۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۰۰۹
استاد حوزه علمیه بابل مطرح کرد؛

توجه به سبک زندگی حسینی راه درمان بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که راه علاج بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه توجه به سبک زندگی حسینی است، گفت: راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی نگران کننده در جامعه امروز ما توجه و اجرای سبک زندگی سید الشهدا(ع) است.
سید هادی قائمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید هادی قائمی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در مسجد جامع بیل پی گتاب با اشاره به ایام محرم، این ماه را توجه به معنویات دانست و گفت: ماه محرم به واسطه عزای سیدالشهدا(ع) ماه حزن و اندوه محسوب می شود اما در کنار عزاداری امام حسین(ع) محبان آن حضرت به خودسازی فردی و جمعی توجه ویژه ای نمایند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را برای ساختن فرد و جامعه دانست و افزود: سیدالشهدا(ع) هدف اصلی قیام خود را برای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد تا جامعه اسلامی به راه صلاح و در مسیر الهی هدایت شود.

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که نباید به ماه محرم فقط به عنوان ماه حزن و اندوه نگریسته شود، اظهار داشت: با توجه به اعمال و عباداتی که در روایات در ماه محرم تاکید شده است، نباید تنها در این ماه به مساله سینه زنی و عزاداری اکتفا شود بلکه عبادات در این ماه نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) دلیل مهلت گرفتن از سپاه دشمن را در عصر تاسوعا برای انجام عبادت و اقامه نماز بیان کردند و شیعیان و محبان آن حضرت به تأسی از امامشان به اعمال عبادی خود توجه مجدانه ای داشته باشند.

حجت الاسلام قائمی نماز جماعت ظهر عاشورای سیدالشهدا(ع) را نمونه تاریخی و ماندگار برای اهمیت نمازجماعت دانست و تأکید کرد: ماه محرم فرصتی تازه به برکت امام حسین(ع) برای شیعیان و محبان آن حضرت است تا به نماز و اعمال عبادی خود برای تقرب الهی نگاه ویژه ای داشته باشند و در آن جدیت به خرج بدهند.

وی با اظهار تأسف از برخی عزاداری ها در ساعات پایانی شب، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی هیأتها از ساعت 10 شب مراسم عزاداری خود را شروع می کنند و تا مدتها بعد از نیمه شب به عزاداری می پردازند که موجب قضا شدن نماز بسیاری از افراد شرکت کننده می شود.

استاد حوزه علمیه بابل از جمله آسیب های عزاداری را دور شدن برخی از هیأتها و محافل عزاداری از هدف واقعی قیام حسینی دانست و گفت: سبک زندگی حسینی انسان را به خداوند متعال نزدیک تر می کند تا انسان برای دستیابی به معرفت بالا، اعمال عبادی خود را با جدیت انجام دهد.

وی بر لزوم توجه به کسب مال حلال و دوری از مال شبه ناک و حرام تأکید کرد و افزود: به فرموده سیدالشهدا(ع) بسیاری از افرادی که در مقابل ایشان شمشیر کشیدند، شکمهای آنان از مال حرام پر شده بود زیرا از اثرات مال حرام دور شدن انسان از راه خدا و تقابل با ولی و امام زمان است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این مطلب که تجسم اعمال در دنیا، آثارش را در رفتار بر جای را می گذارد، تصریح کرد: متأسفانه جامعه ما با توجه به اینکه مدعی اسلام است ولی رنگ و بوی اسلام را ندارد زیرا سبک زندگی غربی به تدریج در تمام شئون ما در حال رسوخ است.

وی ادامه داد: راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی نگران کننده در جامعه امروز ما توجه به سبک زندگی اسلامی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) تمام تلاش خود را برای اجرای آن در جامعه اسلامی به کار بردند.

استاد حوزه علمیه کانون خانواده را محیط تربیت و آرامش دانست و گفت: خانواده سیدالشهدا(ع) و نحوه رفتار امام حسین(ع) در میان خانواده الگویی برجسته برای خانواده های امروز ما برای رسیدن به تعالی و زندگی توأم با خوشبختی است./1313/202/ب2

ارسال نظرات