۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۸۲۸
دادستان كل كشور:

ملت ایران هیچ آگاه آقا بالا سری آمریکا را قبول نخواهد کرد

دادستان کل کشور با بيان اين‌كه آمریکا و رژیم غاصب اسراییل دوست نیستند و دشمن اصلی ما به شمار مي آيند، گفت: اگر این ملت می خواستند آقا بالا سری آمريكا، اسراييل و ايادي كفر را قبول كنند؛ انقلاب نمی کردند و هزینه نمی دادند.
منتظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا  در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظري، دادستان كل كشور امروز در مراسم پانزدهمين سالگرد آیت‌الله علامه ایازی و دو فرزند برومندشان و همچنين يادواره 108 طلبه و روحاني حوزه علميه رستمكلا افزود: علماي ديني همواره در طول تاريخ خدمتگزار به مکتب اسلام  بوده اند و شهدای بزرگوار ما محصول تقوبت این علماي ديني بوده اند.

وي اظهار داشت: تقديم بیش از یکصد شهيد از حوزه علميه جعفريه رستمكلا كه از تربیت یافتگان عالم برباني آيت الله علامه حاج شيخ ابوالحسن ايازي بودند و در میدان های نبرد به فیض شهادت رسیدند، بيانگر تربيت اين عالم ديني بوده است.

دادستان كل كشور با بيان اينكه جایگاه عالم در جامعه در لسان روایات آمده است، بيان داشت: عالم در جامعه همانند ستاره در آسمان و شمع و جراغی است که کار نور را انجا داده و مسیر عالی زندگی فرد و افراد را روشن می سازند، از مسائل مهمي است كه بايد به آن توجه شود و بدانيم اگر نوری نباشد اشياي مختلف و راههاي پر پيچ و خم تشخیص داده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظري گفت: زیبایی ها و نازیبایی ها از سوی عالمان ديني و لسان و ديد آنان مشخص مي شود و بزرگترین تکلیف عالم همين است و انبیاء مبعوث شدند تا راه زندگی را به مردم نشان دهند و رسول آمد تا راه چگونه زیستن را به بشر نشان دهد.

وي افزود: اسلام دین جامع و همگانی است و در نبود رسول وظیفه راهنمایی برعهده عالمان دینی است؛ عالم وارسته جامع الشرائط که حاکمیت بر مردم دارد حاکم در جامعه اند و امروز وجود معصوم ما امام زمان(عج) در غیبت است و تازمانی که خداوند اراده کند ايشان در غيبت هستند اما مردم رها نیستند و بايد از ولي فقيه خود تبعيت كنند.

اين مسؤول با اشاره به اينكه دین در نماز و روزه، خمس، زكات و مسایل عبادی نیست، ادامه داد: دين کتاب قطوری است که با همه زوایای زندگی سروکار دارد و کسانی که مبانی قرآن را می پذیرند، می دانند که دین براي عبادات شخصی، ازدواج، اقتصاد، سیاست، ارتباط با داخل و خارج برنامه دارد و با پذيرش جامعيت اسلام، نمی توان مسأله ولایت فقیه را انكار و اختیارات ولی فقیه را نادیده گرفت.

وي اضافه كرد: مجاری امور و احکام و بیان هرحکمی بر عهده علما و دانشمندانی است که استخوان در معرفت دین خرد کرده اند و تخصص در مسایل دینی دارد و می تواند حکم قضیه را براساس مسایل دینی بیان کنند.

دادستان كل كشور با بيان اينكه نظام جمهوری اسلامی در همه مسایل برنامه دارد و برای رهبری تکالیف مشخص کرده اند و کسی که در نظام حرکت می کنند، نمی تواند خارج از این مسایل حرکت کنند، يادآور شد: کسانی که دلبستگی به نظام دارند و در نظام خدمت مي كنند، چارچوبي براي آنان از سوی نظام تعیین شده است و نمی توانند خارج از آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظري گفت: مسائلي امروز در جامعه مطرح است كه اسلام قبول ندارد؛ آیا مکتب اسلام اجازه می دهد اختلاف طبقات اینقدر زیاد باشد که یک مدیر حقوق 90 ميليوني بگيرد و يك كارمند، حدود 900 هزارتومان حقوق بگيرد؛ نه چنين مسأله اي را اسلام قبول ندارد و مشکل به مدیر خائن بر می گردد که بیت المال برای او ارزش ندارد.

وي افزود: مسائل فرهنگي در جامعه ما از مسائل مهمي است كه بايد مورد توجه جدي باشد و  از آموزش و پرورش، مسائل فرهنگی، تئاتر بايد دقت بررسي شود.

اين مسؤول با بيان اينكه بايد زندگي به چهار بخش عبادت، كالر و تلاش، امور اجتماعي و ارتباط با ديگران و لذت ها تقسيم شود، يادآور شد: امروز جامعه ما در كنار عزاداري ها به شادي ها هم نيازمند است و مراسم اعياد و شادي ها پررنگ شود و همچنين با توجه به برنامه ريزي هاي دشمنان بايد خانواده ها در اين راستا با دقت بيشتري وارد عمل شوند.

