۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۵۳۷۹۰

حجاب در اسارت مهم‌ترین درس حضرت زینب برای زنان

کارشناس رسانه ملی با اشاره به اینکه سپاه یزید پس از شهادت امام حسین(ع) اهل بیت ایشان را مانند کنیزان روم و باختر به اسارت گرفته و چادر از سر آن‌ها کشیدند، گفت: با وجود اینکه دیدن سر بر نیزه امام حسین(ع)برای حضرت زینب(س)و اهل حرم جانکاه بود اما به این علت که اهل بیت از نگاه سنگین نامحرمان در امان باشند حضرت زینب(س)به مأموران سپاه یزید دستور داد که سرهای شهدا کربلا و امام حسین (ع) را در جلوی کاروان اسیران به حرکت در آورند.
حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مریم حاج عبدالباقی، کارشناس رسانه ملی بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان اینکه اسلام یک نسخه حیات بخش برای امت ها در طول تاریخ است، گفت: امام حسین (ع) با فداکاری ها و از جان گذشتگی های خود در طول تاریخ به ما نشان دادند که حفظ این نسخه شفا بخش ارزش قربانی کردن جان خود و پاک ترین انسان‌های روی زمین را دارد.

وی افزود: وقتی که ماجرای امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را در کربلا مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که حتی اصحاب ایشان برای یک لحظه حاضر نشدند که دفاع از راه حق را با لذت‌های دنیوی معاوضه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برای نمونه می‌توان به سرگذشت وهب جوان تازه مسلمان شده مسیحی اشاره کرد که چون در دامن یک مادر پاک تربیت شده و تربیت او عزتمندانه بود برای لحظه ای با اینکه تازه داماد بود در راه خود تردید نکرد و امام حسین (ع) یاری کرد و ما شاهد هستیم که زمانی که این راه را انتخاب کرد مادر و همسر تازه عروسش حتی برای یک لحظه هم مانع او نشدند.

حاج عبدالباقی ادامه داد: تاریخ با شرح سرگذشت اصحاب کربلا به یاد می‌دهد که باید در دفاع از ارزش‌ها و آرمان خود ثابت قدم باشیم و نباید در این زمینه حتی یک لحظه تردید کرده و حوائج دنیوی را بر لذت‌های اخروی ترجیح دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سراسر واقعه عاشورا درس حجاب و عفاف برای امت اسلامی و بانوان مسلمان است، گفت: در مقاتل مختلف یاد شده که پس از عصر عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، سپاهیان یزید اهل بیت ایشان را به اسارت برده و چادر از سر زنان کشیدند و با اهل بیت پیامبر(ص) مانند کنیزان روم و باختر رفتار کرده و آنها را بدون چادر و روبنده در میان مردان نامحرم به حرکت درآورند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نگاه سنگین مردان نامحرم به حرم رسول الله(ص) برای ایشان بسیار سنگین بود؛ زیرا تا قبل از این نگاه هیچ نامحرمی به اهل بیت رسول خدا(ص) نیافتاده بود و همین موضوع بیش از هر مطلبی برای ایشان سنگین بوده و غم مصایب ایشان را دو برابر می کرد.

حاج عبدالباقی افزود: زمانی که حضرت زینب(س) این صحنه‌ها را می دیدند و نگاه سنگین مردان نامحرم ایشان را اذیت می‌کرد به مأموران سپاه یزید امر کردند که سر امام حسین (ع) و سایر شهدای کربلا را از عقب کاروان به جلوی کاروان بیاورند تا توجه مردم و مردان نامحرم از اهل بیت(ع) به طرف سرها جلب شود.

وی با اشاره به اینکه دیدن سر بریده امام حسین(ع) برای اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) جانکاه بود، گفت: ولی حضرت زینب(س) به خاطر انحراف افکار نامحرمان حاضر شدند که سر امام حسین(ع) را در جلوی کاروان حرکت بدهند.

کارشناس رسانه ملی اظهار کرد: یکی از دردناک ترین صحنه‌ها پس واقعه عاشورا، جابجایی کاروان اسرای اهل بیت(ع) بدون پوشش چادر است و حضرت زینب(س) و تمامی زنان کاروان اسرا برای حفظ حجاب خود از هر چیزی حتی آستین ها لباس خود برای پوشاندن چهره خود استفاده می‌کردند که این موضوع نشان می‌دهد حفظ حجاب تا چه حدی برای زنان مسلمان لازم و ضروری است.

حاج عبدالباقی یادآور شد: حجاب مهم‌ترین درس حضرت زینب(س) در اسارت برای ما زنان مسلمان است و ما زنان مسلمان با حفظ حجاب کامل در اجتماع و در نزد مردان نامحرم می‌توانیم امام حسین (ع)را یاری کینم./۹۶۸/پ202/س

ارسال نظرات