۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۸۵۸
آیت الله علما:

آیت الله حاج آخوند زاهدی به تمام معنا بود

آیت الله علما در مراسم ارتحال آیت الله حاج آقا مجتبی حاج آخوند، گفت: آیت الله حاج اخوند زاهدی به تمام معنا بود و با فراست خاصی در امور سیاسی ورود پیدا می کرد و هراسی از مسائل و مشکلات نداشت.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم سالروز ارتحال عالم ربانی آیت الله حاج آقا مجتبی حاج آخوند با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)، ابراز داشت: علما و سخنوران دین همواره انسان را به اصلاح امور دنیوی خویش متذکر می شوند و سبب حفظ اعتقادات افراد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هدف و رسالت اصلی علمای دین احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، تصریح کرد: علمای بزرگ کرمانشاه فضای زندگیشان آکنده از امر به معروف و نهی از منکر بود که با صفای خاصی تربیت کننده جامعه و افراد بودند.

این مسؤول به انسجام و هماهنگی علمای کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: علمای کرمانشاه با اقتدا به ائمه معصومین علیهم السلام دین و اعتقادات مردم را حفظ کرده و به عنوان شخصیت های تراز اول تلاش های بسیاری برای ارتقا دینی جامعه کردند.

وی به خصوصیات برجسته آیت الله حاج آخوند اشاره کرد و گفت: ایشان به امور دنیوی بی اعتنا بود و علاقه ای به تشریفات نداشت در حقیقت آیت الله حاج اخوند زاهدی به تمام معنا بود که اگر مسأله ای به نفع دین و به ضررش بود آن را عملیاتی می ساخت.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: آیت الله حاج آخوند با فراست خاصی در امور سیاسی ورود پیدا می کرد و هراسی از مسائل و مشکلات نداشت.

این مسؤول با بیان اینکه آیت الله حاج آخوند با وفا و از صفای ذاتی خاصی برخوردار بود، ابراز داشت: ایشان معرف حضرت امام خمینی(ره) در کرمانشاه بود و موجبات تربیت و پرورش شاگردان و هواداران بنیانگذار انقلاب اسلامی را رقم زد.

آیت الله علما ادامه داد: توسعه مسجد حاج شهباز خان و مدرسه علمیه نیز از دیگر اقدامات این عالم ربانی بود که به عنوان پایگاه و مرکزی در جهت پاسداری از آرمان های اسلام و انقلاب قوت گرفته بود.

وی با اشاره به فضائل ابوی آیت الله حاج آخوند، بیان داشت: ایشان نیز همچون حر آزادمرد و آزادمنش بود و عمرش را در مسیر تدریس علوم دینی و امام جماعت و همچنین تبلیغ دین اسلام گذراند و همواره مورد توجه علما و مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: علمای کرمانشاه همگی زاهد و برجسته بودند و به گردن مردم حق بزرگی دارند لذا بهترین روش برای ادای دین زنده نگه داشتن یاد آنها در جامعه است زیرا علما برای بشریت نعمت و مایه برکت هستند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با ابراز خرسندی، عنوان داشت: خوشبختانه فرزندان مرحوم آیت الله حاج آخوند با ادامه راه ایشان و پوشیدن لباس سربازی امام زمان (عج) به عنوان خدمتگزار رسول اکرم (ص) و مکتب امام صادق(ع) در حال ترویج و تبیین دین اسلام و پاسداری از انقلاب هستند./857/202/ب2

ارسال نظرات