۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۵۴۱۶۴
مسؤول پایگاه اندیشوران حوزه علمیه قم:

محتوا داشتن از عوامل ماندگاری واقعه عاشورا است

مسؤول پایگاه اندیشوران حوزه علمیه قم یکی از عوامل ماندگاری حادثه عاشورا و درخشش آن در تاریخ را محتوا داشتن واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: تمام لحظات این واقعه دارای پیام و درسهای بزرگی است که باید به آنها توجه کرد.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، پیش از ظهر امروز در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ‌ها و مصلاهای سراسر چهارمحال و بختیاری با شعار «بچه‌ها تشنه‌اند» برگزار شد.

در دوازدهمین سال برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در چهارمحال و بختیاری، این مراسم با روضه ‌خوانی شهادت حضرت علی ‌اصغر(ع) آغاز و در ادامه مادران با خواندن نذرنامه، فرزندشان را نذر یاری امام زمان(عج) کردند.

امروز هزاران مادر در این مراسم به ‌یاد 6 ماهه شهید دشت کربلا فرزندان خود را سبزپوش کرده و با سربندهای «یا علی‌اصغر» یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز این مراسم باشکوه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در حالی برگزار شد که مادران سیاه پوش همنوا با زمزمه های زینبی با آوردن کودکان 6 ماهه خویش به خیمه های عزا، اشک ماتم جاری کردند و بر سر و سینه زدند.

در مراسم شهرکرد که با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، حجت الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی، مسؤول پایگاه اندیشوران حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه والدین وظایف سنگینی در قبال حقوق فرزندان خود بر عهده دارند، گفت: ادامه حیات، تأمین شیر و تربیت از مهمترین حقوق فرزندان بر والدین به شمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه دعوت به حجاب و فاصله از بی حجابی یکی از مهمترین شاخصه های تربیت فرزاندان محسوب می شود، افزود: باید بکوشیم فرزندانی زینبی و حسینی تربیت کنیم و این کار آسانی نیست.

حجت الاسلام شفیعی دارابی ماهیت این حرکت معنوی را واقع گویی حادثه عاشورا و روایت شهادت مظلومانه نوزاد شیرخواره امام حسین(ع) بیان کرد و گفت: ننگین بودن جنگهای جهانی در حالی است که یک جنگ و یک قیام در تاریخ بشر وجود دارد که با گذشت زمان نه تنها کهنه نشده بلکه هر سال با تلألو بسیار بیشتری خود را نشان می ‌دهد و آن هم قیام امام حسین(ع) علیه یک حیوان درنده و خطرناک و دائم الخمری به نام یزید ابن معاویه است.

وی پیرامون علل ماندگاری و جاودانگی عاشورا اظهار کرد: اخلاص امام حسین(ع) یکی از مهمترین دلایل ماندگاری و جاودانگی عاشورا است، سخنرانی های امام حسین(ع) از ابتدای حرکت و قیام از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و صحبتهای ایشان در کربلا همگی یک وجه مشترک دارند و آن هم اشاره به این است که تمام انگیزه آن حضرت از قیام تنها خداوند متعال است.

مسؤول پایگاه اندیشوران حوزه علمیه قم، دومین عامل ماندگاری حادثه عاشورا و درخشش آن در تاریخ را محتوا داشتن واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: تمام لحظات این واقعه دارای پیام و درسهای بزرگی است که باید به آنها توجه کرد، پیامهای امام حسین(ع) در تمامی منازل و در مسیر مدینه تا کربلا است. ادب، جوانمردی، فتوت، حیا و خانواده دوستی نیز از جمله مواردی است که همگی از درسهای کربلا در مسیر انسان سازی هستند./202/9457/ب1

ارسال نظرات