۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۵۳۸۳۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی:

فراموشی امر به معروف منجر به تعطیلی احکام الهی می شود

حجت الاسلام انتظاری گفت: باید به این حقیقت ایمان داشت که فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به تعطیلی احکام الهی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس با بیان این‌که فرهنگ عاشورا، تبلیغ و ترویج معروف و مبارزه با منکرات است، اظهار داشت: راه مقابله با تهاجم فرهنگی با شناساندن حقیقت نهضت امام حسین(ع) به ثمر می‌نشیند.

حجت الاسلام انتظاری افزود: باید تک تک افراد جامعه برای از بین بردن خرافات و بدعت گذاری ها در مراسم عزاداری امام حسین(ع) بسیج شوند تا فرهنگ عاشورا همراه با آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی، انسان ها را از غفلت ها بیدار کند و زمینه ترویج فرهنگ شیطانی غرب را از بین ببرد.

امام جمعه جلفا با بیان این‌که مساجد شهرها و روستاها بایستی با حضور جوانان رونق یابند، گفت: روحانیان و ائمه جماعات مساجد و حسینه های منطقه باید قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در ابعاد گوناگون تحلیل و تفسیر کنند؛ تا جوانان از چگونگی حرکت حضرت بیشتر آگاه شوند که این مهم بدون دغدغه‌مندی متولیان مساجد و هیأت‌های مذهبی محقق نخواهد شد.

وی با بیان این‌که پیروی از فرهنگ عاشورا یک ارزش فرهنگی و دینی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر هدف نهایی این قیام بود و وظیفه ارگان ها و نهادهای نظام اسلامی ایران در اجرای برنامه های فرهنگی، باید بر این محور استوار باشد، باید به این حقیقت ایمان داشت که فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر منجر به تعطیلی احکام الهی می شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از توجه ویژه مدیریت منطقه آزاد ارس به مساجد و برنامه های فرهنگی اظهار داشت: تفاهمنامه معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس با مساجد، با هدف ایجاد بصیرت و غنی سازی فرهنگ اسلامی و اعتقادی جوانان در نقطه صفر مرزی منعقد شده است.

حجت الاسلام انتظاری در پایان با بیان این‌که ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر است، بر ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی در برنامه های منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا تاکید کرد و آن را محوری ترین اصل در برگزاری مراسم های عزاداری محرم دانست.

همچنین محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در سخنانی با بیان این‌که متولیان فرهنگی و هنری مساجد در کنار فعالیت های خود، به رشد معنوی مجموعه نیز توجه داشته باشند، اظهار داشت: تفکر مسجدی و روحیه جهادی سرلوحه فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

وی تربیت متعالی انسان، محوریت مساجد و کارآمدسازی این ذخیره های معنوی را سه اصل اساسی در عرصه فرهنگی دانست و افزود: الویت برنامه های فرهنگی منطقه آزاد ارس، غنی کردن محتوای برنامه های مساجد در کنار عمران و آبادانی مساجد و در راستای جذب جوانان به برنامه های مذهبی است./202/935/ب1

ارسال نظرات