۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۵۳۹۵۴

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری

پخش سخنراني‌هاي اخلاقي علما در برنامه «مكارم خوبان»، پخش مراسم عزاداري محرم در حضور رهبر انقلاب در برنامه«بربال سخن»، و پاسخگوي استفتائات مرتبط با عزاداري اهل بيت(ع) در برنامه «زمزم احكام» از مهمترین برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گراش خبرنگار خبرگزاری رسا، پخش سخنراني‌هاي اخلاقي علما  در  برنامه «مكارم خوبان»،  تبيين جايگاه ضرب المثل‌های ایرانی  در برنامه «مهربان باشيم»، پخش مراسم عزاداري محرم در حضور رهبر انقلاب در برنامه«بربال سخن»، يادآوري فضائل شب، مناجات شبانه  در برنامه «شبستان»، روايت ماجراي عبدالله بن عفيف ازدي در برنامه «داستان هفته» و پاسخگوي استفتائات مرتبط با عزاداري اهل بيت(ع) در برنامه «زمزم احكام»  از جمله برنامه‌های  رادیو معارف در هفته جاری است.

مكارم خوبان

راديو معارف همزمان با ايام سوگواري امام حسين(ع) اقدام به پخش سخنراني‌هاي علما با محوريت موضوع عزاداري در محرم مي‌كند.

برنامه «مكارم خوبان» كه به پخش سخنراني هاي اخلاقي علما اختصاص دارد همزمان با ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حسين بن علي عليه السلام با محوريت موضوع عاشورا و محرم به روي آنتن مي رود

امر به معروف و نهي از منكر، فضايل عزاداري براي امام حسين و اهل بيت عليهم السلام ، بيان دليل قيام امام حسين و صلح امام حسن عليهما السلام از جمله موضوعاتي است كه  كه خطبا و علما در اين برنامه به آن مي پردازند.

«مكارم خوبان» كاري ازگروه فرهنگ و جامعه راديو معارف است كه  از شنبه تا پنجشبنه با سخنراني حضرات آيات ناصري، روحاني ، ضياءابادي ، نجفي قمشه اي ، مظاهري و جاودان از ساعت 6:45  روي موج اف ام رديف 96 مگاهرتز تقديم مخاطبان فرهيخته و عزاداران حسيني مي‌شود. 

بميرم به نام و نمانم به ننگ

آثار عزت و عزت مداري در برنامه «مهربان باشيم» بررسي مي‌شود.

از برنامه‌هايي كه به تبيين جايگاه ضرب المثل ها در ذهن مردم  مي‌پردازد برنامه «مهربان باشيم» است.

اين برنامه همزمان با ايام شهادت سيد و سالار شهيدان حسين بن علي عليه السلام از 17 مهر 95  به مدت يك هفته به  بررسي سخن «بميرم به نام و نمانم به ننگ» خواهد پرداخت. 

جايگاه اين مثل در فرهنگ عامه و آموزه هاي ديني ،‌عزت و عزت مداري  و آثار آن در زندگي از جمله محورهايي است كه با كارشناسي حجت الاسلام والمسلمين آتشين صدف در اين برنامه  به آن پرداخته مي‌شود.

«مهربان باشيم» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري محمد حسن جلالي و اجراي رضا ملايي از شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 تقديم مخاطبابان راديو مي شود.

پخش مراسم عزاداري محرم در حضور رهبر انقلاب از راديو معارف

راديو معارف اقدام به پخش مراسم سوگواري حسينيه امام خميني رحمت الله عليه با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در برنامه«بربال سخن» مي‌كند.

همزمان با ايام شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، مراسم سوگواري اين ايام در حسينيه امام خميني رحمت الله عليه از راديو معارف پخش مي‌شود.

اين مراسم كه در حضور رهبر معظم انقلاب و با شركت مسئولين كشوري و لشكري و خيل امت عزادار برگزار مي‌گردد؛ به همت گروه فرهنگ و جامعه، روز بعد از برگزاري،در برنامه «بربال سخن» تقديم شنوندگان سوگوار راديو معارف و محبين خاندان عصمت و طهارت خواهد شد.

لازم به ذكر است اين مراسم به مدت شش شب از 17 تا 22  مهر 95 (مصادف با شب هفتم تا شب 12 محرم)  با سخنراني حجج اسلام  خاتمي،صديقي، رفيعي ، عالي،‌پناهيان و حسيني قمي برگزار مي‌شود.

«بر بال سخن» برنامه ايست كه با هدف تبليغ معارف دين و قرآن طراحي و توليد شده و اختصاص به سخنراني اساتيد حوزه و دانشگاه دارد كه ساعت 1:20 بامداد پخش و تكرار آن  ساعت :00 13 همان روز تقديم شنوندگان معارف جو مي‌شود.

محرم در شبستان راديو معارف

راديو معارف در  برنامه شبستان از ويژگيهاي جوان عاشورايي  مي‌گويد.

برنامه «شبستان»  كه با هدف يادآوري فضائل شب، مناجات شبانه و ايجاد فضاي نشاط معنوي طراحي و توليد شده در ايام شهادت سرورو سالار شهيدان حسين بن علي عليه السلام به تبيين ويژگي هاي جوان عاشورايي مي‌پردازد.

«شبستان» كه كاري است از گروه فرهنگ و جامعه  با كارشناسي حجت الاسلام نادم ،تهيه كنندگي امير عباس خاقاني و اجراي شاهين احمديان  از 17مهر 95 ساعت 23:30  تقديم عزاداران حسيني خواهد شد.

آتش زير خاكستر در داستان هفته

راديو معارف در برنامه »داستان هفته» به بيان ماجراي عبد الله بن عفيف ازدي مي پردازد.

«داستان هفته» در ايام شهادت جانسوز اباعبدالله و اصحاب وفاداراش  به روايت ماجراي عبدالله بن عفيف ازدي با عنوان«آتش زير خاكستر» مي پردازد.

اين برنامه كه از 16 مهر 95 طي سه هفته به روي آنتن مي رود  بيان كننده ماجراي عبد الله بن عفيف ازدي،  از سربازان  امام علي عليه السلام و جانبازان جنگ صفين است كه  بعد از واقعه عاشورا به سخنان عبد الله بن زياد در مسجد كوفه  اعتراض می‌كند.

«داستان هفته» كاري است از گروه فرهنگ جامعه به تهيه كنندگي حسن توكلي زاده و روايتگري علي فرحناك روزهاي جمعه ساعت 13:15 تقديم معارف جويان فرهيخته مي شود.

زمزم احكام پاسخگوي استفتائات مرتبط با عزاداري اهل بيت عليهم السلام

مراجع معظم تقليد در برنامه «زمزم احكام» پاسخگوي استفتائات مرتبط با عزاداري ها در محرم هستند.

اين رسانه ديني مقارن با ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) به استفتائات مرتبط با عزاداري اهل بيت عليهم السلام از سوی مراجع معظم تقليد يا نمايندگان مراجع پاسخ مي‌دهد.

مچنين حجت‌الاسلام والمسلمين حسين وحيدپور در اين برنامه در خصوص شيوه عزاداري و برگزاري مراسم و مجالس مذهبي سخن مي‌گويد.

«زمزم احكام» كاري از گروه فقه و انديشه به تهيه و سردبيري علي اسماعيلي  و اجراي  سيدمرتضي موسوي‌نژاد شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11:00تقديم شنوندگان فرهيخته راديومعارف مي‌شود./998/ت303/ی

ارسال نظرات