۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۵۴۱۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان از اهداف مهم امام حسین بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ایستادگی در مقابل ستم، دوری از ظالمان، وحدت و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان از اهداف مهم امام حسین(ع) در حرکت به کربلا بوده است.
همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۰ نقطه استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امروز جمعه 16مرداد ماه مردم همیشه در صحنه استان مرکزی همزمان با سراسر کشور در پنجمین روز از ماه محرم‌الحرام، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی را در ۴۰ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی در فضای معنوی و سرشار از عشق به اهل بیت (ع) استان مرکزی برگزار کردند.

تحقق  پیام مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسیر تحقق  پیام مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا و ذکر مصیبت برای کوچکترین شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع)، همزمان با سراسر جهان، در کلیه استان ها و شهرستان های کشور برگزار شد.

امروز مصلای بیت‌المقدس اراک نیز مملو از جمعیت شده بود و مادران نوزاد خود را نذر 6 ماهه حسین (ع) کردند و اشک ماتم بر مصیبتی که بر خاندان عصمت و طهارت وارد شده بود ریختند

ماه محرم فرصت احیا و تبیین فرهنگ بصیرت در جامعه

مادرانی که با بغل گرفتن کودک خود برای شفا گرفتن فرزندان و بیماران خانواده خود را به این مراسم رسانده بودند با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌اصغر (ع) را زنده کردند.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مصلی بیت المقدس اراک، گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای احیا و تبیین فرهنگ بصیرت در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است.

ایستادگی در مقابل ستم و دوری از ظالمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه امروز مردم و مسؤولان باید با برنامه ریزی های پسندیده در مقابل نقشه های شوم دشمن ایستادگی کنند، گفت: ایستادگی در مقابل ستم، دوری از ظالمان، وحدت و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان از اهداف مهم امام حسین (ع) در حرکت به کربلا بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی در ادامه با اشاره به اینکه در ماه محرم مسلمانان در نقاط گوناگون جهان در کنار یکدیگر یک صدا می شوند، اظهار داشت: ماه محرم سبب پیمان دوباره امت اسلامی و ترویج دین مبین اسلام در جامعه اسلامی می شود.

شایان ذکر است، امروز دهمین همایش «شیرخوارگان حسینی» درمصلای بیت المقدس اراک برگزار شد و  هزاران شیرخواره به همراه مادران خود در این برنامه حضور داشتند.

 گفتنی است، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیر به مرثیه سرایی پرداختند و حاضران بر مظلومیت شهدای دشت کربلا گریستند./202/842/ب1

ارسال نظرات