۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۵۴۰۷۵
استاد حوزه علمیه:

امام زمان به دنبال یار است نه محب

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه شیعه این روزها حواسش به امام عصر(عج) نیست، گفت: برای امام عصر(عج) 313 محب فایده‌ای ندارد، امام زمان(عج) یار واقعی نیاز دارد نه کسانی که به دنبال لهو هستند، یادمان نرود امام زمان(عج) تنها است.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی استاد حوزه شامگاه پنج‌شنبه به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در امامزاده حسن(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه علامت شکر نعمت دیدن آن است، اظهار داشت: شکر نعمت یعنی اینکه شخص نعمت را از نزدیک لمس کند و از آن بهره ببرد که در این صورت شکر نعمت بدست می‌آید.

وی ادامه داد: نعمت ولایت را اگر کسی درست استفاده کند همانند سلمان و ابوذر زمان صدر اسلام می‌شود، خوبان در طول زمان به مرحمت این نعمت بزرگ شدند.

استاد حوزه با بیان اینکه عبادت زمان و جایگاه خود را دارد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند "هرکس به درگاه خدا توکل کند برای او کافیست"، این بدان معنا نیست که انسان هیچ کاری انجام ندهد و صبح تا شب مسجد باشد، توکل یعنی اینکه کار تو رزق تو را نمی‌دهد و آن خداوند است که رزق تو را کنار می‌گذارد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه در کربلا همه حواسشان به امام حسین(ع) جمع بود، تصریح کرد: در کربلا یاران امام همه حواسشان به ایشان بود زیرا آنها اهل سرگرمی نبودند، حبیب بن مظاهر بدون معطلی به امام شتافت چون به دنبال سرگرمی و امورات خودشان نبودند.

استاد حوزه یادآور شد: امام زمان(عج) سالیان دراز منتظر ظهور است، اما یاری ندارد و سوالی که این روزها ذهن مردم را درگیر کرده است پیرامون همین موضوع است، که در جواب باید گفت در عصر حاضر مردم به دنبال لهو هستند یعنی فقط مشغول کارهای خودشان هستند.

وی تاکید کرد: باید بدانید که شیعه این روزها حواسش نیست، برای امام عصر(عج) 313 محب فایده‌ای ندارد، امام زمان(عج) یار واقعی نیاز دارد نه کسانی که به دنبال لهو هستند، حواسمان باشد امام زمان(عج) تنها است./202/816/ب1

ارسال نظرات