۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۷۹۴
کارشناس مسائل مذهبی:

انحراف و بدعت در عزاداری‌ها قلب امام زمان را به درد می‌آورد

حجت الاسلام رضوانی شیعه واقعی بودن را در کسب رضایت امام زمان(عج) در همه اعمال دانست و گفت: با تقوای الهی و عمل به دستورات اسلام و ولی فقیه، امام(عج) خود به دیدار ما می آیند، امروز با بدعت و انحراف در عزاداریها به خواست دشمن عمل کرده ایم و دل حضرت صاحب الامر(عج) را خون می کنیم‏.
عزاداری در لندن بدعت در عزاداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، بعد از ظهر امروز در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: دیدار امام زمام زمان(عج) آرزوی همه ما است و این آرزو می تواند بسیار سازنده باشد تا ما اعمال خود را اصلاح کنیم و مطابق با خواست ایشان رفتار کنیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای حفظ اسلام قیام و فداکاری کردند که در تاریخ بی نظیر است و تا کنون هیچ کس اینچنین ایثاری را نداشته است، امروز هم بالاترین دغدغه فرزند ایشان یعنی امام زمان(عج) عمل به دستورات اسلام در جامعه است، اگر می خواهیم موفق به دیدار حضرت(عج) شویم، باید به دستورات دین خدا عمل کنیم و متقی شویم.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: البته دیدار امام زمان(عج) نباید هدف ما باشد، هدف اصلی بندگی و اطاعت خداوند است، مرحوم بهلول(ره) می گفتند کاری کنیم که در دل آقا امام زمان باشیم و نه لزوماً در چشم ایشان، باید کاری کنیم تا بتوانیم باری را از دوش مولایمان برداریم و خدای ناکرده سربار ایشان نشویم.

حجت الاسلام رضوانی در ادامه بیان داشت: مالک اشتر نخعی با اینکه مدتی مسافتها از حضرت علی(ع) دور بود اما همیشه گره گشا بود و به فکر برداشتن موانع از پیش پای مولایش بود، امروز ما هم اگر به دستورات اسلام و ولی فقیه زمان عمل کنیم، دل امام زمان(عج) را شاد کرده ایم و شیعه واقعی باید اینچنین باشد.

وی اظهار داشت: اگر اعمال ما مطابق با خواست حضرت مهدی(عج) باشد، لازم نیست تا ما به محضر ایشان برویم، بلکه ایشان خودشان به دیدار ما می آیند، در طول تاریخ افراد غیر معروفی بوده اند که با تقوای الهی و عمل به دستورات قرآن و ولایت، میزبان امام زمان(عج) بوده اند و حضرت خودشان به دیدار آنها رفته اند.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در عزاداریها هم باید مراقب باشیم و عزاداری ما به گونه ای باشد که مورد خواست و رضایت امام زمان(عج) است، اگر اینگونه باشیم امام زمان(عج) هم به مجالس ما می آیند، چرا که ایشان ارزش زیادی برای عزاداران مخلص جدشان قائل هستند و خودشان بزرگترین عزادار سید و سالار شهیدان(ع) هستند.

حجت الاسلام رضوانی ‏ابراز داشت: اگر امروز فریب دشمنان در برگزاری مراسم عزاداری را بخوریم و خواست آمریکا و انگلیس را در عزاداریها برآورده کنیم، نه تنها امام حسین(ع)  و امام زمان(عج) را یاری نکرده ایم، بلکه دل حضرت صاحب الامر(عج) را خون می کنیم، باید از انحراف و بدعت در عزاداریها دوری کنیم تا امام زمان(عج) از ما راضی باشند./202/869/ب1

ارسال نظرات