۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۵۳۸۹۷
حجت الاسلام پناهیان:

آموختن مدیریت رنج به کودکان وظیفه نظام آموزش و والدین است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت مدیریت رنج در زندگی ، گفت: والدین و نظام آموزشی باید به کودکان مدیریت مواجهه با رنج را آموزش دهند و با مدیریت رنج می توان به کمال رسید.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در جلسه سخنرانی خود که شامگاه چهارشنبه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه زندگی محل حضور رنج و لذت است، گفت: برخی می گویند بیماری افسردگی به دلیل نبود رنج و لذت به وجود می‌آید، لذت و رنج در زندگی برای انسان ضروری است، باید دانست که وجود رنج شرط تکاپو و تکامل انسان است.

وی ادامه داد: گرایشات مختلفی برای انسان در زندگی وجود دارد و در صورت کنار گذاشتن گرایشی رنج برای شخص به وجود می آید، جوانی که در 7 سال اول زندگی خویش محبت دیده و در هفت سال دوم به خوبی ادب می شود هرچه به آنان می گوییم با لذت می پذیرند.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انسان باید بداند رنج در زندگی وجود دارد و این مسیر کمال است.

وی ادامه داد: پدر و مادران در تعلیم رنج کشیدن به فرزندان تاثیر فراوانی دارند، مادران باید با لبخند، مواجهه با رنج را به فرزند خویش یاد دهند، زمانی که فرزند مقابله با رنج را آموخت از مواجه با رنج لذت می برد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان باید برای برطرف کردن رنج ها دست به کار شود، گفت: نظام آموزش و پروشی که تولید و کار کردن را به دانش آموزان یاد ندهد به جوانان خیانت کرده است، مدارسی که دانش آموزان را برای تولید ثروت به کار نگیرند به آنان خیانت کرده است حتی اگر به جوانان قرآن خواندن یاد دهد.

وی افزود: اگر فرزندان در هفت سال ابتدای زندگی به درستی تربیت شوند دیگر نیازی به پند و موعظه و کار فرهنگی نخواهد داشت، مشکل در مدیریت جامعه است، علت قیام امام حسین(ع) چیست، اگر نظام تربیتی جامعه صحیح بود دیگر به جلسات سخنرانی نیاز نداشتیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: مدارس چه کار می کنند؟ آیا واقعا دین داری اینقدر سخت است که جوانان پس از 37 سال از انقلاب با حضور در این جلسات دگرگون می شوند، آیا با اینگونه جلسات جامعه اصلاح می شود.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه دبستان محل آموزش رنج و لذت است، گفت: تمرین مدیریت و رفع رنج در دبستان است، به طور مثال اگر انسان حب دنیا نداشته باشد می تواند رنج را از خود دفع کند، براساس روایات هر فردی که به برادر خویش کمک کند هفتاد توع بلا را از خود دور کرده است، همچنین کمک به والدین نیز می تواند بلاها را دفع کند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله بهجت درباره اینکه رحمت الهی به کدام افراد می رسد، ابراز کرد: براساس فرمایشات آیت الله بهجت افرادی که برای ظلم دیدگان و دیگر مسلمانان که دچار رنج می شوند گریه و نارحات نشوند رحت الهی را جلب نخواهند کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: کمتر کاری که انسان برای مظلومان عالم می تواند انجام دهد دعا برای آنان است، این روزها زمان خوبی است برای اینکه برای مظلومان دعا کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اهمیت و جایگاه شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: برخی از شهیدان مدافع حرم به این دلیل که پس از شهادت بیشتر می توانند کار کنند به شهادت می رسیدند./201/811/ب1

ارسال نظرات