۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۱۰۶
آیت‌الله قرهی:

خون علی‌اصغر اثبات مظلومیت امام حسین است

استاد حوزه علمیه گفت: طبق روایات شیعه و سنی، یکی از نشانه‌های مظلوم این است که به ناحق اهل‌بیتش را اذیت کنند و اذیت‌ شدگان مظلوم هستند.
آیت‌الله روح‌الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شیرخوارگان حسینی، صبح امروز در ورزشگاه شهدای دروازه شمیران با سخنرانی آیت‌الله روح‌الله قرهی برگزار شد.

آیت‌الله قرهی در تبیین یکی از دلایل مظلومیت امام‌حسین(ع) گفت: مظلومیت مظلوم در چند چیز معلوم می‌شود؛ یکی از نشانه‌ها این است که به ناحق اهل بیت کسی را اذیت کنند، در روایات شیعه و سنی، نکاتی در این مورد است که اگر دو نفر باهم دعوا دارند اما یکی از آنان به فرزندان و خانواده دیگری تعدی کرد او را در روایات شریفه تعبیر به ملعون کرده‌اند، در جلد سوم سنن ابی‌داوود، نکته‌ای از حضرت‌محمد(ص) نقل شده است که؛ «خدا لعنت کند کسی را که ظلم می‌کند به خانواده کسی به واسطه دشمنی‌ که با خود او دارد و این نشانه‌ای است که آن فرد که به خانواده‌اش ظلم شده، مظلوم است».

وی افزود: اولاً حضرت(ع) برای دشمنی نیامده بود، ثانیاً فرض بگیریم برای دشمنی آمده بود، آیا این اطفال شایسته ظلم‌اند؟ این نشانه دیگری بر مظلومیت امام‌حسین(ع) است. به همین دلیل، وهابیون ملعون فریاد می‌زنند و می‌گویند مگر می‌شود کسی طفلی را ذبح کند؟ در کتب اهل سنت و جماعت چند مورد را می‌گویم، یکی از کتب تاریخ کامل ابن‌اثیر است که در جلد دوم بیان می‌کند: «شخصی به نام عبدالله بود که او کوچک بود و شهید شد»، دیگری تاریخ الدمشقیه، مفصل راجع به وقایع صدر اسلام مطلب  دارد یکی هم در مورد کربلاست و بیان می‌کند: «حسین فرزندانی دارد که اسامی آنان، همه علی است و یکی از آنان نیز علی‌اصغر است که شهید شد به طوری که مظلوم بود.»

این استاد حوزه بیان کرد: خود وهابیت ملعون نیز سبب به وجود آمدن داعش شده است، شما حتماً خوانده‌اید یا دیده‌اید، خدا کند کسی نبیند، من خودم یکی دیدم تمام شب اشک می‌ریختم، که کودکی را با زنجیر به نرده می‌بندند و جلوی بچه سه ساله سر پدر و مادرش را می‌برند! این قسیالقلب‌هایی که بویی از انسانیت نبردند. این ملعون‌ها روحشان روح شیطانی است.

وی در تبیین کسانی که روح شیطانی دارند اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود خدا انسان‌ها را سه جور قرار داده است، گروهی مثل چهارپا می‌مانند، گروه دوم جسم‌هایشان شبیه جسم بنی‌آدم است و روح‌های این‌ها روح شیطان است، یعنی روح این‌ها دیگر واقعاً شیطانی است. ما قبل از انقلاب باورمان نمی‌شد اما دیدیم. ما در جنگ تحمیلی دیدیم بعثی‌های ملعون به دختر سه ساله تجاوز کردند! داعش در موصل، بچه دو یا سه ساله پسر که دشداشه تن‌اش است را لب استخر بردند، بچه اول فکر می‌کند می‌خواهند آب‌بازی کنند اما بچه را آنقدر در استخر می‌اندازند و در حال خفگی درمی‌آورند که بچه زجرکش می‌شود!

آیت‌الله قرهی افزود: مختار وقتی حرمله را گرفت از او در مورد جنایت‌اش پرسید، حرمله گفت دست به کمان بردم دیدم تیر سه شعبه آمد، تیر سه شعبه طوری است که زمانی عرب به کار می‌برد که طرف یلی باشد، معمولاً این تیرها را زهرآلود هم می‌کنند، حرمله می‌گوید پرسیدم این تیر را بگذارم؟ گفتند بگذار، حسین(ع) را بیشتر می‌سوزاند! و تیر، سر را برید! ببینید چقدر قساوت! این است که پیامبر(ص) در مورد این افراد فرمودند: «ارواحهم ارواح الشیاطین.»

وی در مورد توسل به حضرت‌علی‌اصغر(ع) گفت: امروز توسل به کسی دارید که باب‌الحوائج است و بالاتر از آن باب‌الحوائج‌های دیگر است، حضرت‌علی‌اصغر(ع) آیت‌الله‌العظمی است، آیت‌الله حق‌شناس می‌گویند چله گرفتم جواب نداد ناراحت شدم توسل کردم اباعبدالله(ع) به خوابم آمد گفت چرا به آیت‌الله‌العظمای کربلا توسل نمی‌کنی؟ گفتم کیست؟ دیدم قنداقه را بالا برد./201/805/ب1

ارسال نظرات