۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۵۳۸۴۷
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خدابنده:

بزرگترین خدمت به اسلام آسیب‌ شناسی و آسیب زدایی از مجالس عزاداری است

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت: بزرگترین خدمت به اسلام آسیب‌ شناسی و آسیب زدایی از مجالس عزاداری است.
عزاداری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت الاسلام مهدی تقی پور کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خدابنده در دیدار با رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان با بیان این‌که مجالس عزاداری در طول تاریخ منشأ روشنگری و رهیابی به حقیقت بوده است، گفت: بزرگ‌ترین خدمت به اسلام آسیب‌شناسی و آسیب زدایی از مجالس عزاداری است.

وی در ادامه بیان داشت: گاه خواسته و ناخواسته این مجالس با آسیب‌هایی همراه شده است که نه تنها عزاداری حسینی را از هدف اصلی خود خارج کرده و بلکه اصل عزاداری حسینی را زیر سؤال برده است.

حجت الاسلام تقی پور گفت: باید اذعان کرد که در دهه‌های اخیر برخی عزاداری ها از محتوای غنی عاشورایی تهی شده است چرا که فلسفه عزاداری و سوگواری امام حسین و مرور درس ها و پیام های عاشورا مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: تحریفات در قیام عاشورا از آسیب‌های جدی است که مجالس عزاداری را تحت‌الشعاع قرار داده است و گاه محتوای اصلی آن را زیر سؤال می برد./907/102/ب2

ارسال نظرات