۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۳۸۹۶
حجت الاسلام هاشمی‌نژاد:

دعا بالاترین موهبتی است که خدا به بنده خود می‌دهد

استاد حوزه گفت: دعا بالاترین موهبتی است که خدا به بنده خود می‌دهد تا خالق با مخلوق خودش صحبت کند، به همین منظور وقتی حاجات خود را می‌گیرید می‌گویید ای کاش حاجت خود را نگرفته بودم تا آن حال و هوای خوب گذشته خود را با پروردگارم داشتم.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام هاشمی‌نژاد صبح امروز به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم  که در حسینیه انصار الحسین(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند «باید همیشه به درگاه خدا دست دراز کنیم»، اظهار داشت: دعا بالاترین موهبتی است که خدا به بنده خود می‌دهد تا خالق با مخلوق خودش صحبت کند، به همین منظور وقتی حاجات خود را می‌گیرید می‌گویید ای کاش حاجت خود را نگرفته بودم تا آن حال و هوای خوب گذشته خود را با پروردگارم داشتم.

وی ادامه داد: اینکه دعای برخی مستجاب نمی‌شود به خاطر رعایت نکردن آداب دعا است، یکی از آداب دعا داشتن زبان پاک و خوردن لقمه حلال است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «کسی که یک لقمه حرام نمی‌خورد درجه‌اش از کسی که 70 مرتبه نماز می‌خواند بالاتر است».

استاد حوزه با بیان اینکه خدا وقتی نطفه‌ بچه بسته می‌شود خیلی خوشحال می‌شود، خاطرنشان کرد: خداوند قبل از بچه‌دار شدن توصیه کرده است مادری برای بچه خود انتخاب کنید که اصیل، مؤمن و خانواده‌دار باشد زیرا بچه‌ از دامن مادر بزرگ می‌شود و رشد پیدا می‌کند پس باید یک مادر خوب را انتخاب کنید که بچه خوبی برای شما تربیت کند، اما در کنار مادر خوب آوردن لقمه حلال بر سر سفر نیز از سوی پدر الزامی است.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه در دوران بارداری زن جایگاهی دارد که حتی خون حیض را نمی‌بیند، تصریح کرد: این موضوع دلیل معنوی دارد و آن هم این است که خدا آنقدر برای تربیت طفل اهمیت قائل است که شرایطی را فراهم کرده است که ارتباط مادر با خدا قطع نشود و همیشه مادر بتواند نماز و اعمال خود را در دوران بارداری به جا آورد که از طریق این ارتباط با خدا بچه هم فیض ببرد، در این میان لقمه حلالی که مرد برای زن تهیه می‌کند نیز مهم است چون جنین هم از همان لقمه تغذیه می‌کند.

وی تأکید کرد: در دوران بارداری کودک از نانی تغذیه می‌شود که پدر آن را به دست می‌آورد، حال این نان باید حلال باشد و اگر حرام باشد تأثیر منفی را در زندگی خانواده می‌گذارد، با این شرایط می‌بینیم که در ادارات ما کارمندها علنی رشوه می‌گیرند و لقمه آتش را به خانه خود می‌برند.

استاد حوزه با بیان اینکه کسی که رشوه می‌خورد تا 40روز دعایش مستجاب نمی‌شود، یادآور شد: در لقمه‌هایی که در بیرون می‌خورید حواستان باشد، لقمه خیلی از افراد از فامیل گرفته تا غریب ممکن است حرام باشد، لقمه حرام اثر وضعی دارد و تا 40 روز در بدن انسان اثرش می‌ماند پس حواسمان باشد.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد در پایان گفت: در دستگاه‌ امام حسین(ع) همه چیز دقیق دیده شده و محاسبه می‌ شود، اگر نذری را برای عزارداری امام حسین(ع) می‌دهید یا در عزاداری خدمت می‌کنید بدانید که هیچ چیز از چشم امام حسین(ع) پوشیده نمی‌ماند، پس بدانید درب چه خانه‌ای پای گذاشته‌اید./816/201/ب2

ارسال نظرات