۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۵۳۸۱۱

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

موقوفات امانت واقفین و امید مردم نیازمند، محصور نبودن نهضت عاشورا به عزاداری و سینه زنی، بازدید رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ازکارگاه خیاطی امامزاده حسین(ع)، بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، مهندس عبدالرضا عابد در جلسه بازرسی ستاد سازمان اوقاف از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار کرد: کردستان منطقه‌ای مقدس در خاک جمهوری اسلامی ایران است که وجب به وجب آن با قطرات خون شهیدان متبرک شده است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان از نظر موقوفات جایگاه بالایی در کشور دارد و موقوفات شاخص و ارزشمندی در جای‌جای این استان وجود دارد.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت حفاظت از موقوفات گفت: موقوفات امانت واقفین و امید و آرزوی مردم نیازمند است و ما به عنوان امانتداران  اصلی وظیفه شرعی و بزرگی در خصوص صیانت و حفاظت از این اماکن را بر عهده داریم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال گفت: اوقاف نقش بسزایی را می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی ایفا کند به شرطی که آن اقدام و عمل و انتظاری که مقام معظم رهبری از مجموعه اوقاف دارد اجرایی شود.

عابدالرضا عابد در پایان افزود: امروز اوقاف یک سازمان با برنامه و شفاف است که با پیشرفت‌هایی که در پیش رو دارد، می‌توانیم شاهد تحول بزرگی در زمینه مدیریت موقوفات کشور باشیم.

محصور نبودن  نهضت عاشورا به عزاداری و سینه زنی

همزمان با ورود کاروان حضرتش به سرزمین کربلا، مراسم عزاداری با شعار " لبیک یا حسین(ع)" در شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در جمع عزاداران حسینی با اشاره به حضور باشکوه عزاداران در اجتماع عظیم عزاداران حسینی بیان داشت: در دومین روز از عزای سید‌الشهدا(ع) جمع پر برکت و عظیم شما برادران و خواهران در این محل به عنوان ارزشمندترین شعائر عشق به اهل بیت (ع) و عزاداری اباعبدالله(ع) قبل از فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بوده که بالاترین عرض ارادت‌ها به محضر مقدس سیدالشهدا(ع) است.

 امام جمعه مشهد در ادامه افزود: عزاداری ائمه‌اطهار(ع)، زنده نگاه‌داشتن یک سنت حسنه و نیکو است و سبب افزایش قدرت و شأن و جلال شیعیان می‌شود اما نباید نهضت عاشورا به سینه زنی و عزاداری محصور شود بلکه باید اصل نهضت امام حسین(ع) فراموش نشود.

 آیت الله علم الهدی با اشاره به اثر گذاری واقعه عاشورا اضافه کرد: مصیبت امام حسین(ع) به یک دوره خاص محدود نمی شود بلکه شامل همه اعصار است و به کل تاریخ اسلام مربوط می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نهضت عاشورا ،نهضتی ماندگار است و تا قیام منجی عالم بشریت ادامه دارد.

 امام جمعه مشهد علت تداوم و ادامه دار بودن نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را قیام آن حضرت علیه ظلم و حکومت باطل برشمرد.

 وی با اشاره به جریانهای سیاسی کشور اظهار داشت: استکبار ستیزی درسی است که از واقعه عاشورا باید گرفت و نقطه توقف ما در برابر دشمن جان دادن در راه خداست و نباید در برابر فشار های دشمن تسلیم شد.

آیت الله علم الهدی در پایان به قرار گرفتن در مسیر ولایت تاکید کرد و بیان داشت: جان دادن در راه خدا راهی است که امام حسین(ع) برای ما مشخص کرده است.

بازدید رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ازکارگاه خیاطی امامزاده حسین(ع)

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام موینی امام جمعه شهر محمدیه قزوین با حضور در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و کارگاه خیاطی حضرت علی اصغر(ع) ضمن بازدید از بخش های مختلف این کارگاه، از نزدیک با کم و کیف فعالیت های این کارگاه آشنا شد.

