۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۵۴۱۴۲
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

لزوم برخورد قاطع با عوامل هنجارشکنی در قم/ اتفاقات اخیر جای هیچ توجیهی ندارد

امام جمعه قم با اشاره به هنجارشکنی اخیر در قم و با تأکید بر این که در متن و حاشیه این مراسم اتفاقاتی افتاد که خلاف مسلم بود و جای توجیه ندارد، خواستار برخورد قاطع و جدی مسؤولان با برگزارکنندگان این مراسم شد.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، تقابل بین جبهه حق و باطل را دائمی و همیشگی دانست و گفت: عاشورا نمونه ای از این تقابل است.

وی افزود: در زمان ما هم انقلاب اسلامی ایران در جبهه حق و کفر و استکبار و تکفیر در جبهه باطل قرار دارند و با یکدیگر مقابله می کنند، در عاشورا افراد بین دین هوس باز در جبهه باطل حضور داشتند و می خواستند پسر پیامبر را به شهادت برسانند که یاران حضرت از کثرت دشمن نترسیده و تا آخر پای امام حسین(ع) ایستادند.

امام جمعه قم با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، رعایت حرمت حریم اهل بیت(ع) را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است از این رو همه باید در هر زمینه ای که هستندبا زبان و عمل خود امر به معروف کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در هزارات نقطه کشور و بیش از 40 کشور جهان ادامه داد: برخی کشورهای همانند انگلیس کارهای خشن و زشتی همانند قمه زنی را برای تخریب چهره اسلام ترویج کرده و حمایت می کنند اما همایش شیرخوارگان که رساننده پیام مظلومیت امام حسین(ع) و سراسر عاطفه است را محکوم می کنند.

آیت الله سعیدی با بیان این که رژیم غاصب صهیونیستی به برنامه شیرخوارگان حسینی واکنش نشان داده است، ابراز داشت: این رژیم خونخوار می گوید که ایران در حال سربازگیری است و یکی از روزنامه های آنان در مطلبی نوشته که این همایش همانند بمبی خطرناک است که باید بدانند روزی با همین سربازان کوچک طومار ننگین آن ها در هم پیچیده خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره در ایام تاسوعا و عاشورا عنوان کرد: اصل برگزاری مسابقه در اسلام مانعی ندارد اما برگزار کردن بازی در آن ایام برایش حواشی ایجاد شده و مسأله ساز خواهد شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به هنجار شکنی اخیر و برگزاری کنسرت موسیقی در قم خاطرنشان کرد: بارها بیان شده که همه شهرها همانند یکدیگر نیستند بلکه برخی شهرها مثل قم و مشهد دارای قداست هستند و احترام آن ها باید رعایت شود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این که قم حرم اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: آنچه در اداره فرهنگ و ارشاد قم اتفاق افتاد دارای اشکالاتی بود که سبب اعتراض مراجع تقلید، جامعه مدرسین و علما و حوزویان شد.

آیت الله سعیدی با بیان این که در متن و حاشیه این مراسم  اتفاقاتی افتاد که خلاف مسلم بود و جای توجیه ندارد، گفت: مقداری را که می گویند حلال بوده با جایگاه و قداست شهر مقدس قم سازگار نیست، مسؤولان باید به این موارد رسیدگی کنند.

وی افزود: مسؤولان باید ازتکرار چنین مراسم هایی در قم جدا جلوگیری کنند، همچنین با کسانی که بدون مشورت و هماهنگ با شورای فرهنگ عمومی و ائمه جمعه قم دست به برگزاری چنین برنامه ای زدند باید در چارچوب قانون برخورد شود، تحلیل هایی شده که این کار را کرده اند تا ادامه دار باشد اما باید برخورد قاطع صورت گیرد تا درس عبرتی بوده و تکرار نشود.

امام جمعه قم با بیان این که حضرت امام راحل انقلاب اسلامی ایران را با تکیه بر فرهنگ حسینی و عاشورایی به پیروزی رساندند، اظهار داشت: در خنثی کردن فتنه هایی همانند فتنه سال 88 قدرت عاشوراییان و نهضت عاشورا به رخ همه دنیا و فتنه گران کشیده شد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات