۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۵۴۱۸۳
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

خلیج فارس نماد فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی/ آزادسازی فلسطین نخستین هدف مشترک مسلمانان

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خلیج فارس نماد فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی است، گفت: ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی اجازه استفاده ابزاری از خلیج فارس را به هیچ قدرتی نداده و نمی‌دهند و در مقابل دشمنان با قدرت ایستادگی خواهند کرد.
آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای بیت المقدس اراک، بیان کرد: آمریکای جنایتکار و متحدانش بدانند که خلیج همیشه فارس در تمام طول تاریخ به نام فارس و ایران شناخته شده است.

اتحاد و همدلی در منطقه خاورمیانه پا برجا است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خلیج فارس نماد فرهنگ و تاریخ  ایران اسلامی است، گفت: ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی اجازه استفاده ابزاری از خلیج فارس را به هیچ قدرتی نداده و نمی‌دهند و در مقابل دشمنان با قدرت ایستادگی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه استکبار جهانی بداند که اتحاد و همدلی در منطقه خاورمیانه پا برجا است، اظهار داشت: ایران اسلامی و کشورهای مسلمان باید همکاری ها و تعامل، خود را در همه زمینه ها به ویژه مسائل امنیتی افزایش داده و در کوتاهترین زمان ممکن قائله گروهک های تکفیری را یکسره می کنند.

آزادسازی فلسطین نخستین هدف مشترک مسلمانان

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه آزادسازی فلسطین نخستین هدف مشترک مسلمانان است، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان بدانند مسلمانان همواره در مقابل گروهک های تکفیری در عراق و سوریه مقابله می کنند و در برابر آرمان های کشور فلسطین نیز به هیچ عنوان غفلت نخواهند داشت.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه با وفاق، مسلمانان مظلوم همچون عراق و سوریه از شر ظالمان و ستمکاران هر چه زودتر رها خواهند شد، خاطر نشان کرد: وجود گروه هایی همچون داعش و تکفیری ها در منطقه خاورمیانه و یا حکومت هایی در منطقه که به مسلمانان ظلم می کنند، نشان دهنده منحرف شدن از راه خدا و دلبستگی به مطامع دنیوی است.

وحدت عراق برای ایران اسلامی دارای اهمیت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد:‌ ایران اسلامی هرگز به کشوری اجازه نخواهد داد که در امور و مسائل مربوط به کشورهای منطقه دخالت کنند و ترکیه نیز اجازه ندارد در امور مربوط به کشور عراق دخالت داشته باشد، وحدت عراق برای ایران اسلامی دارای اهمیت است و مرجعیت، رهبری و علما آماده همکاری و حمایت از این کشور است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز دشمنان و بدخواهان از راه های گوناگون در مسیر نفوذ، ضربه زدن به اسلام و نام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان در فضاهای مجازی به دنبال این هستند که عظمت و اقتدار اسلام و مسلمانان را زیر سوال ببرند و مورد تهاجم قرار دهند.

مقابله با ترویج بی‌بند و باری، شیطان پرستی، فرقه پرستی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نباید به دشمنان اجازه داده شود تا از طریق فضاهای مجازی افکار و اندیشه‌های جوانان را تحت اختیار خود قرار دهند و به ترویج بی‌بند و باری، شیطان پرستی، فرقه پرستی بپردازند باید تلاش شود تا اهداف قیام کربلا و واقعه عاشورا به درستی در جامعه و برای نسل جوان تبیین شود.

امام جمعه اراک در ادامه با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری سید و سالار شهدا باید به بهترین شکل ممکن و به دور از هرگونه خرافات برگزار شود، اظهار داشت: دشمنان مذهب تشیع در ایام محرم به دنبال انعکاس آسیب های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از قبیل قمه زنی هستند، بنابراین مردم مومن و موحد ایران اسلامی باید این مقوله مهم را درک کرده و از تخریب چهره اسلام جلوگیری کنند

ضرورت تبیین آرمان های والای نهضت با عظمت حسینی(ع) برای جوانان

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ارزش ها و آرمان های والای نهضت با عظمت حسینی(ع) باید بیش از پیش برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی تشریح شود، بیان داشت: در ایام سوگواری ماه محرم، عزااداری ها باید به گونه ای برگزار شوند که انعکاس جهانی آن بسیار باعظمت باشد و سبب تجلی عزت و اقتدار مسلمانان و شیعه در جهان شود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود./201/842/ب1

ارسال نظرات