۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۳۶۷۳
امام جمعه موقت كاشان:

امنيت و رفاه در سايه توجه به سبك زندگي اسلامی است

امام جمعه موقت كاشان، امنيت و رفاه و آسايش را در سايه سبك زندگي و درست زندگي كردن دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب درسخنراني خود در مشهد مقدس به 30 مورد از راه هاي سبك زندگي صحيح اشاره كردند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا در مسجد آيت الله رضوي، گفت: بحث سبك زندگي كه از سوی رهبر معظم انقلاب در مشهد كليد خورد براي اين بود كه پيشرفت جامعه بدون داشتن يك سبك زندگي صحيح امكان پذير نيست.

وي با تأكيد بر اينكه پيشرفت تمدن و جامعه اگر بخواهد بر محور صحيحي قرار داشته باشد، پايه و اساس آن سبك زندگي است، يادآور شد: درست زندگي كردن و درست عمل كردن در زمينه هاي مختلف خانواده و سبك ازدواج، رعايت حقوق والدين نسبت به فرزندان و رعايت حقوق اولاد نسبت به والدين، رعايت حقوق زن و شوهر نسبت به يكديگر از جمله مسائلي است كه در سبك زندگي نقش مهمي دارند.

حجت الاسلام اسلامي تبار نفوذ فرهنگي غرب به ويژه در بخش معماري و استفاده از معماري سبك غربي را يكي از معضلات امروز جامعه اسلامي دانست و با اشاره به اينكه  تمامي ابعاد و اجزاي معماري غربي معماري باز است، گفت: اشرافيت به حريم خانه و خانواده در معماري غربي از جمله معضلات و مشكلاتي معماري غربي است كه بر سبك زندگي جامعه اسلامي تأثيرگذار بوده است.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه اگر بخواهيم به معناي واقعي حسيني و اهل بيتي باشيم تنها راه آن استفاده از روشهاي زندگي اهل بيت(ع) و همگام بودن با سيره زندگي اهل بيت(ع) است، افزود: اگر در سبك زندگي همگام با اهل بيت نباشيم مطئمن باشيد از اهل بيت(ع) دور خواهيم شد و اهل بيت(ع) هم ما را به شدت طرد خواهند كرد.

وي با تأكيد بر اينكه سبك زندگي ما بايد حسيني باشد تا حسيني واقعي باشيم اضافه كرد: براي حسيني بودن نيازمند حضور در مجالس عزاداري امام حسين(ع) و فراگيري سيره امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) در اين مجالس و توجه و عمل به آن است.

به گفته وي، حسيني بودن به معناي گريه بر مصيبت هاي امام حسين(ع) نيست چرا كه اهل بيت نيازي به گريه ما ندارند، اما خود را پيرو امام حسين دانستن و گريه كردن براي امام حسين با آزار و اذيت ديگران، غش در معامله و همسايه آزاري و مكر و حيله سازگاري ندارد.  

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآور شد: يكي از مسائل اصلاح سبك زندگي، آسيب شناسي معضلات و مشكلات اجتماعي و اصلاح آن است كه رهبر معظم انقلاب در سخنراني خود در مشهد مقدس به 30 مورد آن اشاره كرد.

وي، افزايش آمار طلاق و افزايش سن ازدواج را از جمله آسيبهاي امروز جامعه اعلام كرد و بيان داشت: با افزايش سن ازدواج، رواج گناه در جامعه و به دنبال آن خارج شدن روال طبيعي زندگي را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت كاشان، رويكرد جوانان به مواد مخدر، عدم رعايت حقوق همسايه، عدم توجه به صله رحم، عدم رعايت فرهنگ رانندگي، رواج دروغگويي، رواج غيبت، پرخاشگري، عدم رعايت حقوق يكديگر، وجدان كاري و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي را از جمله آسيب ها و معضلات و مشكلات در سبك زندگي برشمرد./202/1307/ب1

ارسال نظرات