۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۵۴۰۶۵
حجت الاسلام راشد یزدی:

توبه راهی برای درست زندگی کردن است

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که خداوند به واسطه توبه می خواهد انسان درست زندگی کند، گفت: اگر خداوند توبه را در عالم دنیا قرار نمی داد، همه انسان ها غرق گناه می شدند و نمی توانستند درست به زندگی خود ادامه دهند.
راشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی کارشناس مسائل دینی در شب پنجم ماه محرم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: حر بن یزید ریاحی در کربلا از کسانی بود که توانست با توبه خود به یاران امام حسین بپیوندد.

وی افزود: مصداق بارز عاقبت بخیری در دنیا شخص حر بوده که با صحبت های امام حسین و این که ذات او پاک بوده، به گروه حسین بیاید و در رکاب این امام بزرگوار شهید شود.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که توبه یعنی برگشت انسان ها به پاکی است، اظهار داشت: انسانی که از روی سهو در مسیر اشتباه افتاده است می تواند با جبران گناه خود به مسیر بندگی خدا برگردد.

وی ابراز داشت: برای اثبات مسأله توبه باید از طریق قاعده لطف و فضل خدا استفاده کنیم و چون خدا انسان را دوست داشته و نمی خواهد در مسیر اشتباه حرکت کند، توبه را دری قرار داده تا انسان ها پاک شوند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که خداوند به واسطه توبه می خواهد انسان درست زندگی کند، خاطرنشان کرد: اگر خداوند توبه را در عالم دنیا قرار نمی داد، همه انسان ها غرق گناه می شدند و نمی توانستند درست به زندگی خود ادامه دهند.

وی با بیان این که یکی از الطاف خدا برای بندگانش، توبه است، اظهار داشت: ملائکه و پیامبران در دنیا نیازی به توبه ندارند زیرا پیامبران افرادی هستند که حتی فکر گناه هم نمی کنند.

حجت الاسلام راشد یزدی ادامه داد: اگر پیامبران در زندگی خود توبه ای را هم کنند، استغفار آن ها بر این معنا نبوده که گناهی از آن ها سر زده است، بلکه استغفار پیامبران توبه عرفانی بوده که در راه خدا توبه می کنند.

سخنران مذهبی با اشاره به این که استغفار معناهای زیادی را دارد و اختصاص به توبه نیست، خاطرنشان کرد: دومین وجود در عالم مخصوص انسان هایی بوده که در دنیا گناه می کنند اما بعضی از آن ها چون از پدر و مادر خبیث به دنیا آمده اند، توبه ای را هم نمی کنند تا خداوند عمل زشت آن ها را ببخشد.

وی در پایان گفت: انسان ها باطن خود را به وسیله ی توبه پاک کنند سعی کنند در زندگی خود گناهی را مرتکب نشوند و اگر هم بعضی موقع ها گناهی را کردند همچون شخص حر، توبه کنند./202/9707/ب1

ارسال نظرات