۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۵۴۱۵۶
استاد حوزه علمیه:

شهادت حضرت علی اصغر حقانیت امام حسین را ثابت می‌کند

استاد حوزه علمیه گفت: شهادت حضرت علی‌اصغر سند غربت و مظلومیت امام حسین(ع) است که حقانیت ایشان را ثابت می کند.
ریاضت شیرخوارگان حسینی شیرخوارگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود ریاضت استاد حوزه علمیه امروز در همایش شیرخوارگان حسینی که در امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: نقش حضرت علی اصغر(ع) و مادرش حضرت رباب(س) در  کربلا بسیار برجسته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت رباب(س) در نزد ائمه معصومین(ع) بسیار جایگاه بالایی داشتند، عنوان کرد: برخورد امام حسین(ع) با حضرت رباب(س) به عنوان همسر ویژه است.

استاد حوزه علمیه افزود: در تربیت انسان مادر نقش اساسی دارد اگر مادران ما بر اساس آنچه حضرت رباب(س) عمل کرده رفتار کنند می‌توانند فرزندان صالحی را تربیت کنند.

حجت‌الاسلام ریاضت درباره فلسفه اهمیت همایش شیرخوارگان حسینی، اظهار داشت: در بیش از 60 کشور جهان حتی در کشورهایی که مسلمان نیستند این همایش برگزار می شود، چراکه از ابتدای خلقت تا کنون در هیچ فرهنگی به بچه شیرخوار کار نداشتند.

 وی با بیان اینکه آل سعود ملعون بر علیه این همایش تبلیغات وسیعی راه انداخته است، افزود: امروز هم در کنوانسیون ژنو کشتن بچه‌ها جزء جنایات جنگی محسوب می‌شود، حتی سفاک ترین انسان ها در رژیم صهیونیست‌ی با اینکه قاتل کودکان هستند نمی پذیرند که سلاح شان به طرف بچه شیرخوار گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: در برابر وحشی گری هرمله برای جنایتی که در کربلا انجام داد نمی‌توان واژه‌ای پیداه کرد چراکه حتی وحشی‌ترین حیوانات بچه شیرخواره را نمی‌درند.

حجت‌الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه امروز در هر قسمت شهدای کربلا ممکن است شبهه یا مناقشه وارد کنند اما در در قصه حضرت علی اصغر(ع) همه توقف می‌کنند، ابراز کرد: شهادت حضرت علی‌اصغر سند غربت و مظلومیت امام حسین(ع) است که حقانیت ایشان را ثابت می کند.

وی افزود: حتی بعد از واقعه کربلا گزارشگر یزید به او می‌گوید با شهادت حضرت علی اصغر(ع) شما جنگ را باختید و امام حسین(ع) پیروز میدان شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام زمان(عج) در زیارت ناحیه مقدسه روی حضرت علی اصغر(ع) مانور می دهند او را به عنوان شهید محوری مطرح می کنند، ابراز کرد: این شهید کربلا امتیازات انحصاری همچون معصومیت، بی زبانی، مظلومیت را دارد که هیچ یک از شهدای دیگر آن را ندارند./202/813/ب1

ارسال نظرات