۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۵۴۰۹۱
امام جمعه موقت مشهد:

مسؤولان، اسلامی بودن نظام را در خدمات خود نشان دهند

امام جمعه موقت مشهد گفت: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی می توانند با پیاده سازی چهره واقعی اسلام در رفتار، گفتار و کردار خود اسلامی بودن نظام را در خدمات خود نشان دهند.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، پنجشنبه شب در ویژه برنامه های تبلیغی حرم رضوی ویژه محرم الحرام با بیان اینکه هر چه از عمر عاشورا می گذرد موفقیت آن بیشتر بروز و ظهور می کند، اظهار کرد: الهی بودن واقعه عاشورا، تمسک امام حسین(ع) به امربه معروف و نهی از منکر که برترین حکم الهی است و محبت مردم به امام حسین(ع) از دلایل موفقیت حرکت تاریخی عاشورا است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا اسلام را در سه بخش اعتقاد، اخلاق و احکام به کامل ترین شکل پیاده کردند؛ «اعتقاد به پیامبر اکرم(ص)» از اعتقاد به خدای متعال سرچشمه می گیرد، «تقوا» برترین فضیلت اخلاقی، «امربه معروف و نهی از منکر» که برترین و بالاترین حکم الهی است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه «معروف» عمل به مقررات و قوانین الهی است که خدای متعال را خشنود می سازد و گناه و معصیت که خداوند را خشمگین می کند «منکر» است، تصریح کرد: امام حسین(ع) ایمان به خدا، آخرت و پیامبر(ص) همچنین با صبر، مقاومت، جهاد، ایثار، فداکاری و از همه مهم تر امربه معروف و نهی از منکر را در زیباترین شکل آن نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه هر چه اسلام در شکل واقعی و طبیعی خودش بهتر پیاده شود برای انسانها جاذبه بیشتری دارد. تأکید کرد: اگر مسؤولان نظام جمهوری اسلامی در رفتار، گفتار و کردار خود می توانستند اسلام را مجسم کنند و با در نظر داشتن مسائل اعتقادی، اخلاقی و قوانین الهی چهره اسلامی بودن نظام را در خدمات خود نشان دهند وضعیت جامعه اینگونه نبود و اعتراض کسی را در بر نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: در چنین شرایطی که اسلام در مسیر طبیعی خود در حرکت بود، نیازی نبود وقت عظیمی برای امر به معروف و نهی از منکر یا دستگیری خلافکاران و امثال آن صرف شود.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: هر چه در تاریخ انسانها عاشورا را بهتر بشناسند، جاذبه آن بیشتر می شود چنان که شاهدیم هر سال بیش از سال قبل توجه به عاشورا و عاشورایی شدن در دنیا تجلی یم شود.

وی با بیان اینکه بهترین حالت برای انسان توجه به خدا و بدترین حالت غفلت از خدای متعال است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در آغاز بیان فلسفه قیام خود را در جمع  افراد برجسته دعا می کند؛ خدایا تو میدانی که قیام و حرکت ما برای مسابقه کسب قدرت و سلطنت نیست بلکه برای اصلاح امور جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: پرچم هایی که نبی مکرم اسلام برای راهنمایی بشر نصب کرده اند، شکسته شده است و شهرها و سرزمینها پر از فساد شده است، برای اصلاح اینها و همچنین نجات مظلومان از دست ظالمان عالم و به وجود آوردن فضایی که مردم به سنت ها و احکام تو پایبند باشند، قیام کردیم.

گفتنی است، مرثیه سرایی و قرائت دعای کمیل از سوی رضا قانع و امیر عارف، عزاداری و سینه سیه زنی از جمله برنامه های شب پنجم ماه محرم الحرام در رواق امام خمینی(ره) بود./201/1308/ب1

ارسال نظرات