۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۳۸۵۶
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه نتیجه کمرنگ شدن فرهنگ امر به معروف است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: آسیبهای اجتماعی موجود در زمینه‌های مختلف به دلیل کمرنگ شدن و یا حتی به فراموشی سپرده شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امشب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بجنورد، با بیان اینکه مهم‌ترین هدف قیام سیدالشهدا(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز جامعه است.

وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری از بروز آسیبها و معضلات اجتماعی در جامعه ما احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و مشارکت همه برای اجرای این فرایض مهم الهی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، افزود: دلیل قیام حضرت امام حسین(ع) همین بوده که این موضوع اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نشان می‌دهد.

وی مجلس عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) را مایه کسب آبرو برای مؤمنان دانست و اضافه کرد: عزاداران حسینی به‌ واسطه حضور در مراسم عزای امام حسین(ع) و خدمت در این راه آبرو پیدا می‌کنند؛ از این رو جامعه امروز نیازمند توسل به اهل بیت(ع) و تبعیت از آن بزرگواران است.

حجت‌الاسلام هدایتی آشنا کردن نسل جدید با واقعه عاشورا و درسهایی که برای بشریت دارد را نیاز امروز جامعه خواند و خاطرنشان کرد: اگر امروز در جامعه اسلامی شاهد بروز آسیبهای اجتماعی در زمینه‌های مختلف هستیم دلیل آن کم‌رنگ شدن یا حتی به فراموشی سپرده شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی بجنورد اظهار کرد: مظهر اجرای امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) بود که با همه وجود به پا خاست، اساس قیام خویش را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و تمام هستی خود را فدا کرد.

وی با بیان اینکه مقابله مستقیم با منکرات در جامعه با اولویت تذکر لسانی دستور قرآن کریم است، افزود: درواقع رویکرد اصلی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی و همگانی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه در مقابله با منکرات باید برخورد لسانی انجام‌ شده و نیروهای اصلی در این امر هم مردمی باشند، تصریح کرد: بر اساس آیه «و ذکّر فانّ الذّکری تنفع المومنین» در سوره مبارکه ذاریات، هنگامی که آمران به معروف و ناهیان از منکر، امر و نهی خود را از جانب قرآن کریم و با گفتاری نرم و پسندیده به مخاطبان بگویند، هم اثرگذاری آن بیشتر می‌شود و هم عوارض روانی در مخاطب به حداقل خود می‌رسد؛ چراکه شنونده وقتی به اشتباه خود پی ببرد بدون اینکه شخصیت او آسیب ببیند، آن اشتباه را تکرار نمی‌کند.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر طرح موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مجالس و محافل ماه محرم، اظهار کرد: به همه روحانیان مبلغ اعزام‌شده به مساجد شهری و روستایی ابلاغ و تأکید شده که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آنها در این شبها، سخنرانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات