۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۵۳۹۶۷
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

دشمن به دنبال تهی كردن سنت‌‌های عزاداری از محتوای عاشورايی است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان گفت: دشمن به خوبي به موقعيت و جايگاه هيئات در انتقال فرهنگ ديني و آموزه هاي انسان ساز عاشورا پي برده است، بنا براين به دنبال اين است که با تهي کردن سنت هاي عزاداري از محتواي عاشورايي ما را از اين ظرفيت محروم کند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني پيش از ظهر امروز در ديدار با روساي هيئات مذهبي شهر جوشقان كاشان با اشاره به اين فرمايش امام خميني(ره) كه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: رسالت عظيم هيئات مذهبي حراست و مرزباني از مرزهاي دين مبين اسلام است.

وي افزود: دشمن به خوبي به موقعيت و جايگاه هيئات در انتقال فرهنگ ديني و آموزه هاي انسان ساز عاشورا پي برده است و به دنبال اين است که با تهي کردن سنت هاي عزاداري از محتواي عاشورايي ما را از اين ظرفيت محروم کند.

حجت الاسلام حسيني جدايي جامعه از فرهنگ عاشورا را عامل سست کردن اعتقادات و انحرافات دانست و بيان داشت: عاشورا آميخته به توکل، ايمان، باور به حضور پروردگار در جهان، تسليم شدن به حاکميت الهي، مقابله با خواسته هاي نفساني، قيام براي خدا، ايثار و مؤلفه هاي ديني فرهنگ ساز فراواني است که دشمن تلاش مي‌کند عاشورا را خالي از اين مؤلفه ها به نسل جوان معرفي کند.

وي افزود: عاشورا سراسر حماسه و ايستادگي و مقاومت در مقابل دستگاه جبار، ضد دين و غاصب اموي است و اگر روح حماسي از اين نهضت عظيم گرفته شود  عاشورا و عزاداري را بي خاصيت مي‌کند.

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان در تبيين تقابل جبهه کفر با فرهنگ آگاهي بخش انقلاب عاشورا تصريح کرد: در طول تاريخ هر زمان خلفاي جور، دين را در مقابل اهداف نامشروع خود ديدند با جلوه هاي مختلف آن مبارزه کردند.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: يک روز روايت احاديث پيامبر را ممنوع کردند، زمان ديگر تفسير قرآن را محدود کردند و در دوران ديگر با زيارت حسين بن علي(ع) از سوی شيعيان با قساوت و شقاوت برخورد کردند و در دوران اخير هم ديديم که تلاش کردند مانع از برگزاري مجالس عزاداري شوند و الان به دنبال رقم زدن اتفاق خطرناک ديگري هستند و آن تغيير مسير عزاداري و تهي کردن آن از پيام هاي عاشورا است.

وي افزود: امروز در ساير کشورهاي شيعه نشين همچنان روشهاي گذشته در محدوديت عزاداري اعمال مي‌شود اما در ايران با چهره دين و با نام حسين(ع) به جنگ حسين بن علي(ع) آمده اند.

به گفته وي ترويج فرهنگ افراطي عزاداري و ايجاد اختلاف بين شيعه و سني و اکتفا به عزاداري صرف از جمله اقداماتي است که فرقه شيعه انگليسي به نيابت از دنياي استکبار با بهره گيري از ابزار رسانه اي در حال پياده کردن آن است.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي کاشان در بخش ديگري از سخنان خود هيئات مذهبي را به توسعه فعاليتهاي قرآني فراخواند و گفت: حادثه عاشورا به وجود آمد تا نهضت بازگشت به قرآن در جامعه شکل بگيرد و اصلا دعوت امام دعوت به کتاب و سيره پيامبر(ص) بود و اصلاحي نمي توانست در جامعه رخ دهد مگر آنکه همگان بر مبناي کتاب خدا و سيره پيامبر(ص) حرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اهداف و آرمانهاي حرکت عاشورا همچون مبارزه با ولايت دستگاه فاجر يزيدي، احياي فريضه امر به معروف و نهي از منکر، پرهيز از دنياطلبي، اجراي احکام دين و پرهيز از قوميت گرايي و قبيله گرايي و مبنا بودن تقوا و دعوت به برابري و برادري چيزي جز بازتاب آموزه هاي قرآن نيست بنابراين، رويکرد قرآني در هيئات بايد بارز و برجسته باشد.

وي بر بهره گيري از ظرفيت اجتماعات حسيني براي ترويج قرآن تاکيد کرد و خاطر نشان کرد: نسل جوان قرآني را در اين اجتماعات عظيم مورد تشويق قرار دهيد و زمينه ساز توسعه فعاليتهاي قرآني باشيد و از ايده هاي خوب احياي قرآني شب عاشورا که در برخي هيئات در سطح کشور اجرا مي‌ شود الگو برداري کنيد./202/1307/ب1

ارسال نظرات