۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۵۳۷۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

حماسه عاشورا دانشگاه بزرگ تربیتی و فرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت این نکته که حماسه عاشورا دانشگاه بزرگ تربیتی است، گفت: حماسه عاشورا دانشگاه بزرگ تربیتی است که سالیان سال فارغ التحصیلان زیادی دارد که در مکتب عشق عقلانیت، عبادت و زهد می‌آموزند و هر کس در آن ثبت نام کند تربیت جامعی خواهد یافت.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ظهر امروز در گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی، مداحان و شاعران آیینی شهرستان قزوین که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: در عصر کنونی جامعه بشریت به پیام عاشورا نیاز مبرم دارد و مقابله با دشمن، صهیونیسم ها به عاشورا به‌عنوان یک استراتژی نیازمند است و همه باید حواسمان را جمع کنیم و از این حماسه درس بگیریم.

حجت الاسلام نعمت اللهی ابراز کرد: عزاداریهای محرم تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و برخی سنتهای کشورهای مختلف هم وارد عزاداریهای محرم شده که شاید بخش هنری آن اشکالی نداشته باشد اما باید مراقب باشیم تا بدعتها وارد آیینهای عزاداری ما نشود.

داشتن نظم و انضباط در عزاداری ها مهم و ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین درباره رعایت برخی آداب در عزاداریهای ماه محرم، بیان کرد: داشتن نظم و انضباط در عزاداری ها مهم و ضروری است و باید استفاده از بلندگو و کنترل صدای آن در زمانهای استراحت مردم کاملا رعایت شود.

هیأتهای مذهبی باید مبلغ محور باشند

وی در ادامه اضافه کرد: هیأتهای مذهبی باید مبلغ محور باشند و فلسفه عاشورا به جوانان گفته شود و این کار با استفاده از مبلغان تأثیرگذار می‌تواند محقق شود.

حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: تلاوت قرآن در قبل از عزاداری ها و اقامه نماز از دیگر اموری است که باید مورد توجه مسؤولان هیأتها قرار گیرد و فرهنگ آن ترویج شود.

وی یادآورشد: با تشکیل هسته های امربه معروف و نهی از منکر لازم است این فریضه در این ایام احیا شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بر هیئات مذهبی استان، ابراز کرد: خدمت در هیأتهای مذهبی یک نعمت و فرصت برای ذخیره آخرت است و این توفیق را باید ارج نهاد و شکرگزار بود.

ضرورت زنده نگهداشتن حماسه محرم و عاشورا

وی درباره علل زنده نگهداشتن حماسه محرم و عاشورا، اظهار داشت: عاشورا یک نقطه عطف در تاریخ بشریت است و فقط به مسلمانان اختصاص ندارد بلکه تاریخ مهمی در مقابله با ظلم و ستم و ظالمان است که در نهاد عاشورا نهفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: حماسه عاشورا دانشگاه بزرگ تربیتی است که سالیان سال فارغ التحصیلان زیادی دارد که در مکتب عشق، عقلانیت، عبادت و زهد می‌آموزند و هر کس در آن ثبت نام کند تربیت جامعی خواهد یافت.

وی اضافه کرد: امروز شرایطی ایجاد شده که دشمنان از ظرفیتهای احساسی ما سوء استفاده می‌کنند و در فضای مجازی با اعمال چهار نوع مدیریت می‌خواهند به باورهای اعتقادی ما آسیب بزنند که باید مراقب باشیم و این توطئه را خنثی کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار داشت: مدیریت باورها برای ایجاد شبهه، مدیریت احساسات برای استفاده از روحیه پاک جوانان از دیگر دسیسه‌های دشمنان است که در این راستا برای نمونه تی شرتی به نام «حصین» تولید کرده‌اند که در ایام محرم توزیع می‌کنند که هم نام خواننده ای است و هم نام کسی است که در عاشورا فرمان حمله داد و سرهای مبارک ۳۵ یار امام حسین(ع) را از تن جدا کرد اما چون جوانان خبر ندارند این پیراهن را برتن می‌کنند و از احساسات آنها سوء استفاده می‌شود و مبلغ اهداف دشمنان خواهند شد.

وی تصریح کرد: مدیریت تحریکات و تصمیمات از کارهای دیگر دشمنان است که در سالهای گذشته مثلا طرح هایی مانند آب بازی جوانان را به صورت مختلط باب کردند تا هرگونه موضع گیری دولت و نظام به نفع آنها تمام شود که باید مراقب این مسائل باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: برای هشتمین سال است که تجمع بزرگ تاسوعا در قزوین برگزار می‌شود و هماهنگی مراسم اربعین با تشکیل ستاد کمیته فرهنگی با برنامه ریزی لازم برای پیاده روی اربعین انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید مراقب باشیم تا با ریختن زباله محیط زیست آلوده نشود و پس از توزیع نذورات شاهد بر هم خوردن زیبایی شهرها نشویم که این کار زیبنده هیأت های مذهبی نیست./853/202/ب2

ارسال نظرات