی دشمنان خواندند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در طی چندین سال اخیر برخی از فرقه ها با ساخت مستند و تبلیغات در صدد نابودی شیعیان هستند، خاطرنشان کرد: برخی آقایان در شبکه های ماهواره ای مصداق بارز تفرقه هستند و تأکید مقام معظم رهبری در مدت اخیر مبتنی بر اتحاد جبهه حق و برهم نزدن وحدت بود.

تأکید بر لزوم مطالبه گری از مسؤولان در راستای حفظ وحدت امت اسلامی

حجت الاسلام ناصح پور با تأکید بر ضرورت پرهیز از دو قطبی شدن جامعه اسلامی یادآور شد: امروز ملت مسلمان باید با مطالبه گری خود از مسؤولان مطابق با بیان امیرمؤمنان(ع) و آموزه های دینی بکوشند و بی شک اگر این مطالبه گری جریان نداشته باشد، مسؤولان نیز رسالت خود را آنطور که باید ایفا نمی کنند.

وی افزود: بدون هیچ شک و تردیدی اگر مسأله دو قطبی شدن جامعه صورت پذیرد، آگاهی های لازم در امت ایجاد نشده و مطالبه گری در وجود آنان بیدار نمی شود و این بیان، مبین ضرورت بصیرت و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی است که باید همگان حقایق را درک کرده و دیر نجنبند./864/302/ب2

ارسال نظرات