۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۵۴۱۶۵
سخنران حرم رضوی:

شهادت علی اصغر مانع شبهه پراکنی از سوی یاوه گویان شد

حجت الاسلام اسلامی فر در مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی، گفت: امام حسین(ع) با نشان دادن طفل شش ماه اش در وسط میدان جنگ حجت را بر مردم تمام کرد و حرفی برای یاوه گویان باقی نگذاشت.
ش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، چهاردهمین مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) تحت عنوان محفل شیرخوارگان حسینی امروز در حرم رضوی به طور همزمان با بیش از چهار هزار منطقه داخلی و 41 کشور خارجی برگزار شد.

صحن و سرای رضوی امروز به یاد حضرت علی اصغر، طفل شش ماهه سیدالشهدا(ع)، امروز میزبان هزاران کودک با لباس های متحدالشکل و یکپارچه سبز و سربندهای مشکی و قرمزی بود که مزین به «یا علی اصغر»، «یا حسین»، «یا زینب»،‌ «یازهرا» و «یا رسوالله» شده بود.

جمع کثیری از مادران با در آغوش گرفتن کودکان و زمزمه «لالایی لالا؛ علی اصغرم لالا» با مادر کربلا هم ناله شدند که با شنیدن گلگون کفن شدن طفل شش ماه اش لطمه به صورت می زد.

براساس این گزارش با شکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم الحرام با تلاوت قرآن کریم در صحن جامع رضوی آغاز شد و با سخنرانی حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مرثیه سرایی و عزاداری احمد واعظی، مداح اهل بیت ادامه یافت.

اتمام حجت امام حسین با شهادت علی اصغر 

حجت الاسلام جعفر اسلامی فر در این مراسم اظهار کرد: دشمنان اسلام درصدد شبهه افکنی در اعتقادات مسلمانان نسبت به اتفاقات کربلا هستند که چرا امام حسین(ع) فرزند شش ماهه خود را در مقابل تیر دشمن قرار داد.

وی تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) فرزندش را به صفوف دشمن نشان نمی داد و از آنان طلب آب نمی کرد یاوه گویان می گفتند که آن حضرت تلاشی برای رفع تشنگی فرزندش نکرد در حالی که دشمن با شیرخوارگان سرجنگ نداشت.

سخنران حرم رضوی ادامه داد: امام حسین(ع) روز عاشورا برای اینکه حجت را بر همه تمام کند و دهان یاوه گویان را ببندد، طفل شش ماهه اش را وسط میدان بالای دست گرفتند و از مردم برای علی اصغر(ع) طلب آب کردند که اگر گمان می کنید این طفل را بهانه ای برای آب قرار دادم او را بگیرید، سیرابش کنید و به من برگردانید.

وی افزود: دشمن نه تنها بویی از اسلام بلکه بویی از انسانیت هم نبرده بود، وقتی قنداقه شش ماهه را بالای دست امام حسین(ع) دیدند به جای اینکه او را بگیرند و سیرابش کنند، حرمله لعنت الله علیه به دستور عمر سعد با تیر سه شعبه گلوی طفل شش ماهه حضرت علی اصغر(ع) را نشانه گرفت.

حجت الاسلام اسلامی فر خاطرنشان کرد: آنها با شخص امام حسین(ع) مخالفتی نداشتند بلکه با اسلام و حق مشکل داشتند، می خواستند صدای اسلام را خاموش کنند و اسلام ناب محمدی را در تاریخ محو کنندو اما خدای عزوجل نخواست.

وی افزود: حاصل حفظ عاشورا شور و عشقی است که در دلهای شما و بسیاری از مسلمانان جاری است، شماها که فرزندانتان را آورده اید تا به امام حسین(ع) بگویید پیام شما را شنیدیم، سخن حق شما را شنیدیم و نخواهیم گذاشت آن صدایی که از حلقوم خشکیده بلند شد و دشمن می خواست آن را خاموش کند، در تاریخ محو شود بلکه فرزندانمان را با عشق تو و علی اصغر(ع) تربیت می کنیم.

سپس با قرائت نذرنامه ای برای فرزندان خود دعا کردند تا در مسیر یاری صاحب الزمان(عج) قدم بردارد.

گفتنی است در این مراسم، پسر خردسال شهید محمدی که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا کرد امروز در این محفل حضور داشت، او هنگام شهادت پدرش شیرخوار بوده است.

یادآور می شود، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت واقعه عاشورا است که هرسال در نخستین جمعه ماه محرم الحرام از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان با همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌‌شود./201/1308/ب1

ارسال نظرات