۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۴۱۳۵
آیت الله حیدری:

کاهش جمعیت خطری برای انقلاب اسلامی است

آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت و نقش بانوان در این باره، گفت: سیاست غلط کاهش جمعیت خطری برای انقلاب اسلامی و پیری جمعیت و دوری از اهل بیت(ع) را در پی خواهد داشت.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در مراسم شیرخوارگان حسینی که پیش از ظهر امروز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به رسوا و روسیاه شدن بنی امیه به برکت حضرت علی اصغر(ع) اظهار داشت: شهادت و بمباران شیرخوارگان کشورمان و حلبچه عراق در جنگ تحمیلی سند محکمی بر مظلومیت شیرخوارگان و تجاوزکار و جنایتکار بودن صدام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی چنین جنایت هایی را از بنی امیه فراگرفته است، ابراز داشت: این رژیم، گروه های تروریستی مزدور و آل سعود منحوس با کشتار کودکان مفتضح شدند و در این میان سازمان ملل حامی این رژیم ها مفتضح تر گردید که همه اینها بازتاب درس عاشورایی شیرخوارگان حسینی است.

وی با خطاب قرار دادن زنان شیعه و ایرانی گفت: حضور پرشور و حماسی شما بانوان در این مراسم صادر کننده این پیام به جهانیان است که بر عهد بسته شده پدران و مادران و گذشتگان با امام حسین(ع) پایبند هستیم و در این راه ثابت قدم و استوار خواهیم ماند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای نهضتی جهانی و آگاهانه مهیا شده بودند، عنوان کرد: مبنای فکری، فقهی و فطری نهضت اباعبدالله(ع) سه ضلع یک مثلث هستند که اضلاع آن به ترتیب تشکیل نظام اسلامی و ولایت مدارانه، اصلاح امور جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است که در وصیت نامه تاریخی خود به آنها اشاره کرد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اضلاع نهضت عاشورا و وظیفه هر زن و مرد و مکلف مسلمانی است، تصریح کرد: این فریضه در سطوح عمومی و تخصصی اجرا می شود که در سطح عمومی همه افراد مسؤول دار و غیر مسؤول در صورت مشاهده منکر باید به رویارویی با آن بپردازند.

وی بی اعتنایی و سهل انگاری به حجاب و امر به معروف و نهی از منکر به آن را در سطح عمومی خواستار و افزود: حدیث «ان الله لیبغض المؤمن الضعیف الذی لا دین له» از رسول خدا(ص) نشان دهنده آن است که اگر مؤمنی در برابر منکر سکوت کند حتی اگر اهل نماز و روزه باشد، مبغوض خداوند قرار می گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر خاص، ویژه ارگان ها و نهادهای مختص این امر است که در این باره باید برخورد قانونی با منکرات داشته باشند.

وی با اشاره به آیات ۱۰۴ و ۱۱۰ سوره آل عمران اظهار داشت: آیه ۱۰۴ به امر به معروف و نهی از منکر در سطح عمومی و آیه ۱۱۰ به انجام این فریضه در سطح خاص و از نهادهای حکومتی و دستگاه تبلیغی و روحانیت اشاره دارد و حسینی زندگی کردن در گرو عمل به این مسأله است چرا که اباعبدالله الحسین(ع) در راه احیاء آن به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهیمت افزایش جمعیت کشور و نقش بانوان در این باره خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت باید به عنوان یک معروف و کاهش جمعیت به عنوان منکر معرفی شود و دلیل در آن است که پس از پایان جنگ تحمیلی سیاست غلط کنترل و کاهش جمعیت و شعار دو فرزند کافی است، به تدریج آثار زشت و خطرناک خود را  نشان داد.

آیت الله حیدری اظهار داشت: ادامه یافتن این سیاست غلط بحران پیری را در پی خواهد داشت و جمعیت در حدود ۸۰ میلیونی کشور در صورت ادامه این روند سی تا چهل سال دیگر به نصف کاهش و افزایش پیری و کاهش جوانی را خواهد داشت که در این صورت جامعه از پیشرفت و مقابله با تهدیدهای دشمنان عاجز و سرنگون خواهد شد.

وی به جهت دیگر و خطرناک ادامه یافتن سیاست غلط کاهش جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: تدوام این سیاست باعث خواهد شد تا خبری از اهل بیت(ع) در جامعه نباشد حال آن که بزرگترین افتخار ملت ایران پرچم داری اهل بیت(ع) است و ادامه این سیاست چنین پرچمی را خواهد گرفت و عدم برپایی مراسمات مذهبی را خواهیم دید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سیاست کاهش جمعیت را خطری برای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب در سال های اخیر دردمندانه و حکیمانه ملت، دولت و مسؤولان را به کنار گذاشتن چنین سیاست غلطی فراخوانده است که با توجه به منابع عظیم نباید دلهره ای از جنبه تأمین نیازمندی ها داشته باشیم./202/9456/ب1

ارسال نظرات