۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۵۳۷۴۷
مسؤول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

دیدار با خانواده های شهدا اولویت برنامه مدیران باشد

مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: سرکشی و دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران باید در اولویت برنامه های کاری مدیران قرار گیرد.
 خانواده شهدا سیره شهدا حجت‌الاسلام ولی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام پرویز ولی زاده، مسؤول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری  پیش از ظهر امروز در دیدار  بازرسان نهاد ریاست جمهوری و مشاوران وزراء در امور ایثارگران با رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی که در سالن جلسات زنده یاد دکتر حسین عظیمی برگزار شد،  با تأکید بر اولویت خانواده های شهدا و جانبازان در انجام هر کاری، خاطرنشان کرد: نباید نگاه مادی نسبت به خانواده های شهدا و ایثارگران داشت، احترام و سرکشی به خانواده های شهدا که در واقع عین جمهوری اسلامی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه مضاعف مدیران دستگاه های اجرایی به خانواده های شهدا و ایثارگران ضروری است، گفت: بی توجهی به این قشر، بی احترامی به خودمان است.

مسؤول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در نهاد ریاست جمهوری اراده جدی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده های شهدا حاکم است و شخص دکتر روحانی به همراه معاونانش نیز به مناسبتهای مختلف با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دیدار می کند که نشان از توجه وی به مقام شامخ شهدا و ایثارگران است.

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه با اشاره به آمار اشتغال جوانان در اذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی 14 هزار فرزند شهید و جانباز وجود دارد و براساس گزارش های ارائه شده در خصوص اشتغال جوانان جای امیدواری است در سالهای آتی هیچ فرزند شاهد و ایثارگری در این استان بدون شغال نباشد.

وی در ادامه با درخواست از رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی برای تأمین اعتبار برای پرداخت معوقات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: دولت انتظار دارد در انتخاب مدیران در سازمانها و ادارات استانی و شهرستانی ضمن تأکید بر شایسته سالاری، در شرایط مساوی اولویت با ایثارگران و خانواده شهداء باشد.

مسؤول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به سهیه 25 درصدی خانواده های شهدا و ایثارگران در استخدام ها، گفت: از آنجایی که با این درصد، موضوع اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر حل نمی شود، دستگاههای اجرایی 25 درصد سهمیه جذب نیرو از طریق شرکت ها و پروژه های حجمی را به فرزندان شاهد و ایثارگران اختصاص دهند.

تأمین اعتبار ساماندهی گلزار شهدا از اولویت های شورای برنامه ریزی استان است

ناصر حضرتی، رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: باید با بهره گیری از مکتب عاشورا آنچه راکه مصلحت نظام است برای رضای خداوند و مردم این استان انجام شود.

وی با بیان اینکه پایداری نظام اسلامی را مدیون خون شهدا، ایثارگرن و جانبازان هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه است خارج از قواعد اداری به موضوع ایثار و شهادت توجه کرده و در راستای تکریم ایثارگران و خانواده های شهداء قدم برداریم.

حضرتی در ادامه به احیای سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و افزود: ادغام سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در دل نهاد سیاسی امنیتی، فعالیت های این سازمان را در برخی حوزه ها تحت الشعاع قرار داده بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان، از تلاش های این سازمان برای رفع مشکل جذب و بکارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: جذب و بکارگیری 600 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر که در روزهای پایانی دولت دهم  در آزمون استخدامی پذیرفته شده و بلاتکلیف بودند، در اولویت قرار گرفت و تأمین اعتبار شد که خوشبختانه بازتاب بسیار مطلوبی داشت.

حضرتی با اشاره به اهتمام شورای برنامه ریزی استان برای ساماندهی گلزار شهدا، تصریح کرد: تأمین منابع مالی برای ساماندهی گلزار شهدا از اولویت های شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها است و در بیشتر شهرستان ها به پایان رسیده است.

وی بازدید از پروژه های ساماندهی گلزار شهدا را از اولویت های سفرهای شهرستانی مسؤولان ارشد استان اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات مالی در استان، اقدامات اولیه انجام شده است و امیدواریم امسال با تخصیص کامل بودجه، ساماندهی گلزار شهدا مشکل اعتباری نداشته باشد.

حضرتی به روند تخصیص بودجه به پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: پروژه توانبخشی جزو پروژه های مصوب سفر ریاست جهموری است که برای تکمیل آن 10 میلیارد تومان در سالجاری مصوب شده است که با مبادله موافقت نامه ها و پیگیری های لازم تخصیص می یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: با وجود مشکلات مالی 5/1 میلیارد تومان از اعتبارات استانی نیز برای مجتمع توانبخشی مصوب شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اعتبارات هزینه ای بنیاد شهید و امور ایثارگران ملی شده است، اختصاص بودجه در برخی موارد خارج از دست استان و نیازمند بخشنامه است.

حضرتی با اشاره به سهمیه 25 درصدی فرزندان شاهد و ایثارگر در استخدام های دولتی، گفت: مکاتبات لازم با ادارات جهت جذب  25 درصد نیروهای شرکتی و حجمی دستگاههای اجرایی استان از بین فرزندان شاهد و ایثارگر انجام می شود.

گفتنی است، بازرسان نهاد ریاست جمهوری و مشاوران وزراء در امور ایثارگران به منظور بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی استان در حوزه ایثارگران به آذربایجان غربی سفر کرده اند./936/02/ب2

ارسال نظرات