۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۱۴۱
آيت الله نمازي:

دولتمردان آلمان حق ندارند در باره حقوق بشر ما را موعظه كنند

نماينده ولي فقيه در كاشان، ندادن وقت ملاقات به وزير جسور و بي ادب آلمان توسط لاريجاني و ظريف را قابل تقدير دانست و افزود: دولتمردان آلمان بايد شير فهم شوند حق ندارند در باره حقوق بشر ما را موعظه كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به اولين جمعه ماه محرم و تعلق اين روز به علي اصغر سردار رشيد و فداكار سپاه اسلام و فرمانده شيرخوارگان تاريخ تشيع تا ظهور امام زمان(عج) و همزماني اين روز با روز جهاني كودك، گفت: امروز ميليون ها مادر در ايران و 40 كشور جهان به همراه كودكان و نوزادان براي بيعت با رهبر شيرخوارگان حضرت علي اصغر(ع) به مساجد و تكايا آمدند.

وي افزود: مادران و نوزادان با حضور در همايش نمادين و معنوي شيرخوارگان حسيني  اعلام كردند، اگر ما در روز عاشوراي سال 61 قمري در كربلا نبوديم  اما امروز فرزندان خود را براي ياري تو بسيج كرده ايم و پيام ‹‹هل من ناصر›› تو را دريافت كرده و كودكان خود را براي بيعت و ياري تو به ميدان آورده ايم.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: امروز يزيديان زمان در يمن، عراق، بحرين، فلسطين، لبنان و حكومت كافر آل سعود شبانه روز با هواپيماهاي نظامي و با استفاده از بمب هاي آتشين اهدايي آمريكا و اسرائيل، ميليونها كودك بي زبان و مظلوم را در آغوش پدران و مادران بمباران مي‌كنند.

آيت الله نمازي گفت: عليرغم همه توطئه هاي دشمنان اسلام از صدر اسلام تا كنون براي منزوي كردن فرهنگ و تاريخ كربلا و عاشورا، امروز عزاداري امام حسين(ع) نه تنها در ايران و كشورهاي اسلامي، بلكه در كشورهاي مختلف جهان به صورت خود جوش توسط مسلمانان برگزار مي شود.

وي افزود: امروز پيروان امامت و ولايت و عاشقان اهل بيت(ع) در ايالت ميشيگان آمريكا، لاهه هلند و در سوئد با دلهاي محزون و چشمان پر از اشك فرياد جاودانه ‹‹هيات من الذله›› امام حسين را سر مي‌دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به گزارش مغرضانه دبيركل سازمان ملل متحد مبني بر عدم رعايت حقوق بشر در ايران و اظهارات بي ادبانه وزير امور خارجه كشور آلمان در مورد ايران، گفت: ملت ايران، اظهارات وزير امور خارجه كشور آلمان مبني بر پيشنهاد به رسميت شناختن اسرائيل توسط ايران را محكوم مي‌كند.

وي، ندادن وقت ملاقات به وزير جسور و بي ادب آلمان توسط لاريجاني و ظريف را قابل تقدير دانست و افزود: دولتمردان آلمان بايد شير فهم شوند حق ندارند در باره حقوق بشربه ما موعظه كنند.

آيت الله نمازي يادآور شد: آلمان كه امروز خواستار رعايت حقوق بشر در ايران شده است، در دوران دفاع مقدس از حمايت كنندگان خط مقدم كشورهاي اروپايي و غربي بود كه تمام قد از صدام حمايت كرد و سلاح هاي شيميايي را در اختيار صدام گذاشت و هزاران انسان مظلوم و بي گناه را به شهادت رساند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به اتفاقات و رخدادهاي جهان اسلام، گفت: رژيم آل خليفه از نخستين روز ماه محرم پرچمهاي سبز و سياه ويژه عزاداري  اين ماه را از مناطق مختلف بحرين جمع آوري و از ورود برخي علماي شيعه به محل سكونت آيت الله شيخ عيسي قاسم جلوگيري كردند.

آيت الله نمازي با بيان  اينكه يك استاد تاريخ فرانسوي گفته است، آل سعود براي گسترش فرقه كافر وهابيت سالانه 5  ميليارد دلار هزينه مي كند، افزود: گروه تروريستي جيش الاسلام اعلام كرده است با اسرائيل سر جنگ ندارد و تنها براي سرنگوني بشاراسد مي جنگند و از اسرائيل به دليل كمك و حمايتهاي مالي تشكر كرده است.

وي همچنين با اشاره به تشیيع پيكر 78 شهيد تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، يادآور شد: هر به مدتي يك بار اجساد مطهر شهداي دفاع مقدس وارد شهرهاي كشور مي شوند و آمدن شهدا به شهرها نيز داراي حكمت و فلسفه و پيام است.

به گفته وي، پيام شهدا براي ما بازماندگان از غافله شهدا پرهيز از اختلاف و دعوا و اتحاد و دوستي در برابر دشمن سرسختي چون آمريكا و اسرائيل و استكبار جهاني است.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين كه بعد از پايان دفاع مقدس تا به امروز هر چند وقت يك بار تعدادي از اجساد مطهر شهدا توسط گوه تحقيق و تفحص كشف مي شوند يادآور شد: كشف اجساد شهدا، شهدا مي خواهند به ما بگويند در مقابل دشمنان اسلام  وحدت خود را حفظ و به فكر اسلام و انقلاب و مردم باشيد و مجذوب جاذبه ها و نام و نان دنيا نباشيد.

آيت الله نمازي همچنين به فرازهايي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نيروي انتظامي، اشاره كرد و گفت: معظم له در اين ديدار فرمود، امنيت يكي از اركان اساسي رشد و پيشرفت كشور است،با توجه به نقش اين نيرو در برقراري امنيت بايد توانايي ها و آمادگي ها و عزم و ايمان كاركنان نيرو روز به روز افزايش يابد.

نماينده ولي فقيه در كاشان افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین با توجه به خدمات گسترده نيروي انتظامي در كشور بر توجه ويژه به نقش كلانتري به دليل مواجهخ مستقيم با مردم تأكيد كردند./1307/پ201/ج

ارسال نظرات