۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۵۳۸۱۵
امام جمعه بجنورد:

امام حسین آیینه تمام‌نمای خداخواهی و خداجویی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حیات و شهادت امام حسین(ع) نه‌ تنها نمونه یک بزرگمرد تاریخ را مجسم مى‌کند؛ بلکه آیینه تمام نماى فضیلتها، بزرگ‌منشی‌ها، فداکاریها، جانبازی ها، خداخواهی‌ها و خداجویى‌ها است.
حجت الاسلام یعقوبی - عزاداری امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مردم و عزاداران حسینی، با اشاره به اهمیت اخلاق در دین مبین اسلام، اظهار کرد: اخلاق معرف اعتقاد و شخصیت انسان است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا»؛ یعنی رمز رستگاری، اقرار به یگانگی و توحید خداوند است و همچنین نبی مکرم اسلام(ص) در توصیف خود می‌فرماید: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» و هدف از بعثت خود را ترویج اخلاق نیکو ذکر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر اساس روایتی از رسول اکرم(ص) اخلاق ظرف دین است؛ یعنی انسان هر اعتقاد و عقیده‌ای داشته باشد نمی‌تواند آن را به دیگران نشان دهد مگر با اخلاق و رفتار و منش خود، از این‌ رو هر چه انسان مؤمن و پرهیزکارتر باشد انسانهای دیگر اخلاق او را ملاک قرار می‌دهند و اگر دارای حُسن خلق باشد از او الگو خواهند گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و حکایت زیستن، شهادت و لحن گفتار و ابعاد کردار این امام همام، نه‌ تنها نمونه یک بزرگمرد تاریخ را براى ما مجسم می‌سازد، بلکه آیینه تمام نماى فضیلتها، بزرگ‌منشی‌ها، فداکاریها، جانبازىها، خداخواهی‌ها و خداجویى‌ها است.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) به تنهایى می‌تواند سعادت بشریت را ضمانت کند و حضرت در این باره می‌فرماید: «سَبَقْتُ الْعَالَمِينَ إِلَى الْمَعَالِي بِحُسْنِ خَلِيقَةٍ وَ عُلُوِّ هِمَّه» و تأکید می‌کند که با خوش‌خلقی و بلندهمتی از همه جهانیان به مقامات بلند پیشی گرفتم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی اظهار کرد: امام حسین(ع) زینت آسمان و زمین بوده و به‌ عنوان انسان کامل در زمینهٔ اخلاق بهترین اسوه و الگوی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مطالعه اخلاق نیک، رفتار ستوده و معاشرت‌های دلنشین آن حضرت با انسانهای زمان خود، آموزه‌های عالی دینی، اجتماعی و فردی را برای هر انسان آزاده‌ای به ارمغان می‌آورد.

وی اضافه کرد: ما در تاریخ به مردان بزرگى برخورد می‌کنیم که هرکدام در جبهه و جهتى، عظمت و بزرگى خویش را جهانگیر ساخته‌اند؛ یکى در شجاعت، دیگرى در زهد، فرد دیگر در سخاوت و غیره اما شکوه و بزرگى امام حسین(ع) حجم عظیمى است که ابعاد بی‌نهایت آن هر یک مشخص‌کننده یک عظمت فراتر از تاریخ است به‌گونه‌ای که گویا او جامع همه والایی‌ها و فرازمندی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: سومین درسی که از مقام شامخ و رفیع امام حسین(ع) می‌توان فراگرفت حسن خلق است که جواز رستگاری انسان بوده و در تمام لحظات چه در دوران زندگی دنیوی و چه در آخرت ضامن سعادت انسان است./9314/202/ب2

ارسال نظرات