۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۵۳۸۹۳
همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی انجام می شود؛

اهتزاز پرچم منقش به شعار «یا لثارات الحسین» بر گنبد جمکران

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران با اشاره به همایش شیرخوارگان حسینی در این مسجد مقدس از اهتزاز پرچم سرخ منقش به شعار «یا لثارات الحسین(ع)» بر گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران خبر داد.
پرچم یا لثارات الحسین

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اهتزار پرچم منقش به شعار «یا لثارات الحسین(ع)» بر فراز گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: در سال های گذشته پرچم مسجد مقدس جمکران در ایام محرم به رنگ مشکی تغییر داده می شد اما در سال جاری پرچم سرخ به اهتزاز در خواهد آمد.

وی درباره این اقدام توضیح داد: با توجه به این که پرچم، نشانه دهنده تفکر و جهت گیری آن مکان است و در ماه محرم همه توجهات به سیدالشهدا(ع) است، از سوی دیگر مسجد مقدس جمکران منتسب به امام زمان(ع) است، ما به دنبال این بودیم که این ارتباط و پیوند عمیق میان امام حسین(ع) و امام زمان(عج) را به مردم نشان دهیم.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: باید جامعه متوجه شود که که امام حسین(ع)، امام زمان خودشان بودند که مردم قدر ایشان را نداسنتد و ایشان را درک نکردند و امروز هم امام زمانی به نام حضرت مهدی(عج) وجود دارد که مردم باید قدر این حضرت را بدانند.

وی تأکید کرد: نکته مهم تر این که ایشان منتقم سومین امام مظلوم شیعیان هستند؛ در واقع باید گفت که امام زمان(عج)، امام منصور است؛ در روایات هم ذکر شده که شعار یاران حضرت حجت(عج) «یالثارات الحسین(ع)» است که خون خواهان حسین(ع) را برای انتقام فرا می خواند.

حجت الاسلام حسین آبادی ادامه داد: در زمان ظهور حضرت، فریاد زده می شود که ای خون خواهان حسین(ع) جمع شوید تا با هم انتقام امام مظلوممان را در رکاب امام زمان(عج) بگیریم؛ قیام های توابین و جناب مختار نیز با همین شعار صورت گرفت.

وی افزود: وقتی که این پرچم در بالای گنبد مسجد مقدس جمکران به اهتزاز در می آید، این پیام را به سراسر عالم مخابره می کند که اگر حسینی هستید باید به خون خواهی امام حسین(ع) و تمام مظلومان عالم، در هر کجای عالم بپا خیزید و در رکاب حضرت ولی عصر(عج) انتقام خون آن ها را بگیرید.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران بیان داشت: هدف اصلی از این کار، نشان دادن پیوند عمیق میان امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است که می فرمایند ای اهل عالم بیایید تا با هم انتقام خون امام حسین(ع) را بگیریم و ما هم در این مسجد مقدس می گوییم که ای منتظران بیاید و تحت این پرچم تجدید بیعت و عهد بکینم که تا آخرین قطره خون با امام زمانمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده که ملائکی غبار آلود اطرف مضجع امام حسین(ع) هستند و تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) آن جا را ترک نمی کنند.

حجت الاسلام حسین آبادی اظهار داشت: آیین اهتزاز پرچم منقش به شعار «يالثارات الحسين(ع)» بر گنبد فیروزه ای مسجد مقدس جمکران روز جمعه 16 مهر همزمان با دعای ندبه و مراسم شیرخوارگان حسینی در این مکان مقدس برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی قم نیز پخش می شود.

وی به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در جمکران اشاره کرد و گفت: این همایش بلافاصله بعد از دعای ندبه در شبستان کربلا برگزار خواهد شد که 300 لباس هم به نوزادان هدیه می شود.

مدیر مسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران بیان داشت: همایش شیرخوارگان حسینی با حضور عموم مردم و عاشقان حضرت حجت(عج) برگزار می شود و قسمتی هم برای حضور برادران تعبیه شده است./840/ت302/ب1

ارسال نظرات