۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۴۵۴۰۷۳
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

اهداف قیام امام حسین باید در بطن و متن زندگی پیاده شود

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: باید با بصیرت بخشی، تفکر، تعلق و تأمل، قیام و اهداف امام حسین(ع) را در بطن و متن زندگی خود پیاده کنیم.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(ع) تنها در سیاه پوش کردن شهر  و مشکی پوشیدن خلاصه نمی شود ابراز داشت: بصیرت بخشی، تفکر، تعلق و تأمل در قیام و اهداف امام حسین(ع)  را باید در بطن و متن زندگی خود پیاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: یزیدیان تنها در عصر امام حسین(ع) سبب تضعیف حکومت و ولایت ائمه معصومین علیهم السلام نشدند بلکه امروز نیز نمونه خطرناک تر از آنها راه و رسم دشمنان ائمه معصومین را ادامه می دهند از این رو باید حسینیان زمان با بصیرت عاشورایی در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: اهداف امام حسین(ع)  باید بدون هیچ گونه تحریف و تغییری به نسل امروز انتقال پیدا کند، استفاده از احادیث و روایت و کلام معصومین علیهم السلام قیام عاشورا را به طور کامل به بشریت منتقل خواهد کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: اهداف امام حسین(ع) از ورود به صحرای کربلا برای تکبر، غرور و ظلم و ستم نبود بلکه برای اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) به مقابله و رویارویی با یزیدیان برخاست.

این مسؤول اذعان داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) انحراف های بزرگی در دین رسول اکرم به وجود آمد و گناه و فساد، شرابخواری و تحریف مکتب رسول خدا مرسوم شد از این رو از اصلی ترین اهداف امام حسین(ع) اصلاح امت رسول اکرم (ص) بود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تأکید کرد: امروز نیز در انقلاب اسلامی انحرافاتی در حال شکل گیری است بنابراین باید در برابر انحرافات و کجروی ها به موقع و با بصیرت عکس العمل نشان داد در غیر اینصورت امثال افرادی که با دریافت حقوق های نجومی در حق مردم ظلم می کنند در جامعه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده در نظام است از این رو باید نسبت به تحقق این فریضه توجه ویژه داشت و مطالبات رهبر انقلاب را در جهت تبیین و ترویج دین اسلام عملی ساخت.

حجت الاسلام موسوی در پایان تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از نگاه حاکمیتی، فردی و آحادی جامعه واجب است، یکی از اهداف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است از این رو باید به آن پرداخته شود تا جامعه دچار منکرات نشود و معارف دین نیز به فراموشی سپرده نشود./302/857/ب1

ارسال نظرات