۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۵۴۰۸۳
استاد حوزه علمیه:

زیارت، حضور در محضر انسان حی و حاضر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت به معنای حضور در محضر انسان حی و حاضر است، گفت: تلقین در امر زیارت بسیار حائز اهمیت است و انسان در هنگام زیارت باید به محتوای آن عمل توجه داشته باشد.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه، شامگاه پنجشنبه 15 مهرماه در کلاس شرح جامعه کبیره که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: انسان در سیر و سلوک نیاز به تلقین دارد.

وی افزود: تلقین در امر زیارت بسیار حائز اهمیت است و انسان در هنگام زیارت باید به محتوای آن عمل توجه داشته باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه زیارت پاداش فراوانی دارد، بیان داشت: انسان در هنگام زیارت باید بداند که به زیارت یک انسان فوت شده نمی‌رود بلکه زیارت به معنای حضور در محضر انسان حی و حاضر است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت صله رحم است، ابراز کرد: انسان زائر در هنگام زیارت غرق در رافت و عشق ائمه اطهار می‌شود و این عشق به سبب بی نیازی آنان بسیار با ارزش است.

وی با بیان اینکه زیارت سبب شادی ائمه اطهار می‌شود، گفت: شادی ائمه اطهار بسیار قیمتی و مبارک است شادی آنان سبب شادی خود زائر می‌شود در زیارت، زائر باید به آثار خوشحالی غیب توجه داشته باشد زیارت به مقدار میلیاردها حج ثواب دارد.

شجاعی با اشاره به آثار زیارت عنوان کرد: باطن زیارت معادل با انجام بسیاری از اعمال نیکو است که همه آن در نامه عمل انسان به اذن خداوند ضبظ و ثبت می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه و ارزش حضور در جمع، گفت: رمز موفقیت شیعه در همین روح جمعی نهفته است، امام محمد باقر(ع) فرمودند: زمانی که من از دنیا رفتم جمع شوید و برای من عزاداری کنید؛ در جمع اتفاقهایی رخ می‌دهد که هرگز در غیر آن اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: امام راحل فرمودند: هر چه داده می‌شوند در شلوغی است؛ در جمع فرصت کسب فیض بیشتر است به همین دلیل نماز جماعت نسبت به اقامه نماز فردی بسیار توصیه می‌شود.

شجاعی با اشاره به پیاده روی اربعین، خاطر نشان کرد:اجتماع پیاده روی اربعین بسیار ارزشمند و گرانسنگ است ولی زوار باید توجه داشته باشند که حقوق دیگران را ضایع نکنند./202/813/ب1

ارسال نظرات