۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۵۴۱۳۳
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

هدف قیام امام حسین زنده کردن بزرگ‌ترین معروف الهی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دین را بزرگ‌‌ترین معروف دانست و گفت: هدف از قیام سید الشهدا(ع) زنده کردن بزرگ‌‌ترین معروف الهی بود.
همایش شیر خوارگان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در همایش شیرخوارگان حسینی مشهد در مسجد امام صادق(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) امام حسین(ع) را کشتی نجات و چراغ هدایت معرفی فرمودند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 24 سوره انفال گفت: دین مردم را زنده می کند اما دشمن امروز از طریق ماهواره ها و فضای مجازی قصد دارد دین مردم را بگیرد و این مردم را می میراند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری افزود: آنچه باعث شد امام حسین(ع) فرزندان و اهل بیت خود را در طبق اخلاص بگذارد و در راه خدا فدا کند زنده کردن بزرگترین معروف الهی یعنی دین بود.

وی اظهار کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قیام کرد تا مردم را از منکر دور و به معروف هدایت کند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به حدیث گرانقدر پیامبر در اصول کافی گفت: سه چیز من را می ترساند و مهمترین آنها جدایی افتادن بین مردم و ولایت که متاسفانه این اتفاق بعد از وفات پیامبر رخ داد.

وی دومین ترس پیامبر را فتنه های گمراه کننده عنوان کرد و افزود: این فتنه، فتنه ای است که مردم را در دو راهی قرار می دهد و در زمان جنگ جمل این فتنه رخ داد که مردم مانده بودند به سمت همسر پیامبر بروند یا داماد ایشان.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: و اما سومین ترس پیامبر بزرگوار از رواج منکرات چون بی بندو باری جنسی، عادی شدن روابط نامشروع، رواج بد حجابی، چپاول بیت المال و شهوت البطن بود که اگر این منکرات در جامعه رواج یابد بزرگترین ضربه را بر پیکره اسلام می زند درست مانند ضربه ای که در سقیفه بر اسلام وارد شد.

وی گفت: دشمن از طرق مختلف سعی در ایمان زدایی ملت دارد چرا که آمریکا از صد کشور مثل سعودی و یا مصر نمی ترسد و از ملت زنده واهمه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در پایان شرط دوستی با امام عصر ارواحنا فداه را حسینی  بودن و در مسیر حسین(ع) قرار گرفتن برشمرد./101/930/ب1

ارسال نظرات