۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۵۳۸۲۷
نماینده خبرگان رهبری:

تمام افتخارم این است که روضه‌خوان اباعبدالله هستم

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: مبلغان حوزوی و طلاب علوم دینی اهتمام جدی به روضه خوانی در مجالس و محافل مذهبی داشته باشند، تمام افتخار من این است که روضه خوان ابا عبدالله الحسین(ع) هستم.
پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه و جمعی از روحانیان شهرستان مراغه اظهار داشت: رساندن پیام نهضت حسینی وظیفه علمای دین است.

وی خاطرنشان کرد: مان گونه که مرزهای جغرافیایی نیاز به محافظت دارد، پاسداری از مرزهای عقیدتی برای جلوگیری از نفوذ عقاید انحرافی طراحی شده از سوی دشمنان نیز بسیار مهم و ضروری است. دشمن نیرنگ‌های خود را هر روز با جلوه‌ای جدید نمایش می‌دهد و این وظیفه روحانیان است که با افشای تبلیغات کاذب دشمنان، ماهیت حقیقی استکبار را نشان دهند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که روحانیت باید خود را با مسائل روز فرهنگی هماهنگ کند، خاطرنشان کرد: رصد‌گری مسائل فرهنگی و مذهبی بسیار مهم است، از سوی دیگر آشنایی روحانیت با ابزارهای ارتباطی روز دنیا امری اجتناب ناپذیر است، با توجه به جنگ نرم دشمنان علیه آموزه‌های قرآنی و اسلامی مسلمان، نقش روحانیان بسیار حساس‌تر از گذشته است.

امام جمعه مراغه تبلیغ دین را مهم ترین رسالت‌ روحانیت دانست و افزود: هر چند رسالت روحانیت در تاریخ بنا به شرایط و اقتضای زمان تغییراتی داشته، اما همواره تبلیغ دین محور اصلی وظیفه علمای دین محسوب شده است، با افزایش رسانه‌ها و همه‌گیر شدن وسائل ارتباط جمعی، رسالت روحانیت نیز گسترده‌تر شده است.

وی با بیان این‌که دشمنان اسلام و مکتب تشیع با حضور در عرصه‌های جدید مبارزه علیه دین، اقدام به شبهه‌افکنی و تخریب اعتقادات اصیل اسلامی می کنند، افزود: مردم باید اخلاق اسلامی را در رفتار و گفتار علما و روحانیان مشاهده کنند، تجربه نشان داده همواره تبلیغ‌گرا عمل‌گرا بهترین شیوه تبلیغ مبانی دینی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر گسترش مطالعات به روز و آشنایی روحانیان برای فعالیت در عرصه های جدید تبلیغی به ویژه در فضای مجازی گفت: طلاب علوم دینی باید از امروز خود را برای حضور در میادین تبلیغی آماده کنند، لازمه این امر افزایش مطالعات عمومی و به‌روز است.

نماینده خبرگان رهبری آشنایی با شبهات و القائات ضددینی دشمنان، پاسخگویی منطقی و عقلانی به جوانان را از جمله رسالت های مهم روحانیان در عصر حاضر دانست و افزود: امروز روحانیت افزون بر تبلیغ دینی مسؤولیت خطیر جریان‌سازی فکری و مدیریت بر افکار عمومی را نیز بر عهده دارد، با مدیریت جریان های مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی، راه نفوذ القائات شیطانی دشمنان بسته می شود.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که برخی از سنت‌های حسنه در تبلیغ معارف اسلامی در هر شرایطی باید حفظ و تداوم داشته باشند، گفت: مبلغان حوزوی و طلاب علوم دینی اهتمام جدی به روضه خوانی در مجالس و محافل مذهبی داشته باشند، تمام افتخار من این است که روضه خوان ابا عبدالله الحسین(ع) هستم./202/935/ب1

ارسال نظرات