۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۵۳۸۳۱
آيت الله نمازي تأکید کرد؛

ضرورت رفع مشكلات خانواده‌های شهدا

نماينده ولي فقيه در كاشان بر رفع مشكلات خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران تأكيد كرد و گفت: با وجود تمامي اقداماتي كه تاكنون انجام شده است اما مشكلات خانواده شهدا همچنان به جاي خودش باقي است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي عصر امروز در ديدار رييس بنياد شهيد شهرستان كاشان، بر احياي ياد و نام شهدا تأكيد كرد و افزود: نبايد اجازه داد دوران دفاع مقدس و ارزشهاي دفاع مقدس و مرداني‌ كه مظلومانه و مجاهدانه به ميدان رفتند و انتقام مظلوميت ملت ايران را از دشمنان اسلام و نظام و انقلاب گرفتند به مرور زمان از حافظه تاريخ حذف شوند.

وي بیان کرد: زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا تنها برگزاري يادواره شهدا و همايش و كنگره و سخنراني و نوشتن چند كتاب نيست، بلكه توجه به خانواده شهدا و پدران و مادران شهدا بايد در اولويت اول كارها و فعاليتها قرار داشته باشد.

آيت الله نمازي گفت: شهدا عروج كردند و رفتند و به ملكوت اعلا پيوستند و همنشي با اوليا و صلحا شدند اما زندگي خانواده معظم شهدا و پدران و مادران شهدا هر لحظه با سختي و مشكلاتي همراه است كه بايد حل مشكلات خانواده معظم شهدا و پدران و مادران شهدا كه در سن كهولت قرار دارند در اولويت اول باشد.

وي افزود: پدران و مادران شهدا در سن كهولت در خانه قديمي و فرسوده اي زندگي مي‌كنند كه مناسب زندگي افراد سالمند نيست و از حداقل امكانات براي يك زندگي ساده محروم هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري همچنين بر رفع مشكل اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ايثارگران تأكيد كرد و متذكر شد: شهدا و فرزندان شهدا و جانبازان و ايثارگران بايد آنقدر براي ما اهميت داشته باشند كه حتي يك نفر از آنها بيكار نباشند.  

حجت الاسلام حسن انتصاريان رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كاشان نيز از اجراي بزرگ‌ترين پروژه فرهنگي شهداي كاشان براي نخستين بار از سوی بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كاشان و همكاري ادارات و نهادها و دستگاه هاي اجرايي كاشان خبر داد و از خانواده معظم شهدا، ايثارگران و رزمندگان خواست تا اسناد و آثار ارزشمندي را از كه شهدا دارند در اختيار بنياد شهيد كاشان قرار دهند.

وي همچنین از چاپ سالنامه 96 شامل اطلاعات و تصاوير سرداران و يكهزار و 700 شهيد شهرستان و رخدادهاي شهرستان طي 8 سال دفاع و چاپ كتاب ‹‹جاودانه هاي كاشان›› بزرگ ترين و جامع ترين بانك اطلاعات سرداران و يكهزار و 700 شهيد شهرستان كاشان خبر داد.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كاشان تهيه نرم افزار چند رسانه اي آسمانيهاي كاشان را كه شامل مجموعه كامل آمار و اطلاعات و تصاوير ايثار و شهادت در شهرستان كاشان است را يكي ديگر از اقدامات بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان اعلام كرد.  

لازم به ذكر است، شهرستان كاشان يكهزار و 704 شهيد و سردار شهيد در دوران دفاع مقدس تقديم اسلام و نظام و انقلاب اسلامي‌ كرده است، و 3 هزار و 500 جانباز سرافراز كه از اين تعداد جانباز 70 نفر جانباز 74 درصد، 23 جانباز قطع نخاعي و ويلچري هستند و شهرستان كاشان در استان اصفهان تنها شهري است كه يك خانواده 4 شهيده بارفروش و 8 خانواده 3 شهيده و 108 خانواده 2 شهيده دارد./202/1307/ب1

ارسال نظرات