دادستان كل كشور با بيان اينكه ما با شادي ها در جامعه كه براساس ضوابط قانوني و اسلامي باشد، مخالف نيستيم، خاطر نشان كرد: برگزاري برنامه هاي مختلف در اعياد مسأله شادي است كه بايد در جامعه باشد اما ارکستری که فعل حرام می کند، متضاد با معيارهای اسلامي ما است و نظام با آن مخالف است و نمی توان در نظامي كه مدعی اسلامیت است، زمینه گناه را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظري اضافه كرد: شهداي ما جان عزيز خود را فدا كردند تا ارزش ها باقي بماند و حفظ شود و ما نمي توانيم با برگزاری اين فعل هاي حرام، خون شهدا را ناديده بگيريم؛ بلکه باید حفظ عزت در دستور کار باشد و بدانیم قرآن راهی را برای ما باز کرده است و مؤمنان حق ندارند کفار را اولیای خود بگیرند.

وي همچنين ادامه داد: ارتباطی که با خارج داریم هم باید عزت مندانه باشد و نباید طوری باشد که بر ما سلطه پیدا کنند و باید به گونه ای عمل شود که عزت و اقتدار ما در جهان حفظ شود.

اين مسؤول با بيان اين كه آمریکا و اسراییل دوست نیستند و دشمن اصلی ما به شمار مي آيند و همواره به دنبال قلع و قمع و نابودی ما هستند تا ريشه ما را از بين ببرند، گفت: اگر این ملت می خواستند آقا بالا سری آمريكا، اسراييل و ايادي كفر را قبول كنند؛ انقلاب نمی کردند و هزینه نمی دادند.

دادستان كل كشور افزود: بیش از 200 هزار شهید پای درخت این انقلاب داده شده و ارتباط با آمریکا و ایادی کفر ارتباط نادرستي است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظري با اشاره به مراسم پانزدهمين سالگرد آیت‌الله علامه ایازی و دو فرزند برومندشان و همچنين يادواره 108 طلبه و روحاني حوزه علميه رستمكلا، گفت:  اساس و بنیان مجلس ما فرهنگ است و جایگاه شهید و عالم بسيار بالا است؛ علمای بزرگی که سردمدار هستند  و باید ما هوشیار و مراقب نفوذ دشمن باشیم.

وي اظهار داشت: رهبری تاکید دارد بر نفود دشمن، فرهنگ و اقتصاد دارند كه اين مسائل، سرنوشت ساز است که اگر براي فرهنگ و اقتصاد، مقاومت نکنیم دشمن ریشه انقلاب را از بین می برد.

اين مسؤول خاطر نشان كرد: مداد علما افضل بر خون شهدا است «سخن بسيار با ارزشي است كه بيانگر آن است كه مسؤولیت مرکب از خون بیشتر است و عالم با قلم، بیان و کتاب خود می تواند صدها شهید تربيت كند و همچنان كه اين حوزه عليمه عليمه رستمكلا با تقديم 108 شهيد طلبه و روحاني اين مسأله را عينيت بخشيد.

دادستان كل كشور با بيان اينكه اين شهداي ما در مكتب عالم ارزشمند علامه ايازي كسب فيض كرده و با تربيت اين عالم راهي جبهه هاي حق عليه كفر شدند، ادامه داد: قدر حوزه ها و علما را بدانید و براي رونق بخشي اين حوزه ها تلاش بيشتري انجام دهيد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظري خطاب به روحانيان هم گفت: ما روحانيان و داعیان طلايه داران اسلام و ولایت هم باید حواس مان باشد که اثر گفتار و رفتار ما در زندگی مردم تاثیرگذار است و نبايد اشتباهي از ما، زندگي افراد را هم تغيير دهد و به همین دلیل بايد مراقب امال، رفتار، كردار و گفتار خود باشيم.

وي با اشاره به اينكه تبیین معارف ديني و اسلامي مهم است، يادآور شد: به برکت خون امام حسین(ع) و شهداي دشت كربلا امروز شاهد بيداري اسلامي در جهان هستيم كه اثر خون امام حسین(ع) مهم است و دشمن در همين راستا تلاش دارد با سرمایه گذاری، مردم را از اهل بیت(ع)  جدا کند اما با اراده پولادين مردم و ولايتمداري اين نقشه عملياتي نمي شود.

دادستان كل كشور ادامه داد: دشمن در فضای مجازی بدنبال ضربه زدن به هویت اسلامی و نسل جوان است و  بايد مراقب این فضاها باشید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظري گفت:‌ باید فضاهاي مجازي کنترل و هدایت شود چرا که سیل بنیان برافکن و خانمان براندازي است که دشمن به سوی جوامع اسلامي و کشور ما برای گرفتن اخلاق اسلامی و نابودی فرهنگ شیعی و اسلامی به راه انداخته است و این امر خطرناک است که اخلاق و خانواده و جامعه را نابود می کند كه بايد با رونق ارزش هاي شهيد و شهادت، منزلت و مقام علماي ديني، امام و رهبري و ولايت مداري به جنگ با دشمن برويم./1317/پ201/ج

ارسال نظرات