۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۰۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

جامعه علوی و فاطمی باید در مدار حجاب، عفت و حیا مدیریت شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مراقب ظاهر فرزندان باشید، گفت: مسأله حجاب، عفت و حیا در جامعه نبوی، علوی و فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است و جامعه ما باید در مدار حجاب، عفت و حیا مدیریت شود که نقش مادران در این مسیر پررنگ است.
حجت الاسلام لطفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در همایش بزرگ شیرخوارگارن حسینی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: باید در چنین مجلس بزرگی که به نام شیرخوارگان حسینی برپا شده با خدا و امام زمان(عج) پیمان ببندیم و اگر کسی حق بر گردن ما دارد به احترام این محفل از حقوق دیگران بگذریم.

وی پیام این مجلس را لبیک به ندای پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: شدت محبت به خداوند و رسول خدا سبب شده ما در این محفل قرار داشته باشیم، این مجلس، مجلس ولایتمداری است و مجلسی است که می‌خواهیم زندگی ما در مسیر اهل بیت(ع) قرار بگیرد و این مسیر باید برای ما محبوبیت در جامعه ایجاد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: باید رشته محبت اهل بیت(ع) در پرتو برگزاری این مجلس برگزار شود و باید با تلاش فرزندان خود را با محبت خاندان پیامبر(ص) تربیت کنید.

حجت الاسلام لطفیان تلاوت قرآن را در زندگی از نکات مهم در تربیت دینی برشمرد و تصریح کرد: مادر خانواده اگر تلاوت قرآن را در زندگی خود داشته باشد و اهل عزاداری و سوگواری باشند تربیت فرزندان به تربیت دینی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه لقمه حلال نقش بی نظیری در زندگی ما دارد بنابراین مادران باید مراقب لقمه حلالی که در سفره قرار می‌گیرد باشند، ادامه داد: همچنین مراقب فکر و فرهنگ فرزندان خود باشید، فرزندان در بستر مراقبت فکری و فرهنگی تربیت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: فکر اهل بیت(ع) برترین فکر و فرهنگ عاشورا را برترین فرهنگی است که انسان بر این اساس می‌تواند تربیت خوبی را برای نسل‌های بعدی رقم بزنند.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه مراقب ظاهر فرزندان باشید، اظهار کرد: مسأله حجاب، عفت و حیا در جامعه نبوی، علوی و فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است و جامعه ما باید در مدار حجاب، عفت و حیاء مدیریت شود که نقش مادران در این مسیر پررنگ است.

وی افزود: ولایت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در مدار و اساس تفکر ولایی حرکت کند، باید مراقبت اشک‌هایی که در این مجالس ریخته می‌شود باشید اشک‌های ریخته شده باید اثر تطهیر برای خود ما و خانواده داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هدف از برگزاری این‌گونه مجالس را رسیدن به مقام محمود دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به مقام محمود شرکت در عزاداری‌ و سوگواری‌های اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه نقش محوری مادران در بستر تاریخ برای تربیت انسان‌های بزرگ نباید به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: ما می‌خواهیم نسلی را تربیت کنیم که در رکاب امام زمان(عج) جانفشانی داشته باشند./202/880/ب1

ارسال نظرات