۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۹۵۹
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

نظام جمهوری اسلامی، ریشه در فرهنگ عاشورا و غدیر دارد

حجت الاسلام حسناتی شکستن اقتدار نظام جمهوری اسلامی را هدف اصلی دشمنان برشمرد و گفت: دشمن هیچ گاه نخواهد توانست قامت این ملت استوار را در هم بشکنند چون این ملت ریشه اش در کربلا و غدیر است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، پیش از ظهر امروز در رزمایش موتورسیکلت سواران قانونمند که به مناسبت روز ملی روستا و هفته نیروی انتظامی در روستای حاجی آباد شهرستان نجف آباد برگزار شد، گفت: این مراسم به پاسداشت کار و تلاش حافظان امنیت کشور در این روستای نمونه استان برگزار شد.

وی با بیان آیاتی درباره شخصیت انسان افزود: طبع دنیا مادیات و محدودیت است در حالی که انسان بی نهایت طلب است و بر اثر همین تزاحم است که در مسابقه به دست آوردن دنیا دچار بی نظمی، قانون شکنی و عدم رعایت قوانین می شود.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: در مقابل این بی نظمی بشری یا باید آزادی مطلق و حکومت جنگل برقرار شود که خلاف طبع و سرشت انسان است و یا تحت قوانین زندگی اجتماعی قانونمدار باشیم که بخش عمده قانونمداری به امنیت و آسایش مربوط می شود که مجری اصلی آن نیروهای انتظامی هستند.

وی با اشاره به نعمت امنیت و وظیفه نیروهای انتظامی در تأمین امنیت کشور بیان داشت: امنیت نعمت ناپیدا و باعظمتی است که در این شرایط بحرانی منطقه و جهان، به یقین تنها کشور امن که به لطف خدا و خون شهیدان، هوشیاری مردم، وحدت جامعه و رهبری فرمانده معظم کل قوا و در سایه سربازان اسلام و قرآن برقرار شده است، نظام جمهوری اسلامی است.

دشمنان بدانند، قامت استوار نظام جمهوری اسلامی، ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به ابعاد توطئه های دشمن در جهت ناامنی کشور اشاره کرد و افزود: با اینکه همه دنیا متحد شده اند که امنیت ما را در هم بشکنند و با تمام امکانات مادی و طرح ها و برنامه ریزی های خود و با استفاده از نیروهای مستقیم و نیابتی که به کار گرفته اند به دنبال شکست امنیت در این کشور هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد ناامنی در محیط خانواده، محیط های آموزشی، در عرصه اقتصاد و حتی در عرصه سیاست تماما دشمن ورود پیدا کرده تا اقتدار و عظمت این کشور را از بین ببرد.

حجت الاسلام حسناتی شکستن اقتدار نظام جمهوری اسلامی را هدف اصلی دشمنان برشمرد و گفت: دشمن هیچ گاه نخواهد توانست قامت این ملت استوار را در هم بشکنند چون این ملت ریشه اش در کربلا و در غدیر است، ریشه اش انتظار فرج است و این ملت ریشه دار و این درخت تنومند هیچ گاه نخواهد شکست.

هدف قیام سیدالشهدا، سرنگونی امنیت ظالم و تثبیت امنیت مظلوم است

وی در ادامه با ارتباط بحث امنیت به و سیره سیدالشهدا در این مورد بیان داشت: یکی از پیام های کربلا همین است که حضرت در سخنانی در دشت کربلا فرمودند، «اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَيْ ءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ»، که خدایا من نه برای دنیا و سطنت آن قیام کردم، لکن قیام کردم و جان عزیزان خود را به خطر انداختم.

امام جمعه نجف آباد با بیان قسمت دیگر خطبه حضرت بیان کرد: «وَ لَكِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِكَ»، هدف حضرت از قیام، برافراشتن پرچم اسلام که تا زمان از سوی طاغوت سرنگون شده بود، و برای ایجاد امنیت و گرفتن امنیت از ظالم و تثبیت امنیت برای مظلوم بود و یکی از پیام های سیدالشهدا برقراری امنیت برای مظلومان است.

پشتوانه قوانین کشور، قوانین الهی و عدم رعایتش حرام شرعی است

وی با تشکر از برگزار کننده این مراسم که در یکی از روستاها برگزار شد، و تقدیر از این حسن انجام، افزود: در هر جریانی هر کجا مردم را بیشتر به میدان آوردیم و مشارکت دادیم نتیجه گرفتیم و برگزاری چنین مراسمی در چنین فضاهایی در عین دلگرمی سبب همدلی بیشتر مردم خواهد شد.

حجت الاسلام حسناتی هم چنین به بحث آمار بالای تصادفات و رعایت قوانین نیز اشاره کرد و بیان داشت: پشتوانه قوانین کشور، برخاسته از قوانین الهی است و در سیره علما شاهد هستیم که چگونه نسبت به رعایت قانون سخت گیری می کردند و حتی آن را حرام شرعی اعلام کردند./202/1306/ب1

ارسال نظرات