۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۴۰۳۹
کارشناس مسائل مذهبی:

دعا در جلسات عزای اباعبدالله مستجاب می شود

حجت الاسلام امان اللهی جلسات عزای اباعبدالله را به منزله قبه دانست که دعا در آنها مستجاب می شود و گفت: مبادا به خاطر احساس گناه و معصیت از شرکت در جلسات امام حسین(ع) دوری کنیم، امام حسین(ع) به فضل خودش نگاه ‏می کند و به اعمال ما نگاه نمی کند.
عزاداری محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امان اللهی، کارشناس مسائل مذهبی و استاد دانشگاه، امشب در مراسم عزاداری ‏مجموعه فرهنگی «آسمانیها» که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، گفت: خون شهید خون خدا است و ما را به سکوتی وا می دارد که اوج ادب است، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان الگوی نمونه شهادت و ایثارگری هستند.

وی ادامه داد: در روایت آمده است که وقتی جایی مراسم امام حسین(ع) برگزار می شود خداوند ملائکه را مأمور می کند که بالهای خود را برای زائران امام حسین(ع) پهن کنند، شرکت در مراسم سیدالشهدا(ع) رزقی است که نصیب انسانها می شود و این جلسات قبه حضرت اباعبدالله هستند که دعا در آنجا مستجاب می شود و محل رفت و آمد ملائکه است، باید قدر این جلسات را بدانید و از آن بهره کافی ببرید.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: مبادا به خاطر احساس گناه و معصیت از شرکت در جلسات امام حسین(ع) دوری کنید، امام حسین(ع) به فضل خودش نگاه می کند و به اعمال ما نگاه نمی کند، اگر احساس می کنید که در تصمیمات و مسیر زندگی دچار مشکل شده اید به دامان امام حسین(ع) پناه ببرید و از ایشان مدد بخواهید.

حجت الاسلام امان اللهی بیان داشت: اگر از برکات شبهای محرم و جلسات عزای سیدالشهدا(ع) نتوانیم استفاده کنیم ضرر بزرگی کرده ایم، یکی از دشمنان اهل بیت به امام صادق(ع) گفت شما چه کاره این عالم هستید، امام صادق(ع) فرمودند «کره زمین نسبت به آسمان اول مانند یک انگشتر است در یک بیابان بزرگ و مثال آسمان اول به آسمان دوم مانند انگشتر در یک بیابان است و همین طور آسمانهای دیگر تا آسمان هفتم که نسبت آن به عرش الهی مانند انگشتر است در یک بیابان بزرگ و مثال عرش الهی نسبت به ما امامان مثل یک گلوله در کف دست است».

وی اظهار داشت: مقام و عظمت امام حسین(ع) در این عالم فوق تصور بشر است، از جلسات و مراسمهای عزاداری امام حسین(ع) باید درس گرفت، صرف اشک ریختن و ناله کردن در عزاداری کفایت نمی کند، برای عرض ارادت به پیشگاه امام حسین(ع) و اقامه عزا هم شور و هم شعور لازم است و هر کدام به تنهایی کفایت نمی کند.

استاد دانشگاه ابراز داشت: همه امامان معصوم(ع) با فرارسیدن ایام محرم اندوه و حزن در چهره و دلهایشان پدیدار می شد، ما هم باید آثار حزن و اندوه را در چهره و اعمالمان پدیدار کنیم و حتی اگر اشک نداریم، تباکی کنیم، تباکی یعنی اینکه حالت گریه و حزن به خود بگیریم.

حجت الاسلام امان اللهی گفت: امام باقر(ع) می فرمایند در روز محشر حضرت فاطمه(س) بر بالای مرکب ملائک نشسته اند و فرزندانشان از جفای مسلمین بر آنها شکایت می کنند و از سوی خدا ندا می آید که ای فاطمه(س) مبادا اشک بریزی که خدا دیگر طاقت غم تو را ندارد، شفاعت حضرت زهرا(س) آخرین شفاعت و بعد از شفاعت رسول اکرم(ص) است، ایشان و اولادشان اول از همه وارد بهشت می شوند، سپس همه محبان ایشان وارد بهشت می شوند./202/869/ب1

ارسال نظرات