۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۵۴۰۴۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

قمه زنی موجب وهن اسلام می شود/ دشمن به دنبال انحراف در دین است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، قمه زنی را تنها دستاویزی برای توطئه افکنی و تبلیغات منفی علیه اسلام از سوی دشمنان دانست و گفت: قمه‌زنی و علامت گرداندن در مراسم‌های عزاداری صحیح نیست و باید جلوی آن‌‎ها گرفته شود و این گونه مسائل موجب وهن اسلام می شود.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی  فعالان فرهنگی نوشهر با اشاره به حدیث «شاء الله أن یراک قتیلا» آن را در راستای مشخص شدن تنها راه احیای اسلام برشمرد و افزود: یکی از نظریه پردازان آمریکایی رمز بقای تشیع و عدم انحراف آن  را مربوط به دو بال مهدویت و عاشورا دانسته که بحث عاشورا، بنیان ظلم ستیزی دارد و مهدویت نیز بحث عدالت خواهی و آرمانگرایی را پیش می کشد و این دو سبب می شود شیعه خسته و مأیوس نشده و همیشه منتظر باشد.

وی با بیان این که پرچم سرخ نصب شده بر قبه امام حسین(ع) روزی به دست امام مهدی(عج) خواهد رسید و انتقام خون حضرت را خواهد گرفت، افزود: فلسفه پرچم سرخ در نزد عرب این است که اگر کسی نمی توانست انتقام خون کسی را بگیرد یک پرچم سرخی بر روی قبر می گذاشتند تا وقتی که ولی دم به خون خواهی خون ریخته شده به پا خیزد.

امام جمعه نوشهر، توجه به تلاش های دشمنان برای منحرف کردن این دو بال ارزشمند شیعه را حائز اهمیت دانست و افزود: برخی از این تلاش ها از قبیل قمه زنی و بدحجابی زنان در هیأت ها از سوی سایت های ضد اسلام تبلیغ می شود، و از طرف دیگر گروه هایی همچون عرفان های کاذب و نوظهور نیز در راستای مهدویت انحراف ایجاد کرده اند؛ دشمن با انجام این کارها در صدد تهی کردن تشیع از مهدویت و عاشورا است تا بتواند با شیعه مبارزه کند.

حجت الاسلام مشایخ عاشورا را هدایت گر مکتب های بشری در آخر زمان دانست و خاطرنشان کرد: ظلم و ظالم در اصل نظام دنیایی فناپذیر است بنابراین مردم با الگو قرار دادن مسیر عاشورایی می توانند ریشه ظلم را بکنند و نباید در پیمودن این راه  از خود خستگی نشان دهند.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که عطر حسینی امروز در همه نقاط ایران اسلامی به استشمام می رسد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ حسینی به ملتی مقتدر و الگو در جهان تبدیل شده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز عزاداران حسینی به عطر انقلاب حسینی معطر هستند، خاطرنشان کرد: پویایی و بالندگی امروز نظام اسلامی نیز به دلیل بهره گیری از فرهنگ حسینی است.

وی، یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بد اخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام مشایخ با مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: این فریضه مهم الهی همواره مورد تأکید دبین مبین اسلام و ائمه معصومان(ع) بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تأکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد.

وی با بیان این که نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهید رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دشمنان اسلام ناب با شهادت امام حسین‌(ع) می خواستند امر به معروف و نهی از منکر را نیز محو کنند، بیان داشت: اما با وجود همه این تلاش‌ها این فریضه دینی هر روز تقویت می شود؛ چون امام حسین (ع)معروف علمی و عینی بود.

وی در ادامه سخنان خود قمه زنی را تنها دستاویزی برای توطئه افکنی و تبلیغات منفی علیه اسلام از سوی دشمنان دانست و گفت: قمه‌زنی و علامت گرداندن در مراسم‌های عزاداری صحیح نیست و باید جلوی آن‌‎ها گرفته شود و این گونه مسائل موجب وهن اسلام می شود.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دشمنان از این گونه اقدامات نظیر قمه زنی فیلم تهیه کرده و علیه اسلام و شیعیان توطئه افکنی می کنند، خاطرنشان کرد: علامت گردانی و قمه زنی چیزی جز خرافه و بدعت نیست و باید به شدت این گونه اعمال پرهیز شود

وی تصریح کرد: برخی از افراد ممکن است از روی نادانی یا برداشت های غلط که بر گرفته از تبلیغات مغرضانه دشمنان دین اسلام است، دست به قمه زنی بزنند که این امر باعث ایجاد ذهنیت منفی جهانیان از شیعه می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از دین علیه دین، بر هوشیاری آحاد مردم در مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام و پرهیز از انجام اعمال غیر فرهنگ عاشورایی همچون قمه زنی، حمل بعضی علامت ها، نواختن آهنگ های قبیح و شعرهای تخریبی که موجب لکه دار شدن عزاداری و شیعه در دنیا می شود تاکید کرد.

حجت الاسلام مشایخ با توجه به گستردگی و شتاب فضای مجازی در انتقال اطلاعات دنیای امروز گفت: در آیین های مذهبی به ویژه در عزاداری ایام محرم باید توجه شود که مذهب شیعه به عنوان مذهب خرافی در جهان معرفی نشود.

وی با تأکید بر این که عزاداری باید با معیار و چهار چوب واقعی دینی برگزار شود که بیانگر فرهنگ ظلم ستیزی مکتب شیعه و حمایت از مظلومان باشد، خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم چون دشمن به دنیا انحراف در عزاداری و ارزش های دینی است./202/950/ب1

ارسال نظرات