۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۳۸۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

هزینه در ورزش کشور چند برابر بودجه فرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه هزینه هایی که در حوزه های مختلف ورزشی کشور می شود، برای دین و معنویت مردم صورت نمی گیرد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع رؤسای نواحی انجمن های اسلامی استان با بیان این‌که ترویج معارف دینی و آموزه‌های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، رسالت خطیر متولیان فرهنگی است، اظهار داشت: جنگ نرم دشمنان هیچ حد و مرزی برای تخری اعتقادات مسلمانان قائل نیست.

وی با اشاره به این‌که دشمنان با فرقه‌سازی و ترویج تفکرات انحرافی و التقاطی به دنبال انحراف و تخریب باورهای اصیل دینی و شیعی هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در پی ایجاد عرفان های کاذب برای انحراف نسل جوان هستند، از سوی دیگر تشیع لندنی به عنوان یکی از سناریوهای دشمنان که ساخته عصر جاهلیت مدرن است، به دنبال خالی کردن مکتب حسینی از محتوا است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: نظام سلطه عرفان های کاذب و تشیع لندنی را در مقابل اسلام اصیل به وجود آورده اند و در تلاش هستند با استفاده از ابزارهایی چون فضای مجازی آثاری از دین نباشد؛ بر همین مبنا باید با تعامل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی گام های ارزشی و محکمی برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد از کمبود بودجه در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی، خاطرنشان کرد: متأسفانه هزینه هایی که در حوزه های مختلف ورزشی کشور می شود، برای دین و معنویت مردم صورت نمی گیرد، این در حالی است در حکومت اسلامی، دین و ایمان مردم در اولویت قرار دارد.

وی خواستار نگرش جهادی در همه عرصه های دینی و فعالیت های تبلیغی شد و افزود: اگر در حوزه های فرهنگی و دینی فعال نباشیم، جوانان و نوجوانان با آسیب های جدی مواجه می شوند، با این اوصاف فعال بودن انجمن های اسلامی باعث آبادانی مساجد می شود؛ یکی از مهم‌ترین عوامل آبادانی معنوی مساجد حضور پرشور جوانان است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر وحدت و انسجام انجمن های اسلامی و هیأت امنای مساجد، گفت: برای ارتقای دین و جایگاه آن در جامعه همراهی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی امری ضروری است، با اقدامات و تصمیم‌های موازی و یا جزیره‌ای نمی توان راه به جایی برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خواستار مسجدمحوری در فعالیت های فرهنگی و مذهبی شد و اظهار داشت: مساجد سنگر جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، از این رو بی‌توجهی به عمران معنوی این اماکن امن الهی جایز نیست./935/202/ب2

ارسال نظرات