مجالس مذهبی باید محل نشر معارف اهل بیت(ع)باشد

آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه شهر قم در اجتماع عظیم عزاداران حسینی "لبیک یا حسین" در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر به تاثیرگذاری این محافل در اعتقادات مردم اشاره کرد و افزود: دشمنان در کمین هستند تا با خرافه گویی بر علیه دین اسلام حرکت کنند.
 وی اظهار داشت: این محافل محل اجتماع تمام مردم بوده و همه در پی آن هستند که بتوانند در سایه وحدت، انسجام و پیروی از اهداف امام حسین(ع) باشند.

 وی در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های محافل مذهبی اشاره کرد و گفت: این مجالس جایگاه تحقق اخوت اسلامی است و همه در برابر ذات مقدس خداوند برادر و یکسان هستند.

 آیت الله سعیدی بیان کرد: امروزه در این مراسم مذهبی باید جایگاه کفر و تکفیر به درستی در میان مردم مشخص شود.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اقامه عزا در قالب دسته ها و محافل عزاداری با چند هدف تحقق پیدا می کند، افزود: شرکت در غم و اندوه و همدردی با مصیبت اهل بیت (ع) جزء شاخص های شیعیان، ادای عدل و رسالت، اعلام برائت و بیزاری از مشرکان و مبارزه با توطئه و مکر دشمنان است.

 وی با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸ گفت: دشمن کاری کرد که مردم در برابر نظام قرار گیرند اما با هدایت رهبری و بصیرت مردم فاتحه دشمنان در روز عاشورا خوانده شد و مردم با آنان مقابله کردند.

 آیت الله سعیدی گفت: تمام نهادهای و شخصیت های برجسته کشوری پاره تن کشور هستند که دشمن می خواهد بین آنها تفرقه و جدایی بیاندازد که اخیراً مفام معظم رهبری احساس کرد با انتخابات پیش رو ممکن است دو قطبی پیش بیاید که ایشان با بصیرت و درایت این قضیه را حل و فصل کردند.

 آیت الله سعیدی افزود: مجالس مذهبی باید محل نشر معارف اهل بیت (ع) با اولویت مباحث اعتقادی و تقویت باورهای دینی باشد.

بزرگترین دخترعالم، آغاز هفته کودک بایاد حضرت رقیه (س ) دربندرعباس

مراسم آغازین هفته کودک با سنج و دمام وعزاداری و نمایشی کودکانه در مورد مصیبت هایی که بر  دردانه اما حسین (ع  ) حضرت رقیه (س ) وارد شده ،همراه بود .

در این ویژه برنامه که باعنوان  حضرت رقیه (س ) ،"بزرگترین دخترعالم " برگزار شده بود ،نمایشگاه های  کتاب و عکس های عزاداری وسوگواری شهادت سومین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت اباعبدا... الحسین(ع ) نیز برگزار شده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان دراین مراسم باتسلیت شهادت سرور آزادگان حضرت  امام حسین (ع ) گفت:امیدواریم که بتوانیم  آن حضرت را الگوی خود قرار دهیم ومعلمان ودانش آموزان نیز انسانیت را از آن حضرت بیاموزند.

"ناهیدسلیمانی احمدی"افزود:مهربانی حضرت رقیه (س ) به عنوان بزرگترین دخترعالم را بایستی الگو قرار دهیم.

سلیمانی گفت:برنامه های ملی کودک در تمام شهرهای استان باهمکاری آموزش وپرورش هرمزگان برگزار می شود.

سلیمانی گفت:هفته ملی کودک در بندرعباس در  مکانی مقدس ومعنوی برگزار شده است.

وی افزود:آموزش وپرورش و کانون  پرورش فکری کودکان ونوجوانان دوبازویی هستند که  می توانند بهترین خدمات را به دانش آموزان داشته باشند.

وی گفت:فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان می تواند درکنار فعالیت های تحصیلی منجربه پرورش استعدادها می شود.

سلیمانی گفت:برنامه های متنوعی باهمکاری دستگاه های مختلف اجرایی در سطح استان در هفته ملی کودک اجرا می شود.

رئیس اداره آموزش وپرورش ناحیه ۲بندرعباس نیز در این مراسم باتسلیت این ایام گفت:بایستی در تعلیم وتربیت دانش آموزان از آموزه های عاشورائیان بهره مند شویم./1325/پ204/ی

ارسال نظرات