۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۵۳۶۸۵
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

محافظه کاری و تندروی به انحراف ختم می شود

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، اهل گرایش های باطل بودند که خداوند در قرآن نیز آنان را کافر،منافق و اهل کتاب معرفی کرده است.
سیلفباتهعتت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران، امروز در جمع عزاداران حسینی، در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، گفت: قرآن و ائمه اطهار (ع)، حق محض هستند، اما هیچ‌چیز را نمی‌توانیم پیدا کنیم که باطل محض باشد و چون جریان باطل محض وجود ندارد، همیشه باطل با حق آمیخته است و همین باعث ایجاد شبهه و فتنه می‌شود که خطرناک است.

وی افزود: علت این که عده‌ای از انسان‌ها گمراه می‌شوند، همین آمیختگی حق و باطل است و خداوند اولیای خود را فرستاده تا در مقابل باطل‌های آمیخته به‌حق بایستند.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران به گرایش‌های باطلی که در قرآن آمده با عصر امام حسین(ع) مطابقت دارند، اشاره کرد و اظهار داشت: کافران اولین گرایش باطل هستند. جریان کفر، مثل هندوها یا برخی مکاتب بت‌پرست، گاهی حرف‌های حقی هم دارند، اما آمیخته با باطل است و نتیجه آمیختگی حق و باطل، نمی‌تواند حق باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه اضافه کرد: کافرانی که مؤمن می‌شوند، افرادی هستند که هنوز فطرت شان مختومه نشده است، اما کافری که ختم قلب پیدا کرد، قابل هدایت و پذیرش حق نیست.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن، علاوه بر اینکه کافران را اهل انکار معرفی می‌کند، می‌فرماید اینان اهل تکذیب، فتنه‌گری و فساد هستند و برای همین است که بر قلب‌های شان مهر زده‌شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: استفاده از سحر و جادو، پرستش مخلوقات به‌جای خالق، بازداری دیگران از رسیدن به مقصد حق، ناسپاسی و همچنین زینت دادن به باطل برای فریب مخاطبان که نمونه بارز آن فضاهای مجازی و سینمای هالیوود است، از دیگر ویژگی‌های کافران می‌باشد.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: بر اساس احادیثی از پیامبر(ص) و شواهدی دیگر، در عصر امام حسین(ع) هم عده‌ای از کسانی که مقابل امام حسین(ع) ایستادند، کافر به همان معنایی که در قرآن آمده، بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه ابراز داشت: منافقین دومین گرایش از باطل هستند که همان ویژگی‌های کفار را دارند با این تفاوت که کافر، کفر خود را اعلام می‌کند، اما منافق پنهان می‌دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منافقان، گفت: ایمان به خدا و معاد ندارند، اما به‌دروغ ادعای ایمان به خدا و معاد می‌کنند، اهل خدعه و نیرنگ هستند، اما چون شعور و درک دقیقی ندارند، نمی‌توانند خدا و مؤمنان را فریب دهند، در قلب‌هایشان بیماری روحی و معنوی دارند و از قضا چون خداوند اینان را به حال خود رها می‌کند، روزبه‌روز مرض شان شدت می‌یابد، اهل آمرزش الهی نیستند و از دستورات خدا نیز سرپیچی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) سه ویژگی دروغ‌گویی، خلف وعده و خیانت‌ در امانت را از کارکردهای منافقان برشمرده‌اند.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تأکید کرد: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند یا از منافقین واقعی بودند مثل شمر که درحالی‌که هنوز امام زنده و بی‌رمق بودند، دستور داد آتش بیاورند تا خیمه‌ها را با اهلش آتش بزند که اتفاقاً این افراد هم از اول منافق نبودند، بلکه مؤمنینی بودند که به دلیل ضعف در ایمان خود، منافق شدند و بر پسر رسول خدا شمشیر کشیدند.

وی افزود: عده‌ی دیگری از منافقینی که مقابل امام حسین(ع) ایستادند مثل عمر سعد، اهل محافظه‌کاری بودند و می‌خواستند به این طریق، هم به حکومت ری دست یابند و هم سعی می‌کردند امام حسین (ع) را با معاویه صلح دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه بابیان این که محافظه‌کاری خطرناک است و متأسفانه بعضی از ما گاهی آن‌قدر آرام‌آرام محافظه‌کاری می‌کنیم که جزئی از جبهه دشمن می‌شویم، گفت: نه محافظه‌کاری خوب است و نه تندروی، بلکه راه سومی به نام منطق وجود دارد که با آن می‌توان به شیوه امیرالمؤمنین(ع) با صراحت در مقابل انحراف ایستاد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری هرگز اهل محافظه‌کاری نبوده و نیستند و هر فتنه و انحرافی را با صراحت و استفاده از روش عقلایی، منطقی و اخلاقی بیان می‌کنند و از بین می‌برند. در فتنه 88 نیز تنها کسی که خیر و صلاح فتنه گران را می‌خواست، ایشان بود و 80 درصد بار مقابله با فتنه بر دوش رهبر انقلاب بود، درحالی‌که بسیاری از کسانی که ادعای انقلابی گری داشتند سکوت کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: اهل کتاب، سومین گرایش باطل هستند که عده‌ای از آنان به خدا و آخرت ایمان‌دارند ولو اینکه مسلمان نشده‌اند، اما نسبت به پیغمبر کفر و تکذیب نمی‌ورزند. اما عده‌ای دیگر، کافر و مشرک هستند که طبق وعده خداوند، این گروه در آتش جهنم گرفتار و بدترین آفریدگان می‌باشند.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران یادآور شد: اهل کتاب نیز با تفکر غلط خود، روی اعتقادات مسلمانان نسبت به خدا و معاد اثر می‌گذاشتند و با فساد و فتنه‌گری در حادثه کربلا، نقش‌آفرینی کردند./846/پ202/ج

ارسال نظرات