۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۳۶۹۳
امام جمعه موقت ساری:

عاشورا مکتبی ماندگار برای مقابله با نفوذ دشمنان است

امام جمعه موقت ساری با بیان این‌که عاشورا به‌ تنهایی یک مکتب است و همیشه پویا می‌ماند، گفت: لبیک یا حسین(ع) یعنی لبیک گفتن به شهدا، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و لبیک گفتن به شهدای مدافعان حرم است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در مراسمی که به مناسب دهه اول محرم در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد؛‌ ماه محرم را فرصت مناسبی برای خود سازی و جامعه سازی دانست و خاطر نشان کرد: سرمایه ما ایمان ما است، ایمان به خدا را ایمان به قرآن و اهل بیت(ع) بدانیم هر چه ایمان قوی تر باشد درک ما و برداشت ما از این دریای نور بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: الگو قرار دادن رفتار حسینی در منش و سبک زندگی، برپایی نماز اول وقت آن‌هم به جماعت و در میدان جنگ در ظهر عاشور، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران از روش و سیره امام حسین(ع) در ظهر عاشورا بود.

حجت الاسلام قاسمی الگو گرفتن از واقعه کربلا را از مهم ترین درس های عاشورا دانست و افزود: شیعه با پیروی از مکتب عاشورا و با تقویت روحیه شهادت و ایستادگی در مقابل ظالمان با عزت و اقتدار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مکتب سیدالشهدا(ع) براساس امر به معروف و نهی از منکر پایه ریزی شده است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، امنیت در جامعه اسلامی حاکم می شود.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به دسیسه ها و هجمه های مختلف دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان و مذاهب مختلف خاطرنشان کرد: هیأت مذهبی و برنامه های عزاداری ایام محرم باید کانون وحدت آفرینی و ایجاد همدلی و همزبانی بین مسلمانان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران قیام ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را بزرگترین رسانه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان دانست و تأکید کرد: عبرت های عاشورایی مورد تأکید مقام معظم رهبری را نیز باید به صورت جدی و با مباحث روز جامعه تبیین و بیان کرد.

وی کاهش اثرگذاری عزاداری حسینی را یکی از توطئه های دشمنان اسلام ناب برشمرد و افزود: دشمنان با برنامه ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند، بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای جامعه امروز، گفت: معمار عاشورا خداوند است و عاشورا یک الگو و سرمشق برای همه بشریت است و این ارزشی است که خدا به این نهضت داده است.

وی افزود: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این‌که همه باید از واقعه عاشورا و مکتب امام حسین(ع) درس بگیریم، افزود: تقوا بهترین راه عزتمندانه زندگی کردن است که همه باید تقوا را در عمل و در زندگی خود پیاده کنیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این‌که امروز تقوا لغلغه زبان بسیاری از افراد یا بعضی حکومت‌های اسلامی است اما در عمل چیزی از تقوا مشخص نیست، ادامه داد: امروز آل‌سعود خود را کلیددار کعبه می‌داند اما مسلمانان و شیعیان جهان را به شهادت می‌رساند و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که امروز آل‌سعود همان خاندان بنی‌امیه و بنی‌عباس است که فقط ادعای تقوا می‌کنند، تصریح کرد: تقوای بصیرت انسان را از انحراف رفتن باز می دارد و در مقابل تقوای جهالت انسان را به نابودی می‌کشاند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این‌که امام حسین(ع) تقوای ستیز را در میدان عمل برای ما بازگو کرد و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به اثبات رساندند، افزود: مسؤولان نظام باید بدانند امروز ملت جمهوری اسلامی ایران عزت نظام و کشور را می‌خواهند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این‌که عاشورا به‌ تنهایی یک مکتب است و همیشه پویا می‌ماند، گفت: لبیک یا حسین(ع) یعنی لبیک گفتن به شهدا، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و لبیک گفتن به شهدای مدافعان حرم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که فرهنگحسینی کامل‌ترین و با ارزشمندترین فرهنگ است، اظهار داشت: امروز دشمن تلاش می‌کند فرهنگ حسینی را به حاشیه بکشد و عزاداری‌ها را دچار تحریف کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که دشمن از تفکر عاشورایی و حسینی ملت ایران هراس دارد، افزود: نباید اجازه داد کوچک‌ترین تحریف در عزاداری‌ها رسوخ کند./950/202/ب2

ارسال نظرات