۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۱۴۶
امام جمعه شهرری:

آمریکا بالاترین منکر و نظام مقدس ایران بالاترین معروف است

امام جمعه شهرری با بیان این‌که در عصر حاضر بالاترین منکر نظام استکباری و در رأس آن رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارد، گفت: شمر امروز اوباما و نخست وزیر اسرائیل است و بالاترین معروف هم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که یکه و تنها در مقابل همه استکبار ایستاده است.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، در خطبه‌ نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حکومت یزید بالاترین منکر در عصر امام حسین(ع) بود.

وی افزود: در عصر حاضر بالاترین منکر نظام استکباری و در راس آن رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارد شمر امروز اوباما و نخست وزیر اسرائیل است و بالاترین معروف هم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که یکه و تنها در مقابل همه استکبار ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه اضافه کرد: حداقل‌ترین وظیفه و تکلیف مردم نسبت به این نظام تقویت پایه‌های آن و اطاعت از اوامر و نواهی رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غیرتی دینی می‌خواهد، گفت: انسان به هر میزان که به دین خود احساس تکلیف می‌کند به همان مقدار ‌در انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا، عنوان کرد: امام حسین(ع) فرمودند: چه فریادی بالاتر از نماز است؛ سیدالشهدا(ع) نماز ظهر عاشورا را به صورت جماعت و در مهله نبرد در برابر دشمن اقامه کردند، انسان باید نماز را اقامه کند هرچند سرش به روی نیزه باشد اگر امروز ما نماز می‌خوانیم به برکت اقامه نماز امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سفر اخیر وزیر اقتصاد آلمان به ایران، گفت: او قبل از سفر خود، بیان کرد که من در صورتی به ایران می‌روم که ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد؛ حق آن بود که دولت چنین شخص بی حیای را به کشور راه ندهد آنها پس سالها هنوز نمی‌فهمند که این ایران است که اگر بخواهد به جایی برود شرط قرار می‌دهد نه آنان برای ایران، این مهم به سبب عدم شناخت آنان از اختیارات ایران است.

امام جمعه شهرری درباره آزاد سازی موصل، تصریح کرد: موصل آخرین پایگاه داعش بود که هم اکنون در آستانه آزاد سازی است گروه تکفیری داعش با استخراج نفت موصل آن را به برخی از دولتها با قیمت ارزان می‌فروختند به همین دلیل موصل افزون بر اینکه برای داعش مرکزیت باشد منبع درآمد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: منهدم کردن کشتی اماراتی از سوی انصارالله شاهکار و زهر چشمی به دشمنان و ترساندن آنان بود و این روحیه مبارزه در یمن قابل تقدیر است، اما ما نسبت به آینده سوریه با شیطنتهایی که آمریکا دارد نگران هستیم./201/813/ب1

ارسال نظرات